• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
1

۲۹۵تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمانشاه فعال هستند

  • کد خبر : 37438
  • 09 اردیبهشت 1403 - 11:01
۲۹۵تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمانشاه فعال هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در دیدار منتخبان و نمایندگان کارگری و کارفرمایی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، گفت: در حال حاضر ۲۹۵ تشکل کارگری و کارفرمایی و ۳ هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی با پیش بینی ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه فعالیت دارند. به گزارش […]

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در دیدار منتخبان و نمایندگان کارگری و کارفرمایی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، گفت: در حال حاضر ۲۹۵ تشکل کارگری و کارفرمایی و ۳ هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی با پیش بینی ۵۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه فعالیت دارند.
به گزارش میلکان، « مختار احمدی» در دیدار منتخبان و نمایندگان کارفرمایی و کارگری با حجت الاسلام “حبیب الله غفوری” نماینده فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به مناسبت هفته کارگر؛ به پوشش بیمه ۱۸ هزار کارگری استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۵۹ هزار کارگر در استان کرمانشاه بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی همچنین به راه اندازی ۵۶ تعاونی با اشتغال زایی هزار و ۸۵۰ نفر و صادرات ۶۳ میلیون دلاری بخش تعاونی ها کرمانشاه در سال گذشته اشاره کرد.

احمدی ادامه داد: سال گذشته ۹ هزار بازرسی ادواری، موردی و بررسی حادثه از بخش های کارگری در راستای صیانت از حق کارگران، ایمنی و سلامت و بهداشت کارگران صورت گرفته و در بخش ساختمانی بیشتر حوادث ایمنی داریم.

وی همچنین به صدور هفت هزار رای هیات های حل اختلاف بین کارگری و کارفرمایی اشاره کرد گفت: ۳۰ درصد آنها به سازش و رضایت مندی طرف ها منجر شده است.

احمدی همچنین با کاهش زمان رسیدگی به پرونده های حل اختلاف از ۱۱۳ روز در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ روز در سال گذشته اشاره کرد و آن را اقدام مهمی دانست.

۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه وارد بازار کرمانشاه شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در بخش دیگر از سخنان خود، به تزریق هفتاد هزار میلیارد ریالی به بازار استان در سال ۱۴۰۲ در قالب انواع طرح های اقتصادی و تسهیلاتی مانند تبصره ماده ۱۸، منابع اشتغال نهاد های حمایتی، مشاغل خانگی و غیره اشاره کرد و گفت: در این راستا نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۲ درصد کاهش یافت.

احمدی در ادامه به ۱۲ هزار صدور مجوز کسب و کار مشاغل خانگی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این خصوص هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان کار پرداخت شد.

وی همچنین به پرداخت سه هزار میلیارد ریالی اعتبار دولت در طرح کالا برگ در استان کرمانشاه از دهک اول تا هفتم جامعه از ابتدای طرح فجرانه خبر داد.

رفع موانع تولید و حل مشکلات کارگران استان کرمانشاه در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد
حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه؛ لازمه کاهش نرخ بیکاری و جهش تولید در استان را رفع موانع تولید و حل مشکلات نیروی کار و کارگری عنوان کرد و از مسوولان استان کرمانشاه خواست رفع موانع تولیدکنندگان مانند بروکراسی‌های پیچیده اداری و حل مشکلات جامعه کارگری را در اولویت خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در ادامه این نشست؛ جامعه کارفرمایی و کارگری را مانند ۲ بال پرنده برای جهش تولید و رونق اقتصادی توصیف کرد که در تعامل با هم می توانند زمینه پیشرفت و آبادانی را فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال؛ “جهش تولید” و با توجه به پتانسیل های خوب اقتصادی استان در بخش های مختلف و هم مرزی با کشور عراق، به مسئولان تاکید کرد: برنامه و اقدام های ویژه جهش تولید، متناسب با شرایط و ظرفیت های نابی که استان دارد را در دستور کار خود قرار دهید تا در مدت کوتاهی منجر به نتیجه شود.

حجت الاسلام غفوری از مسوولان همچنین خواست در اقدام برای برنامه ریزی جهش تولید استان با بخش خصوصی، جامعه علمی، متخصصان و کسانی که در میدان عمل فعالیت می کنند مانند کارآفرین ها، کارفرمایان و شرکت های دانش بنیان تعامل و هم فکری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود، به جایگاه و کرامت کارگر در اسلام، رفتار پیامبر و بزرگان با کارگران اشاره کرد و گفت: کارگران اساس و بنیان پیشرفت و عمران و آبادانی را فراهم می کنند لذا باید حل مشکلات آنها مانند حق مسکن و دیگر مسائل پیرامون آنها در اولویت ها دولت و کارفرما باشد.

نمایندگان تشکل های کارگری، کارفرمایی، کارآفرینی و تعاونی در این نشست دغدغه های حوزه کاری جامعه هدف خود را ارائه نمودند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37438
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه
  • 54 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.