• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

عنوان واحد برتر و نمونه صنعتی به ایران‌خودرو کرمانشاه رسید

  • کد خبر : 21691
  • 13 دی 1400 - 22:36
عنوان واحد برتر و نمونه صنعتی  به ایران‌خودرو کرمانشاه رسید

ایران خودرو کرمانشاه موفق شد با کسب رتبه درمولفه هایی چون: افزایش ظرفیت تولید، حفظ و افزایش نیروی انسانی در شرایط همه گیری ویروس کرونا، دریافت استانداردهای بین‌المللی و گواهینامه تعالی منابع انسانی به‌عنوان یکی از واحدهای برتر و نمونه صنعتی در بین بیش از هزار واحد صنعتی استان کرمانشاه معرفی شود. مدیرعامل ایران خودرو […]

ایران خودرو کرمانشاه موفق شد با کسب رتبه درمولفه هایی چون: افزایش ظرفیت تولید، حفظ و افزایش نیروی انسانی در شرایط همه گیری ویروس کرونا، دریافت استانداردهای بین‌المللی و گواهینامه تعالی منابع انسانی به‌عنوان یکی از واحدهای برتر و نمونه صنعتی در بین بیش از هزار واحد صنعتی استان کرمانشاه معرفی شود.
مدیرعامل ایران خودرو کرمانشاه در این باره گفت: حفظ و نگه داشت عنوان واحد نمونه صنعتی، در شرایط فعلی اقتصادی و همه گیری ویروس کرونا اهمیت بالایی دارد.
محمد ملکی، تصریح کرد: با تکیه بر ظرفیت بالای نیروی انسانی کارآمد و روحیه جهادی کارکنان سالهاست این شرکت در ارزیابی‌های وزارت صمت، به‌عنوان یکی از واحدهای صنعتی برتر و نمونه استانی معرفی می شود که امیدواریم با تلاش بیشتر امسال در جمع واحدهای برتر کشور نیز معرفی شویم.
ملکی همچنین تولیدات ۹ ماهه امسال این شرکت را ۲۷۷۲۰ دستگاه خودرو اعلام کرد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که تعداد ۲۴۵۱۶ دستگاه خودرو بوده، رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد. گفتنی است، در شرکت ایران‌خودرو کرمانشاه سه مدل پژو پارس TU5 ، پژو پارس XU7 (پارس سال ) و پژو پارس اتوماتیک تولید می شود که همگی دارای ۳ ستاره کیفی هستند.
شرکت ایران خودرو کرمانشاه همچنین موفق به کسب جایزه تعالی منابع انسانی، اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO 9001 )، سیستم مدیریت ایمنی ( ISO 45001 )و سیستم مدیریت محیط زیست ISO14001 ) استقرار سیستم تولیدی ایران‌خودرو، واحد تولیدی برتر استان و واحد نمونه صنعتی استان و اخذ گواهینامه های کیفیت در کلیه محصولات تولیدی شده است.
ایران خودرو کرمانشاه برآورده سازی هدف تولید گروه صنعتی ایران خودرو بر اساس سند استراتژیک در مونتاژ و تولید خودروهای سواری با بهره گیری از تکنولوژی ها و فرایندهای ارزش آفرین و نیروی انسانی بهره ور و توانمند را ماموریت خود می‌داند. این شرکت در راستای دستیابی به نهادینه سازی تفکر تولید ناب از طریق استفاده از فنون و روش‌های نوین تولید و فرهنگ کیفیت محوری ، ارتقاء بهره‌وری فرآیندهای سازمان، ارتقاء سرمایه های انسانی، افزایش رضایتمندی مشتریان و مدیریت موثر منابع و کاهش هزینه ها جهت سودآوری را چشم انداز خود ترسیم کرده است.
عملیات اجرایی طرح ایران خودرو کرمانشاه از ابتدای مهرماه ۹۴ آغاز و با تمام پیچیدگی‌های اجرا و خاص بودن بعضی از تجهیزات در ۶۷۲ روز تکمیل و در مرداد ماه ۱۳۹۶ توسط معاون اول رئیس جمهور وقت به بهره برداری رسید.
فرایند تولید در ایران خودرو کرمانشاه به این ترتیب است که در ابتدا بدنه پس از ورود به سایت در هنگام تخلیه توسط نماینده کیفیت سایت کنترل و در صورت داشتن شرایط تولید وارد خط مونتاژ می گردد.
خط مونتاژ از ابتدای ورود بدنه تا تکمیل نهایی خودرو و انتقال به ایستگاه های کیفی دارای ۶ تقسیم بندی خطوط شامل تزیینات یک تا سه، هوایی، موتور و فاینال می باشد.علاوه بر کنترل قطعات در زمان نصب توسط اپراتور تولید، در انتهای هر خط نفراتی جهت کنترل قطعات مونتاژ شده حضور دارند که در صورت مشاهده ایراد علاوه بر اطلاع رسانی به سرگروه و اپراتور خط نسبت به ثبت در ادامه رفع ایراد اقدام می نماید.
به منظور افزایش سرعت تولید و استفاده بهینه از فضا، آماده سازی شیشه های عقب و جلو سینی فن مدولاتور و موتور در فضاهای خارج از خط اصلی صورت می پذیرد پس از تکمیل خودرو به منظور کنترل نهایی و تجاری سازی تیم کیفیت نسبت به کنترل و انجام مراحل تست مطابق با استانداردهای انجام شده اقدام می نماید.
یکی از تست های کیفی خودرو که به صورت ۱۰۰درصد انجام میپذیرد اطمینان از عدم نفوذ آب به داخل کابین خودرو است که این فرآیند در سالن و توسط تجهیزات شاور تست انجام می‌پذیرد. این تجهیز آب با فشار و توسط نازل آب را روی تمام بدنه خودرو می پاشد و در انتهای خط، خودرو را با فشار هوای سرد خشک می نماید.
شرکت ایران خودرو کرمانشاه با وجود همه تحریمها و مشکلات توانسته بر راهبرد رونق تولید جامه عمل بپوشاند و با عزمی استوار در بسیاری از بخشها از جمله افزایش تولید محصولات به موفقیت های جدید دست یابد.
شرکت ایران خودرو کرمانشاه با ارتقاء کیفیت محصولات خود و نیز تشریح راهبرد ها و رویکردهای ترسیم شده برای دستیابی به اهداف کیفیت و تحقق تولید با کیفیت با اجرای برنامه ها و پروژه های بهبود، نظارت ویژه بر فرآیند لجستیک، تحریم و ارائه خدمات بدون نقص، نسبت به تدوین برنامه ها در راستای ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان اقدام نموده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21691

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.