• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
3

پیام تبریک مدیر کل منابع طبیعی به مناسب هفته جهاد کشاورزی

  • کد خبر : 10967
  • 21 خرداد 1399 - 19:03
پیام تبریک  مدیر کل منابع طبیعی به مناسب هفته جهاد کشاورزی

‍ ‍  به گزارش میلکان آنلاین  مهندس کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه طی  پیامی  هفته جهاد کشاورزی را تبریک گفت ؛ متن پیام به شرح زیر است با فرمان حضرت امام خمینی(ره) جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ تشکیل شد و از همان آغاز کار توانست خیل عظیم نیروهای دلسوز، جوان و […]

‍ ‍  به گزارش میلکان آنلاین  مهندس کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه طی  پیامی  هفته جهاد کشاورزی را تبریک گفت ؛ متن پیام به شرح زیر است

با فرمان حضرت امام خمینی(ره) جهاد سازندگی در ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ تشکیل شد و از همان آغاز کار توانست خیل عظیم نیروهای دلسوز، جوان و متخصصین متعهد و مسلمان در رشته‌های گوناگون را برای احیا و نوسازی روستاها در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به خود جذب نماید.
به دنبال فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی، اقشار مختلف مردم جهت محرومیت زدایی بسیج شدند. خدمات ارزنده جهاد سازندگی علاوه بر سازندگی و آبادانی مناطق محروم کشور در طول هشت سال دفاع مقدس، از نقش موثر این نهاد انقلابی در حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران حکایت دارد، و وزارت جهاد سازندگی در سال ۷۹ پس از ادغام با وزارت کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی نام گرفت.
از سویی دیگر کشاورزی در بسیاری از کشورها محور توسعه قرار گرفته و در ایران نیز این بخش از اهمیت بسزایی برخوردار است و می تواند نقش عمده‌ای در رونق اقتصادی داشته باشد و محصولات آن می تواند به عنوان یکی از صادرات غیر نفتی باشد.

جایگاه کشاورزی در آموزه های دینی و فقه اسلامی، بسیار مورد توجه و تأکید قرار گرفته است و احکام مربوط به این کار مقدس برای مؤمنین و مسلمین تشریح شده است، یکی از آن احکام، زکات است که شکرانه نعمتی است که خداوند به کشاورز داده است.
ایران اسلامی نیز به عنوان کشوری صاحب تمدن کهن، دارای پیشینه درخشان در زمینه کشاورزی بوده است.

پس از انقلاب اسلامی ایران نیز هدف و تلاش مسئولان در این راستا قرار گرفت که کشور در تولید محصولات کشاورزی و به ویژه محصولات راهبردی مانند گندم به خودکفایی کامل برسد و پس از پایان دفاع مقدس نگاه مسئولان نظام به تدوین و به کارگیری برنامه های توسعه برای اقتصاد و به ویژه در بخش کشاورزی جلب شد.

یکی از راه کارهای مهم برون رفت از برخی بحران های اجتماعی مانند بی کاری و ایجاد فرصت های شغلی، کشاورزی است. در بیان اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد یک کشور، کافی است بدانیم که بخش کشاورزی، عمده نیازهای غذایی جمعیت کشور را تأمین می کند و جمعیت قابل توجهی برای اشتغال کشور در گرو این بخش است.

امروزه کشاورزی به عنوان یک رشته علمی و مجهز به فن آوری روز، نقش اساسی در رشد همه جانبه کشور و استقلال آن ایفا می کند که این مهم، با تربیت نیروهای متخصص و متعهد امکان پذیر است.
در همین راستا ۲۱تا۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نامیده شده که این هفته را به همه کارشناسان و متخصصان عزیز و کشاورزان و تلاشگران در این عرصه تبریک عرض می نمایم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=10967

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.