• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

تجلیل از ۲۷ هنرمند در افتتاحیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان کرمانشاه

  • کد خبر : 33165
  • 11 بهمن 1401 - 10:04
تجلیل از ۲۷ هنرمند در افتتاحیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان کرمانشاه

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  عصر روز دوشنبه (دهم بهمن‌ماه) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و پیشکسوتان و هنرمندان این عرصه در محل نگارخانه میرزا رضا کلهر مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار شد. به گزارش میلکان؛ دبیر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه بیان کرد: در این جشنواره […]

پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر  عصر روز دوشنبه (دهم بهمن‌ماه) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و پیشکسوتان و هنرمندان این عرصه در محل نگارخانه میرزا رضا کلهر مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار شد.

به گزارش میلکان؛ دبیر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه بیان کرد: در این جشنواره از ۵۳ اثر هنرمندان و پیشکسوتان استان کرمانشاه رونمایی شد و از ۲۷ استاد و هنرمند با ۱۳ اثر خوشنویسی ،سه اثر نقاشی، چهار کاریکاتور، دو اثر تذهیب‌و نگارگری، سه گرافیست، یک مجسمه‌ساز و یک کاغذ آهار مهره تجلیل شد.

مرتضی باقری  اظهار کرد: این جشنواره که بصورت نمایشگاهی در سراسر کشور برگزار شد طی دوسال متوالی در کرمانشاه برگزار شد که در سال گذشته از ۱۲ هنرمند و امسال نیز از ۲۷ هنرمند این عرصه تجلیل شد که از این تعداد ۱۲ هنرمند توسط وزارت‌خانه و ۱۵ هنرمند نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل شدند.

در ادامه علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه آثار ارزشمند حاصل تفکر هنرمندان است، گفت: در دنیای امروز تلاش می‌شود که هنرمندان ما متفکر نباشند.

علی صفدری،  در آیین افتتاح جشنواره هنرهای تجسمی فجر، با بیان اینکه خلق هنر ملزومات خاص خود را دارد، گفت: یکی از مهمترین ضروریات برای خلق یک اثر هنری، تفکر است و هنرمند بعد از یک تفکر عمیق است که می‌تواند خلق اثر داشته باشد.

وی افزود: دومین الزام برای خلق یک اثر هنری آرامش است و هنرمندی که آرامش دارد می‌تواند به خلق هنر دست بزند.

صفدری دقت را هم عامل ضروری دیگر برای خلق یک اثر هنری دانست و افزود: وجود این سه عامل تفکر، آرامش و دقت است که موجب می شود یک اثر ارزشمند هنری خلق شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تاکید کرد: متاسفانه دنیای امروز به دنبال این است که هنرمند ما متفکر نباشد و این زنگ خطری است که همه باید نسبت به آن هوشیار باشیم.

صفدری گفت: هنرمند وقتی اهل تفکر و تامل باشد می‌تواند وضعیت و شرایط جامعه خود را بشناسد و از هنر خود برای انتقال پیام درست به جامعه بهره گیرد.

این مسئول گفت: زمانی که تفکر پشت یک هنر نهفته باشد، آن زمان است که پیام هنر به درستی به جامعه منتقل می‌شود و آن زمان است که هنرمند به رسالت خود در فرهنگ سازی جامعه با استفاده از زبان هنر عمل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه هنرمندان باید دین خود را به جامعه و مردم خود ادا کنند، گفت: این دین همان فرهنگ سازی از طریق زبان هنر است و هنرمندان متفکر در این زمینه می‌توانند پیشتاز بوده و آثار ارزشمند و ماندگار خلق کنند.

صفدری در ادامه با قدردانی از تمام هنرمندان فهیم استان، گفت: وظیفه ما است که از هنرمندان متفکر و ارزشمند استان تجلیل و قدردانی کنیم و در همین راستا امروز تجلیل از تعدادی از هنرمندان هنرهای تجسمی استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در روزهای آینده از جمعی از هنرمندان حوزه تئاتر و سینمای استان هم در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر تجلیل خواهد شد.

در پایان این مراسم از هنرمندان برگزیده تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=33165
  • نویسنده : عبداله مرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه
  • 131 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.