• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
استاندار کرمانشاه:

دستگاه‌های دولتی همکاری همه‌جانبه‌ای با شورا ها داشته باشند

  • کد خبر : 2909
  • 10 اردیبهشت 1397 - 21:17

استاندار کرمانشاه شوراها را بازوی توانمند دولت و تقویت آن هارا از عوامل توسعه استان دانست و خواستار همکاری همه جانبه دستگاه های دولتی با نماینگان مردم شد. استاندار کرمانشاه در مراسمی که به مناسبت روز شوراها در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد شورای شهر را پلی ارتباطی بین مردم و دولت دانست تا […]

استاندار کرمانشاه شوراها را بازوی توانمند دولت و تقویت آن هارا از عوامل توسعه استان دانست و خواستار همکاری همه جانبه دستگاه های دولتی با نماینگان مردم شد.
استاندار کرمانشاه در مراسمی که به مناسبت روز شوراها در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد شورای شهر را پلی ارتباطی بین مردم و دولت دانست تا چالش‌ها و مشکلات مردم را به گوش دولت برسانند.بازوند اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی دولت باید بخشی از اختیارات خود را به مردم واگذار کند تا به طور مستقیم در امور جاری کشور مشارکت داشته باشند لذا شوراهای شهر و روستا باهدف حضور نمایندگان مردم در سطح شهر تشکیل شد. بازوند با اشاره به بالارفتن قدرت نظارت مردم باوجود شبکه های اجتماعی از اعضای شوراها خواست به وظایف و وعده های خود عمل کنند و برای پیشرفت و آبادانی شهر به دنبال ایده های جدید و نوآوری برای پیشرفت شهر و هم چنین کسب درآمدهای پایدار برای شورا باشند.
وی با اشاره به مناسب نبودن جایگاه شوراها باتوجه به سابقه ی ۱۹ساله ی آن متذکر شد:اگر اعضای شورا به وظایف خود عمل نکنند هستند کسانی که به جای آن ها پیگیر کارها شوند و کار روی زمین نمیماند اما این امر باعث تنزل جایگاه شوراها میشود.
استاندار کرمانشاه در جواب گله برخی از اعضا ی شورا مبنی بر عدم همکاری برخی مدیران ارشد استانی با آن ها ضمن اعلام اینکه دستگاه های مدیریتی مکلف به همکاری با شوراها هستند خواستار گزارش این موارد از سوی اعضا شد تا با متخلفان برخورد کند.
بازوند با اشاره به نام گذاری سال ۹۷ به نام سال حمایت از تولید کالای ایرانی اولویت اصلی خود را اشتغال زایی برای جوانان استان دانست و تصریح کرد:بحث اشتعال زایی با سخنرانی و شعار دادن حل نمیشود بلکه باید به دنبال راهکار عملی برای برداشتن موانع سرمایه گذاری از سرراه استان باشیم. وی با یادآوری رتبه اول بیکاری استان آن را نتیجه ضعف مدیریتی دانست و گفت:کرمانشاه دارای ظرفیت های بسیاربالایی درتمام زمینه ها ازجمله کشاورزی است و باتوجه به این ظرفیت ها این میزان بیکاری در استان شایسته نیست.استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به بحث زلزله به کم سابقه بودن این زلزله از لحاظ گستردگی جغرافیایی و هم چنین خسارت ۵تا ۶ هزارمیلیاردی زلزله اشاره کرد و بیان داشت: در شرایطی که ۱۲ هزار خانه در روستاها تخریب شده بود ۲۵ هزار خانه را معرفی کردیم، در شهرها هم با وجود ۸ هزار خانه تخریبی و ۲۰تا۳۰ هزار واحد تعمیری این آمار را به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۹ هزار واحد اعلام کردیم تا از این طریق بتوانیم به استان کمک کنیم.
بازوند با بیان اینکه بازسازی این تعداد واحدهای تخریبی یا تعمیری به یک بازار حدودی ۵۳۰۰میلیاردی نیاز دارد خاطر نشان ساخت: این امر می تواند شاخص بیکاری در استان را نیز کاهش دهد اما هم اکنون شاهد هستیم از تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفری که در این مناطق مشغول به کارند حدود۵۵۰۰ نفر نیروی غیربومی هستند و این یعنی خوب از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنیم.وی در رابطه با موضوع امهال وام ها نیز این گونه خبر داد:خسارت دیدگانی که مشمول امهال وام هستند توسط بنیاد مسکن مشخص می‌شوند که این تعداد چیری حدود ۲۳ درصد متقاضیان را شامل شده که از این تعداد ۸۷ درصد وام هایشان امهال شده و مابقی با اینکه خسارت زیادی ندیده‌اند، اما توقع امهال تسهیلات خود را دارند که پذیرفتنی نیست.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=2909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.