• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
کشمکش‌های شورا و شهرداری در کرمانشاه تداوم دارد؛

شهردار نمی‌آید، شورائیان کوتاه نمی‌آیند/احساس مصونیت سیاسی و قضایی برای شهردارایجاد شده است

  • کد خبر : 16428
  • 21 دی 1399 - 6:44
شهردار نمی‌آید، شورائیان کوتاه نمی‌آیند/احساس مصونیت سیاسی و قضایی برای شهردارایجاد شده است

عبدالله مرادی- میلکان شهردار منتخب شورا حاضر نیست به انتخاب کنندگان خودش هم احترام بگذارد. طلوعی شهردار کرمانشاه علی‌رغم دعوت متعدد از سوی برخی اعضای شورا برای پاسخ گویی به سوالات آنها حاضر نیست در جلسات شورای اسلامی شهر کرمانشاه حاضر شود. مطمئنا دلیل اصلی در خواست «استیضاح»، «انتخاب» است. همان طوری که در سخنان […]

عبدالله مرادی- میلکان
شهردار منتخب شورا حاضر نیست به انتخاب کنندگان خودش هم احترام بگذارد. طلوعی شهردار کرمانشاه علی‌رغم دعوت متعدد از سوی برخی اعضای شورا برای پاسخ گویی به سوالات آنها حاضر نیست در جلسات شورای اسلامی شهر کرمانشاه حاضر شود.
مطمئنا دلیل اصلی در خواست «استیضاح»، «انتخاب» است. همان طوری که در سخنان طنز گونه دلیل اصلی طلاق را ازدواج می دانند.
شورای اسلامی شهر کرمانشاه همواره با شهرداران مختلف این داستان را داشته است و نتوانسته همکاری مناسبی را با منتخب خود داشته باشد.
حالا هم بالغ بر دو ماه است که شورای اسلامی شهر کرمانشاه یک جلسه رسمی را نتوانسته با موفقیت به سر انجام برساند و قبل از آن نیز مدتی درگیر انتخاب هیئت رییسه جدید بوده است.
شهردار کرمانشاه با اجرای چند پروژه عمرانی پر حاشیه سر مسئولین استان را گرم کرده است و تمام تلاش خود و تیمش را برای به سر انجام رساندن همین چند پروژه‌ای کرده است که بر هر کدام از آنها ایراداتی وارد است.
اعضای شورای شهر نیز تمام هم و غمشان شده حضور یا عدم حضور شهردار در جلسات رسمی شورا. سوال کنندگان از شهردار کرمانشاه تیم اقلیت شورا را تشکیل می دهند و تیم اکثریت به تبعیت از شیوه ای که در شورای اسلامی شهر کرمانشاه مرسوم بوده با غیبت، مرخصی و ترک جلسه، جلسه را از رسمیت می اندازند.
حال باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از این مدعیان مادری حاضر می شوند برای نجات شهر دست از این کشمکش بردارد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفتگو با میلکان؛
عدم حضور شهردار را درک نمی‌کنم
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه که خودش از موافقین شهردار است و با استیضاح و تغییر شهردار در این برهه زمانی مخالف است، در خصوص عدم حضور شهردار برای پاسخگویی به سوالات اعضا گفت: باید از خود ایشان درباره‌ی دلیل عدم حضورش سوال شود اما من دلیل عدم حضور ایشان را درک نمی کنم.
طیب حیدری در گفتگو با میلکان بیان داشت: هر وقت که با شهردار دیدار داشته ام توصیه کرده ام که به جلسه بیاید چون شائبه هایی ایجاد و همین شائبه ها در اجتماع نیز مطرح است. روند حرکت شهردار با مدیریت دکتر طلوعی روند خوبی است اما باید ملاک نظر همه ما قانون باشد حتی اگر به نظر ما اشتباه باشد.
وی بیان داشت: علاقمندم جلسات منظم با خروجی مناسب برگزار شود اما دوستان کم لطفی می کنند. عدم حضور اعضای شورای شهر در جلسات، چه کسانی که به خاطر عدم تصویب لوایح شهردار و چه کسانی که به خاطر دعوت از شهردار به جلسه نمی‌آیند منطقی و پسندیده نیست.
وی تصریح کرد: بعد از مدتها جلسه تشکیل شد اما متاسفانه به خاطر یک موضوع روتین که بحث عضویت اعضا در کمیسیون های داخلی و خارجی بود ، با خروج دو تن از اعضا از رسمیت افتاد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه با بیان اینکه کمیسیون های قبلی از ابتدای دی ماه منقضی شده است بیان داشت: چون لوایح قبل از ورود به صحن علنی شورا باید در کمیسیون مطرح شوند فعلا تصویب لوایح در جلسات غیر ممکن خواهد بود.
برخورد شوراییان با شهرداران مردم را نا امید کرده است
وی اظهارداشت: روال بدی از سنوات قبل در شورا حاکم‌شده‌است. برخی اعضا با عدم حضور یا ترک جلسات شورا جلسات را از رسمیت می اندازند. هرچند که طبق قانون باید در جلسه بعد موجه بودن یا غیر موجه بودن غیبت به شور گذاشته شود و به کمیته تطبیق گزارش شود اما همیشه سعی کرده‌ایم این موضوع را با تفاهم و تعامل حل کنیم.
بهترین راهکار حضور شهردار در جلسه است و اگر سوال کنندگان قانع هم نشوند با شرایط موجود به احتمال زیاد استیضاح رای نخواهد آورد. در صورت و به فرض موفقیت در استیضاح باید ماه‌های پایانی سال و این دوره از شورا را بدون شهردار و با سرپرست بگذرانیم و این پسندیده نیست .
