• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
در جسله هم اندیشی خانه جوانان صنعت و معدن استان با نماینده کرمانشاه مطرح شد؛

باید برمزیت‌های استان تمرکزکنیم

  • کد خبر : 12671
  • 05 شهریور 1399 - 4:45
باید برمزیت‌های استان تمرکزکنیم

جلسه هم اندیشی نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با هیئت رییسه و اعضای خانه جوانان صنعت و معدن استان کرمانشاه با حضور دکتر رشیدی؛نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی،مهندس دارابی؛رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمانشاه،دکتر عزیزی؛مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان،مهندس محمدی؛مدیر کل فنی و حرفه ای استان،مهندس شکری؛رییس […]

جلسه هم اندیشی نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با هیئت رییسه و اعضای خانه جوانان صنعت و معدن استان کرمانشاه با حضور دکتر رشیدی؛نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی،مهندس دارابی؛رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کرمانشاه،دکتر عزیزی؛مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان،مهندس محمدی؛مدیر کل فنی و حرفه ای استان،مهندس شکری؛رییس خانه صنعت و معدن در سالن جلسات خانه صنعت و معدن برگزار شد. در این جلسه طی ابلاغی از سوی رییس خانه صنعت و معدن استان، دکتر رشیدی به عنوان رییس افتخاری خانه صنعت و معدن جوانان استان منصوب شد.
خروجی‌های نظام آموزشی هیچ مهارتی ندارد
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان داشت: دنیای امروز دنیای مهارت است. اما متاسفانه نظام آموزشی ما در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش تنها به آموزش آکادمیک غیرکاربردی تبدیل شده است. محمد رشیدی خاطر نشان ساخت :خروجی‌های آموزش و پرورش دانشگاه نه مهارت زندگی دارند و نه مهارت کسب و کار و تولید. آنچه از خروجی نظام‌های نظام آموزشی ما برخاسته است مصرف کننده و مصرف گرایی است تا مولدو خلاق.
جوانترین نماینده استان کرمانشاه در مجلس اظهار داشت :ما قبل از اینکه بخواهیم به اقتصاد مولد برسیم باید به انسان های مولد برسیم. اگر نتوانیم چنین انسانی تربیت کنیم هرچقدر هم از اقتصاد مولد حرف بزنیم بی فایده است.
وی با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای نیز در ایران به همان سمت و سوی مدرک‌گرایی پیش می‌روند گفت: این در حالی است که باید در مراکز فنی و حرفه‌ای در کمترین زمان یک مهارت رابیاموزند که به تولید کسب و کار منجر شود. امروز علم در جایی به درد میخورد که به ارزش افزوده تبدیل شود.
رشیدی این جمع جوانان کارآفرین را حاصل و ثمره صد سال زحمت برشمرد و تاکید کرد: پدر و پدربزرگ های شما در فضای کسب و کار و تولید زحمت کشیده اند و این سرمایه ارزشمند است. جوانان صنعت‌گر ۳۰-۴۰ ساله عقبه‌ای ارزشمند در تولید دارند و با تفکراتی که دارند از خانه صنعت و معدن اصلی جلو خواهند زد، چون پشتوانه تجربی و اقتصادی آنها را نیز دارند.
وی به علم اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در مجلس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان تشکیل شده است و مسیر جهت تولید و رونق اقتصادی از مسیر دانش بنیان می گذرد. فضای کسب و کار دانش بنیان مورد تمرکز جدی مجلس است و در دولت آینده نیز بر همین مدار خواهد چرخید.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید بر مزیت های نسبی استان، صنایع تبدیلی، صنایع پایین دستی، پتروشیمی ها، بسته بندی و سردخانه به صورت جدی تمرکز کنیم.
هدف خانه جوانان صنعت و معدن آموزش و بروزرسانی است
جهاندار شکری رئیس خانه جوانان صنعت و معدن استان کرمانشاه در این نشست بیان داشت: کرمانشاه به لطف بزرگان صنعت و خانه صنعت و معدن جزو اولین استان‌هایی بود که خانه صنعت و معدن جوانان خود را تاسیس کرد.وی هدف اصلی تاسیس این خانه جوانان را آموزش، بروز رسانی و توجه بیشتر به حوزه تحقیق و توسعه برشمرد و گفت :یکی از چالش‌های پیش روی حوزه صنعت و معدن عدم آگاهی از مکانیسم ها، شرایط و بخشنامه‌های جدید خلق الساعه و ساعتی می‌باشد.
مدیرعامل ذوب آهن بیستون خاطرنشان ساخت: در طول یک سال و نیم فعالیت خانه جوانان صنعت و معدن استان آموزش های متعددی در دوره های مدیریتی، سرپرستی و کارگری برگزار شده و در دست اقدام داریم.
