• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
6

دعوت رئیس کل دادگستری از امام جمعه کرمانشاه و روحانیت معزز، جهت ارشاد، همراهی و تقویت ستاد صبر دادگستری استان کرمانشاه

  • کد خبر : 23643
  • 24 اسفند 1400 - 11:31
دعوت رئیس کل دادگستری از امام جمعه کرمانشاه و روحانیت معزز، جهت ارشاد، همراهی و تقویت ستاد صبر دادگستری استان کرمانشاه

نشست ستاد صبر دادگستری استان، به میزبانی امام جمعه محترم کرمانشاه حضرت آیت الله علما و با حضور رئیس کل دادگستری، معاون توسعه حل اختلاف استان، اعضای ستاد صبر و جمعی از روحانیون معزز استان برگزار شد.   به گزارش میلکان؛ حضرت آیت الله علما ضمن ابراز رضایت از عملکرد دادگستری استان در راستای خدمتگزاری […]

نشست ستاد صبر دادگستری استان، به میزبانی امام جمعه محترم کرمانشاه حضرت آیت الله علما و با حضور رئیس کل دادگستری، معاون توسعه حل اختلاف استان، اعضای ستاد صبر و جمعی از روحانیون معزز استان برگزار شد.

 

به گزارش میلکان؛ حضرت آیت الله علما ضمن ابراز رضایت از عملکرد دادگستری استان در راستای خدمتگزاری به مردم، خواهان تداوم ارائه خدمت صادقانه و بی واسطه به مشکلات مردم و رفع آن شد.

امام جمعه کرمانشاه افزود: خدمت به مردم و خدمتگزاری از ارزشمندترین کارها است.

وی اضافه کرد: اختلافات باید شناسایی و مدیریت شوند و حتی المقدور در مسیر اصلاح ذات بین که از توصیه های مؤکد ائمه معصومین (ع) است حرکت کرده و اختلافات را به سازش بکشانیم.

پیش از سخنان امام جمعه کرمانشاه، دکتر توسلی زاده با تقدیر از قبول دعوت، ارشاد و همراهی حضرت آیت الله علما در ستاد صبر دادگستری استان، گفت: با حضور تأثیرگذار امام جمعه محترم کرمانشاه و روحانیت معزز در ستاد صبر، فضای مصالحه و سازش در استان گسترده تر خواهد شد و اختلافات بین مردم با وساطت این عزیزان، آسانتر از گذشته حل خواهد شد.

وی با اشاره به بالا بودن سطح مراجعات مردم به دادگستری کرمانشاه، اظهار کرد: وجود اختلافات زیاد در سطح استان با بیش از ۵۶۰ هزار پرونده حقوقی و کیفری بسیار نگران کننده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: معتقدم هر اختلافی بین مردم هم برای نظام و هم برای خود آن فرد هزینه‌های زیادی را به همراه دارد، چرا که یا منجر به وقوع جرمی می‌شود و یا اینکه پرونده‌ای قضایی شکل داده می‌شود که آن هم پیامد‌های زیادی به همراه دارد.

وی یادآور شد: یکی از تأکیدات ما این است که در کنار هر پرونده کیفری، پیوست پیشگیرانه جهت حل اختلافات و ایجاد صلح و سازش تهیه شود.

عالی ترین مقام قضایی استان، رویکرد گسترش فرهنگ صلح و سازش را از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان برشمرد و گفت: حدود ۱۰ درصد پرونده ها، جرایم مهمه می باشند و تقریبا ۹۰ درصد آنها ناشی از اختلافات خانوادگی، شخصی، مالی، ملکی و… است که قابل مصالحه هستند.

دکتر توسلی زاده افزود: تلاش کرده ایم تا با پایین آوردن سطح اختلافات بین مردم، سطح مراجعات آن‌ها را به دادگستری‌ها کم کنیم و اگر هم برای هر فردی پرونده‌ای قضایی به جریان افتاد، درصورتی که حق باشد، حقش را بدهیم و اگر هم حق نبود، او را قانع کنیم تا با رضایت از دادگستری خارج شود.

در ادامه فتاحی معاون توسعه حل اختلاف استان با ارائه گزارش عملکرد ستاد صبر در سال ۱۴۰۰ گفت: نقش تاثیرگذار روحانیت معزز در صلح و سازش و حل اختلافات بین مردم از زمانهای دور اثبات شده است.

وی افزود: در ۶ ماه دوم سال، حدود ۱۰۰۰ مورد، کاهش موجودی پرونده داشتیم که آماری بسیار شایسته است.

فتاحی اضافه کرد: همچنین طی این مدت ۲۰ پرونده قتل به سازش کشیده شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=23643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.