• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
به مناسبت هفتم مهر روز جهانی سلامت قلب ؛

مراقب باشید نگیرد

  • کد خبر : 13274
  • 07 مهر 1399 - 18:20
مراقب باشید نگیرد

کمی تنبلی و کمی پُرخوری، در کنار چاقی و اضافه وزن می تواند بلایی به سرتان بیاورد که شاید هیچ وقت مانندش را تجربه نکنید!همین عوامل ساده که شاید جزو کارهای رومزه خیلی ها باشد می تواند موجب رسوب لایه‌های چربی در رگ‌های قلب شده و ظرف مدت نه چندان طولانی قلب شما را گرفتار […]

کمی تنبلی و کمی پُرخوری، در کنار چاقی و اضافه وزن می تواند بلایی به سرتان بیاورد که شاید هیچ وقت مانندش را تجربه نکنید!همین عوامل ساده که شاید جزو کارهای رومزه خیلی ها باشد می تواند موجب رسوب لایه‌های چربی در رگ‌های قلب شده و ظرف مدت نه چندان طولانی قلب شما را گرفتار کند و به اصطلاح قلبتان بگیرد، حالتی که همه ما آن را با نام سکته قلبی می‌شناسیم.اگر خوش شانس باشید شاید سکته را رد کنید، در غیراینصورت باید یک عمر با عوارض آن سر کرده و در بدترین حالت هم سکته می تواند درجا پایان زندگیتان را رقم بزند.

باید مراقب باشیم قلبمان نگیرد.می توان با انجام کارهای ساده، سلامت قلب را تامین کرده و قلب را از بسیاری خطرات حفظ کرد .

به گزارش میلکان آنلاین؛ پروفسور معصومعلی معصومی فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: سلامت قلب مستلزم شناسایی عوامل خطرسازی بیماریهای قلبی و پیشگیری از بروز آنهاست، در راس عوامل خطرساز برای سلامت قلب، فشار خون قرار دارد، عاملی که متاسفانه بسیاری مردم با آن دست به گریبان هستند.

وی افزود:طبق آمارها نیمی از مردم فشار خون دارند و از آن بی خبرند و افرادی هم که از بیماری خود خبر دارند تنها ۱۰ تا ۱۲ درصدشان درمان موثر انجام می‌دهند.

معصومی ادامه داد:تغذیه نامناسب و عدم تحرک از دیگر عوامل خطرساز مهم و تهدیدکننده سلامت قلب هستند. تغذیه‌ای که تواما با استفاده از غذاهای فست فودی، چرب و سرخ شده باشد، می‌تواند تهدیدی جدی برای قلب محسوب شود.

وی گفت:از طرفی بی تحرکی هم عامل جدی و موثری در زمینه ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی است و این درحالی است که انجام ۴۵ دقیقه تا یک ساعت ورزش روزانه می تواند سلامت قلب افراد را بیمه کند و در این بین ورزش هایی مثل شنا و پیاده روی بیش از همه توصیه می شود.

معصومی تصریح کرد: سیگار و قلیان نیز از دیگر عوامل تهدید کننده سلامت قلب هستند و متاسفانه مصرف قلیان که در بین جوانان بیشتر رواج دارد، از مصرف سیگار به مراتب خطرناک تر است و همین امر باعث شده شاهد کاهش سن ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی باشیم.

وی توضیح داد:چاقی و اضافه وزن نیز از عوامل تهدید کننده سلامت قلب محسوب می شود. افراد باید با تغذیه مناسب در این زمینه پیشگیری کرده و از افزایش وزن جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد:در خصوص بیماریهای قلبی چند مرحله پیشگیری باید اعمال شود که از جمله آن پیشگیری اولیه است، به اینصورت که افراد باید با تغذیه مناسب و تحرک کافی و عدم مصرف دخانیات، از بروز عوامل خطرسازی بیماریهای قلبی و عروقی پیشگیری کنند.

معصومی  افزود:در مرحله بعد که پیشگیری ثانویه است عوامل خطرسازی بیماریهای قلبی باید در فرد شناسایی شده و برای رفع و درمان آنها اقدام شود.

وی گفت: بطور مثال اگر فرد مبتلا به فشار خون است، باید این عارضه با انجام تست فشار خون شناسایی شده و با مراجعه به پزشک کار درمان آن آغاز شود.

وی در پایان گفت:در مرحله بعد باید بحث بازتوانی بعد از حادث شدن عوارض بیماریهای قلبی و عروقی مورد توجه قرار گیرد تا از عوارض جدی‌تر و خطرناک‌تر بیماری پیشگیری شود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13274

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.