وی با اشاره به اینکه تعامل بین مردم و مسئولین باعث ایجاد انگیزه و شور اجتماعی می شود یادآور شد: سبقه برخورد اعضای شورای شهر با شهردارها در سنوات گذشته به انحا مختلف که لزوما بحث عملکرد نبوده است مردم را از این وضعیت ناامید کرده است. یا شهردار را استیضاح کرده اند یا آنقدر اذیت کرده اند که عطای شهرداری را به لقایش بخشیده و استعفا داده است.
عضو شورای اسلامی شهر:
شهردار کرمانشاه برای پاسخگویی به شورا نمی‌آید
یک عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه از تیم مخالفان شهردار نیز با بیان اینکه شهردار پاسخگوی سوالات برخی اعضای شورا نیست خاطرنشان ساخت: سوالات ما از شهردار در خصوص اخذ پذیره برخلاف قانون، جذب و به کارگیری ۱۵۰ نفر خارج از مجموعه شهرداری بدون طی مراحل قانونی و صرفا بر اساس رانت باج دهی، عدم رعایت آیین نامه مالی-معاملاتی و واگذاری خلاف قانون اموال و املاک شهر بدون رعایت مراحل قانونی و اخذ مجوز از شورا است که امیدواریم با حضور درشورا به این شائبه پاسخ بدهند.
سید حجت موسوی اجاق در گفت‌وگو با خبرنگار میلکان گفت: پرسش از شهردار و گوشزد کردن تخلفات جزو وظایف ذاتی شورا است که به واسطه نمایندگی مردم بر دوش ما قرار گرفته است.
وی به سابقه دوستی که با طلوعی شهردار کرمانشاه داشته اشاره کرد و بیان داشت: من خودم به او رای داده‌ام و او را انتخاب کرده‌ام اما عقد اخوت با کسی نبسته‌ایم. هر کس در مقام شهردار مرتکب تخلف شود باید پاسخگو باشد.
این عضو شورای شهر کرمانشاه افزود: من با شهردار اختلافی ندارم تنها مدعی هستم که شهردار تخلفاتی داشته‌ و در مورد این ادعا و ابهام سوال دارم.
وی با تأکید بر اینکه قانون شهردار را مکلف کرده است که باید به شورا بیاید و پاسخگوی سوالات اعضاء باشد بیان داشت: حالا سوال اساسی تر این است که چرا ایشان بیش از یک سال است که در شورا حاضر نمی شود و برای نمایندگان مردم ارزش قائل نیست؟ آیا این توهین به مردم کرمانشاه و جایگاه شورای اسلامی شهر نیست؟
این عضو شورای شهر کرمانشاه خطاب به شهردار کرمانشاه گفت: مجازات شورای شهر این نیست که اگر از شما سوال منطقی در چارچوب مشخص پرسیده شود در شورا حضور پیدا نکنید.
وی با ابراز تاسف برای برخی اعضای شورای شهر که نمی توانند هم در کارهای خوب کنار شهردار باشد و هم برای تخلفات به شهردار تذکر بدهند اظهار داشت: باید بر اساس سوگندی که یاد کرده‌ایم کارمان را انجام بدهیم.
برای شهردار احساس مصونیت سیاسی و قضایی ایجاد شده است
سید حجت موسوی اجاق از شهردار خواست هرکار و تقاضای غیرقانونی و تخلف از اعضای شورای شهر سرزده است را به صراحت اعلام کنند و تاکید کرد: مستنداتی که ما داریم ایشان یک فرد متخلف حرفه‌ای است که به صورت متعدد دچار تخلف شده است و می خواهیم بیاید و پاسخ بدهد شاید ما اشتباه می کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه از مدیران و مسئولان استان نیز گلایه مند بود و گفت: مادامی که جلسات شورای شهر به واسطه ابتلای تعدادی از اعضا به کرونا تشکیل نمی‌شد دادستان به عنوان مدعی‌العموم و فرماندار به عنوان مسئول مستقیم نظارت بر شورا متذکر می شدند و از اعضای شورا می خواستند که جلسات را تشکیل دهند اما حالا برای عدم حضور شهردار علیرغم بیش از ۳۰ بار دعوت و عدم برگزاری جلسات شورای شهر کسی چیزی نمی گوید.
وی با اعتقاد به اینکه رفتار مدیران ارشد دولتی و قضایی در استان باعث شده است که شهردار احساس مصونیت سیاسی و قضایی داشته باشد افزود: اعضای شورای شهر به واسطه رای دیوان عدالت اداری و رای هیات عمومی تقاضای اصلاح دفترچه پذیره را داشتند تا از مردم پول مازاد دریافت نشود. پس چرا هیچ تذکری برای این تخلفات نمی دهند.
وی عدم حضور موافقین شهردار به خاطر غیبت و مرخصی در جلسات را موجب عدم برگزاری جلسات دانست و گفت: جا دارد استاندار، دادستان و فرماندار به موضوع ورود کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه افزود: ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان پول مازاد از مردم اخذ کرده‌اند، این تضیع حقوق عمومی نیست؟ برای گرفتن وجه غیر مجاز ورودی منازل و مغازه های مردم نیوجرسی می‌گذارند.
این عضو شورای شهر در پایان بیان داشت: از این شورای شهر هیچ آبی گرم نمی شود و با توجه به عدم پاسخگویی شهردار کرمانشاه تنها راه باقی‌مانده استعفای دسته جمعی است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=16428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.