• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

وَ لِکُلِ قَوْمٍ هادٍ/ برای هر ملتی رهبری لازم است

  • کد خبر : 22801
  • 02 اسفند 1400 - 0:03
وَ لِکُلِ قَوْمٍ هادٍ/ برای هر ملتی رهبری لازم است

کیوان دارابخانی – گروه رسانه ای میلکان شناخت شيوه و الگوهای مديريتی علاوه بر اينکه ما را در انتخاب بهترين، مؤثرترين و مفيدترين آنها ياری می دهد، زمينه های تلفيق و نوآوری را در اين عرصه فراهم می آورد و جامعه و سازمان های مربوط به آن را از يک مديريت فعال و پويا و […]

کیوان دارابخانی – گروه رسانه ای میلکان

شناخت شيوه و الگوهای مديريتی علاوه بر اينکه ما را در انتخاب بهترين، مؤثرترين و مفيدترين آنها ياری می دهد، زمينه های تلفيق و نوآوری را در اين عرصه فراهم می آورد و جامعه و سازمان های مربوط به آن را از يک مديريت فعال و پويا و نه منفعل و ايستا برخوردار می کند.
در اين ميان مديريت اسلامي باتوجه به ارتباط با وحی الهی که برگرفته از علم و قدرت مطلق خداوند است و تأثيرش از دستورات و قوانين حيات بخش اسلام و ائمه معصومين (عليهم السلام) بايد از جايگاه ويژه ای برخوردار باشد.
در متون اسلامی کلمه مدیر نیامده ولی به کلمه مدبر اشاره شده است: فالمدبرات امرا .
در نظام اداری و اجتماعی اسلامی، مدیریتها از امامت ریشه می گیرند، در واقع باید گفت: مشروعیت مدیریت در جامعه دینی ناشی از پیوندی است که با امامت دارد.
وجه تمایز مدیریت اسلامی با اشکال دیگر مدیریت در این است که در جوامع سرمایه داری (بورژوازی) و یا سوسیالیستی، اداره امور مردم در دست عده ای از سردمداران حکومت است، در حالی که در نظامهای الهی بویژه اسلامی وجه تمایز در (اسلامی) بودن نظام مدیریتی و متکی و مبتنی بودن این نظام بر پایه اصول لا یتغیر (وحی) می باشد.
مدیر اسلامی اگر عدالت را در جامعه اجرا نماید.
نگاه مردم به نظام، خوش بین شده و باعث بقای نظام خواهد شد هر چند این عدالت برای عده ای ناخوشایند است، اما برای عموم مردم مطلوب و خوشایند می باشد.
حال که به لطف خداوند و عنایات حضرت ولی عصر(عج) نظام اسلامی دارای رهبری انقلابی و رئیس جمهوری مردمی، انقلابی در راس قوه مجریه قرار گرفته و به یمن حضور ایشان استان کرمانشاه نیز از استانداری انقلابی و بومی برخوردار گردیده بهتر است که مدیران با اتحاد و یکدلی در راستای پیشرفت و تحول استان رفتار نمایند.
امام علی (ع) می فرمایند:
ای مالک از گناهان مردم درگذر، چنانچه دوست داری خدا گناهانت را بر تو ببخشاید و عفو فرمایید، چه تو برتر آنی و آن که بر تو ولایت دارد از تو برتر است و خدا از آن که تو را ولایت دارد، بالاتر…
لذا از استاندار محترم و ولایتمدار تقاضا مندیم که برای پیشرفت و تحول استان با رافت اسلامی و مدارا برخی موضوعات که موجد اختلاف و تفرقه شده را عفو فرموده و نگاه پدرانه خویش را همراه مدیران و نیروهای خدوم نماید.
البته مدیران نیز باید توجه داشته باشند که تمکین به برنامه های مدیرارشد از لوازم اداری و مدیریتی می باشد، ایشان باید توجه داشته باشند که از افرادی که موجب تشویش و بهم ریختگی فضای استان میشود دوری کنند.
عرایضم را با سخن شیوا و مهمی از پیشوای متقیان علی (ع) به پایان میبرم.
الايمان علی اربع دعائم علی الصبر و اليقين و العدل و الجهاد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=22801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.