وی اظهار داشت: باید کاری کنیم که کودکان و نوجوانان از همان سنین پایین به سمت صنعت تولید و کارآفرینی روی آورند.
جهاندار شکری با بیان اینکه یکی دیگر از تاکیدات ما تقویت رفاهیات پرسنلی بوده است و واحدهای تولیدی باید شرایط خاصی برای پرسنل خودشان داشته باشند یادآور شد :خواسته ما جوانان این است که بتوانیم کار و پیشه ای را که پدر پیشگی به ما رسیده یا ایجاد کرده‌ایم را برای خاطر پرسنل و کارگران حفظ کنیم.
رئیس خانه جوانان صنعت و معدن افزود: سعی کردیم ضمن حفظ سرمایه‌های موجود و رفع موانع کسب و کار، سرمایه گذاری جدید از خارج استان را جذب کنیم. وی بیان داشت: صنعتگران عاشقانه در خط مقدم جنگ اقتصادی ایستاده‌اند اما بخشنامه ها، نوسانات ارزی، قوانین بانکی، مسائل گمرکی و برگرداندن غیر منطقی ارزهای صادراتی موانعی هستند که ارگان ها به جای پشتیبانی در زمان تحریم برای ما ایجاد می‌کنند.
حامد احمدیان دبیر خانه جوانان صنعت و معدن نیز تاسیس این تشکل را در راستای جوانگرایی و توجه بزرگان صنعت به جوانان دانست و گفت: اعضای خانه جوانان صنعت و معدن هم از مدیرا نی هستند که علی رغم جوانی سوابق اجرایی و مدیریتی زیادی در کارنامه دارند و همگی از صادرکنندگان واحد صادر کنندگان و تولیدکنندگان نمونه و موفق استان هستند. وی تصریح کرد: این تشکل باعث پویایی و به روز رسانی و ارتباط صمیمی بین مدیران واحدها شده است.
مدیرعامل شرکت بهساز غذای زاگرس اظهار داشت: در این مدت سعی کرده‌ایم ارتباط خوبی بین صنعت و دانشگاه ایجاد کنیم . در زمینه‌های تسهیل ورود واحدهای تولیدی کرمانشاه به بازار سرمایه جلساتی را برگزار کرده‌ایم. در ادامه نیز می خواهیم با بهره گیری از اساتید هیئت علمی دانشگاه ها و تجربیات کارآفرینان در کاهش هزینه‌های تولید با حفظ و ارتقاء کیفیت گامهایی برداریم تا بتوانیم در بازارهای رقابتی داخلی و خارجی حضور موفقی داشته باشیم.
دیگر اعضای هیئت رییسه خانه جوانان صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز به ارائه دیدگاه‌ها، چالش ها و نیازهای صنایع استان پرداختند. درخواست معافیت های مالیاتی و تامین اجتماعی به مدت هشت سال به واسطه هشت سال جنگ تحمیلی در استانهای جنگ زده، انتظار همراهی کارگزاران و بخشهای مختلف مرتبط با صنعت یکی دیگر از خواسته‌های کارآفرینان جوان بود که می‌گویند اجرای قانون در کرمانشاه با دیگر استان‌ها متفاوت است و برخورد مسئولین اجرایی با مسائل مشترک متفاوت بوده و در راه تسهیل گری گام برنمی‌دارند.
صدور ۷۲۰ جواز تاسیس از ابتدای سال جهش تولید
فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز در این نشست به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه پرداخت و گفت: با توجه به اعتمادی که سازمان صنعت و معدن و تجارت و مدیران ارشد استان به خانه صنعت و معدن داشتند ستاد تسهیل و رفع موانع استان و صدور جواز تاسیس را به این تشکل واگذار کردند که به نتایج خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۲۱ جلسه ستاد تسهیل تشکیل شده است که ۹۰ درصد مصوبات آن اجرایی شده است. در حوزه جواز تاسیس در سال جهش تولید ۷۲۰ جواز تاسیس صادرشده است که رشد قابل توجهی داشته است. وی یادآور شد: خانه صنعت و معدن،کانون انجمن کارآفرینان و تشکل های کارگری در شوراهای حل اختلاف و کمیسیون های سخت و زیان آور و … نمایندگان تاثیرگذاری دارد.
وی با اشاره به تاسیس مرکز فنی حرفه‌ای در خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: دریک مرکز مجهز فنی حرفه‌ای مربوط به اداره کل فنی حرفه ای استان واقع در شهرک صنعتی فرامان بالغ بر ۳۰ دستگاه تراش و سی ان سی خوابیده است که با همکاری آقای محمدی مدیرکل این مرکز قرار است که تفاهمنامه‌ای در اختیار خانه صنعت و معدن برای مهارت و آموزش متقاضیان قرار بگیرد.
فرهاد مرزی از نماینده کرمانشاه خواست تا از طرح و لایحه قانونی شدن جواز تاسیس توسط خانه‌های صنعت و معدن، ماده قانونی نظرخواهی از بخش خصوصی برای تصویب قوانین فضای کسب و کار و تعریف جایگاه قانونی برای خانه صنعت و معدن در قانون بودجه که قرار است در مجلس برای قانونی شدن به رای گذاشته شود حمایت کند.
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=12671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.