• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

نیروی مولد و جوان یکی از پایه های اصلی قدرت و رشد اقتصادی – اجتماعی هر کشور است

  • کد خبر : 25055
  • 21 اردیبهشت 1401 - 10:33
نیروی مولد و جوان یکی از پایه های اصلی قدرت و رشد اقتصادی – اجتماعی هر کشور است

مدیر گروه تخصصی جمعیت ، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می رود و نیروی مولد و جوان یکی از پایه های اصلی قدرت و رشد اقتصادی – اجتماعی کشورها محسوب می شود. به گزارش میلکان؛ دکتر فریبا شفیعی در چهارمین […]

مدیر گروه تخصصی جمعیت ، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: جمعیت جوان به عنوان یکی از عوامل مهم اقتدار کشورها به شمار می رود و نیروی مولد و جوان یکی از پایه های اصلی قدرت و رشد اقتصادی – اجتماعی کشورها محسوب می شود.

به گزارش میلکان؛ دکتر فریبا شفیعی در چهارمین روز از هفته سلامت تحت عنوان ” نقش مسئولین ،مردم و سمن ها در ارتقاء سلامت خانواده و جوانی جمعیت ” گفت: قدرت و توسعه هر کشور در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می کند.

وی با بیان اینکه حرکت به سمت توسعه همه جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقاء سرمایه انسانی دارد گفت: یکی از مهم ترین مولفه های سرمایه انسانی، وضعیت سلامت مردم است.

به گفته وی خوشبختانه امید زندگی زنان و مردان در کشورمان در طول ۴۵ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و در حال حاضر امید زندگی به بیش از ۷۵ سال رسیده است.

دکتر شفیعی بیان کرد: کشور ما سال ها از جمعیت جوان برخوردار بوده و همچنان لازم است این ثروت حیاتی حفظ و تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر روند باروری در کشور شیب نزولی داشته است گفت: بررسی‌ های انجام شده حاکی از آن است که نرخ باروری کلی از ۲٫۱ در سال ۱۳۹۵ به ۱٫۷۴ در سال ۱۳۹۸ رسیده است و در سال ۱۳۹۹ این روند کاهشی همچنان ادامه داشته و با سطح جانشینی فاصله زیادی دارد.

به گفته وی بر اساس سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و ابلاغ قانون حمایت از جوانی جمعیت از سال گذشته به همه ارگانها و موسسات دولتی و غیردولتی، برضرورت هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاه های ذیربط برای اجرای دقیق و سریع و قوی این قانون و گزارش نتایج مستمر اجرای آن نیز تاکید شده است .

وی افزود: در این راه تلاش و پویایی مردم و سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوهای توانمند ، نقش به سزایی در اجرای قوانین جوانی جمعیت خواهند داشت.

دکتر شفیعی با اشاره به اینکه انتظار میرود همه ادارات و ارگانها در اجرای بندهای قانون مذکور که مرتبط با آن ارگان میباشد همکاری نمایند گفت: ارگانهایی مانند صدا و سیما ،تیلیغات اسلامی ،آموزش عالی،سمن ها و… در این زمینه اطلاع رسانی نموده و کلیه ارگانها نیز در ارتقا سطح آگاهی مردم بکوشند تا با تسهیل شرایط ازدواج و فرزند آوری و کاهش موانع شاهد افزایش جمعیت در نسل جوان و پویای کشور باشیم و مانع از مشکلات ناشی از سالخوردگی جمعیت در کشور شویم .

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=25055

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.