• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا:

اربعین حسینی را به یک حرکت جهانی تبدیل کنیم

  • کد خبر : 16721
  • 30 دی 1399 - 7:09
اربعین حسینی را به یک حرکت جهانی تبدیل کنیم

 جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا از اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی جهان یاد کرد و گفت: این مراسم را باید به یک حرکت جهانی تبدیل کنیم. به گزارش میلکان آنلاین؛ سردار “محمد شرفی” در جلسه قرارگاه اربعین که در پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار داشت: سال های متمادی است که […]

 جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا از اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی جهان یاد کرد و گفت: این مراسم را باید به یک حرکت جهانی تبدیل کنیم.

به گزارش میلکان آنلاین؛ سردار “محمد شرفی” در جلسه قرارگاه اربعین که در پایانه مرزی خسروی برگزار شد، اظهار داشت: سال های متمادی است که ملت عاشورایی ما و بسیاری از مسلمانان جهان در ایام اربعین روانه کربلای معلا می شوند و با حضرت سیدالشهدا تجدید عهد و پیمان می کنند.

وی ادامه داد: مراسم بزرگ اربعین حسینی هر سال پرشور تر از قبل برگزار و به یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی جهان تبدیل شده و چشم های بسیاری را به خود خیره کرده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید مراسم پرفیض و معنوی اربعین را به حرکتی جهانی تبدیل کنیم، گفت: امام حسین (ع) تنها متعلق به مسلمانان نیست بلکه به همه آزادی خواهان جهان تعلق دارد.

سردار شرفی یادآوری کرد: گسترده ترین شکل همکاری فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را می توان در راهپیمایی اربعین مشاهده کرد و در این بین ما مسئولان هم وظیفه داریم با تمام توان خدمتگزار زائران و این حرکت عظیم الهی باشیم.

وی گفت: در راهپیمایی عظیم اربعین همبستگی، انسجام و اتحاد بی نظیری میان مسلمانان ایجاد می شود از این رو باید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را کرده و سبک زندگی اسلامی را در این راهپیمایی پرشور تبلیغ کنیم.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه اصلی ترین هدف راهپیمایی اربعین اقامه عزای سرور و سالار شهیدان است، افزود: ایجاد روحیه استکبار ستیزی یکی از اهداف برپایی این همایش چند میلیونی است که باید بیش از پیش ترویج شود.

سردار شرفی تاکید کرد: یکی از اولویت های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سال های اخیر توسعه و تقویت این مراسم باشکوه بوده و برای این کار از تمام ظرفیت های خود استفاده کرده و خواهیم کرد.

وی در پایان با تقدیر از فرمانده، مدیران و کارکنان انتظامی استان کرمانشاه و دیگر مسئولان و دست اندرکاران برگزاری این مراسم به خاطر تلاش های شبانه روزی در سال های اخیر، ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن شرایط در سال آینده شاهد تداوم راهپیمایی دوباره اربعین باشیم.

آمادگی پلیس کرمانشاه برای پذیرایی از زائران اربعین

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به فراهم بودن زیر ساخت های لازم در مرز خسروی گفت: پلیس کرمانشاه برای کنترل تردد و پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین از این مرز آمادگی کافی دارد.

سردار “علی اکبر جاویدان” با بیان اینکه در مراسم اربعین سال گذشته و پس از مدت ها مرز خسروی به روی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باز شد و زائران زیادی از مرز عازم کربلای معلا و عتبات عالیات شدند، افزود: با حضور شبانه روزی پلیس و دیگر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و همکاری بسیار خود ادارات دولتی زائران در نهایت امنیت و احترام به سفر معنوی اربعین حسینی اعزام و به کشور بازگشتند.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اربعین سال گذشته، کرمانشاه نه تنها میزبان زائرانی بود که از مرز خسروی به کربلا سفر کردند بلکه پذیرای ۸۰ درصد زائرانی بود که مرز مهران در استان ایلام را انتخاب کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به نصب ۴۲ دوربین پایش تصویری در طول مسیر تردد زائران، یادآوری کرد: ۵۰ دوربین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در مسیر نصب شده و بستر لازم برای کنترل هوشمند تردد خودروها فراهم شده است.#

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=16721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.