• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3
اقتصاد موضوعی با ۷ پیشنهاد مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه

۳۴ هزار فرصت شغلی تعهد ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه هدف گذاری شد

  • کد خبر : 34822
  • 27 فروردین 1402 - 11:58
۳۴ هزار فرصت شغلی تعهد ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه هدف گذاری شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در راستای تقویت اشتغال استان در شورای اداری ۷ پیشنهاد اقتصاد موضوعی کاربردی را مطرح نمود و گفت: به منظور کاهش نرخ بیکاری و تهیه سند اشتغال قوی پیشنهاد کارگروه های ۷ گانه مورد نظر است. به گزارش میلکان، مختار احمدی در جلسه شورای اداری استان […]

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در راستای تقویت اشتغال استان در شورای اداری ۷ پیشنهاد اقتصاد موضوعی کاربردی را مطرح نمود و گفت: به منظور کاهش نرخ بیکاری و تهیه سند اشتغال قوی پیشنهاد کارگروه های ۷ گانه مورد نظر است.
به گزارش میلکان، مختار احمدی در جلسه شورای اداری استان به ریاست محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی در سرسرای سالن شهدای دولت استانداری در راستای تکمیل سند اشتغال، به منظور کاهش نرخ بیکاری در سال جاری ۷ پیشنهاد موضوعی و کاربردی مطرح و به تصویب رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ابتدای سخنان خود به ایام گرامیداشت هفته کارگر (۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت) اشاره کرد و گفت: کارگران به عنوان ستون اصلی تولید نقش مهمی در تحقق شعار « مهار تورم، رشد تولید» داشته و لذا پاسداشت هفته کارگر دارای اهمیت و برنامه های ویژه ای در گرامیداشت مقام شامخ کارگر در استان اجرامی شود.

وی در این نشست پس از ارائه گزارشی از عملکرد تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهور به استان، گفت: از مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوب سفر ریاست جمهوری تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان جذب شده و با توجه به مهلت تعیین شده، سعی می شود تا پایان سال مانده این اعتبارات جذب شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به جذب ۱۰۴ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر سهمیه ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی استان در سال گذشته، با کمک دستگاه های اجرایی و بانک های عامل مبلغ ۱۰۶ میلیارد تومان با پیش بینی ۲۲۶۳ فرصت شغلی جذب شده و با اعلام دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور، استان کرمانشاه در رتبه سوم کشوری در جذب این اعتبارات قرار دارد.

وی در ادامه به ثبت ۴۸ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در سامانه ملی رصد توسط دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: با اعلام دستگاه های اجرایی و توافق نامه فی مابین وزارت کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سال ۱۴۰۲ نیز تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی پیش بینی شده است که پس از تفکیک شهرستانی در قالب سند اشتغال به فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

مختار احمدی در ادامه به ۷ پیشنهاد اقتصاد موضوعی برای تکمیل سند اشتغال اشاره کرد و گفت: توجه به اقتصاد شهری به عنوان اولین پیشنهاد برای کلانشهر کرمانشاه با دبیری شهرداری و با محوریت معاونت عمرانی استانداری می تواند به اشتغال استان و تحقق اهداف سند اشتغال کمک شایانی نماید.

وی به اقتصاد مسکن به عنوان دومین پیشنهاد برای تحقق اهداف سند اشتغال اشاره کرد و اظهار نمود: پیشنهاد می شود اقتصاد مسکن در قالب کارگروهی با دبیری اداره کل مسکن و شهرسازی و با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری که قطعاً در ایجاد اشتغال نقش آفرینی می کند، تشکیل شود.

اقتصاد آموزش به دبیری اداره کل آموزش و پرورش، پیشنهاد دیگر مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بود و در ادامه، گفت: با توجه به داشتن مسئولیت اجتماعی اوقاف و داشتن ظرفیت بسیار بزرگ آن در ایجاد اشتغال، اقتصاد اوقاف به دبیری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پیشنهاد می شود.

وی در ادامه اقتصاد دیجیتال با دبیری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان پیشنهاد داد و اضافه نمود: در راستای ترویج فرهنگ کار با دبیری اداره کل ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های حوزه فرهنگ و با محوریت معاون سیاسی استانداری در راستای توسعه اشتغال کارگروه بهبود فرهنگ کار پیشنهاد می شود.

وی به سند توسعه مهارت استان به دبیری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به عنوان آخرین پیشنهاد در رونق اشتغال استان اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این پیشنهادها قطعا اسنادی معتبر برای تحقق سند اشتغال تهیه می شود و یک سند بسیار قوی در سال ۱۴۰۲ برای ابلاغ و اجرا به دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران شهرستان های تابعه تهیه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=34822
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه
  • 104 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.