• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
1
رییس پلیس راهور استان کرمانشاه:

۸۰ درصد قربانیان تصادفات فوتی درون‌شهری در نوروز، عابر پیاده بوده‌اند

  • کد خبر : 23868
  • 07 فروردین 1401 - 19:09
۸۰ درصد قربانیان تصادفات فوتی درون‌شهری در نوروز، عابر پیاده بوده‌اند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به رشد چشمگیر حجم تردد در معابر درون شهری استان نسبت به نوروز ۱۴۰۰ گفت: تصادفات درون شهری ۱۰ روز اخیر(۲۵ اسفند تا ششم فروردین)، منجر به کشته شدن پنج نفر شده که چهار نفر از آنان عابر پیاده بوده‌اند. به گزارش میلکان به نقل از […]

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با اشاره به رشد چشمگیر حجم تردد در معابر درون شهری استان نسبت به نوروز ۱۴۰۰ گفت: تصادفات درون شهری ۱۰ روز اخیر(۲۵ اسفند تا ششم فروردین)، منجر به کشته شدن پنج نفر شده که چهار نفر از آنان عابر پیاده بوده‌اند.

به گزارش میلکان به نقل از ایرنا سرهنگ محمد حیدری “نداشتن توجه کافی به جلو” را مهمترین دلیل تصادفات فوتی امسال دانست و افزود: آمار این تصادفات در نوروز امسال مشابه سال گذشته بوده و با وجود رشد قابل توجه تردد مسافران، افزایشی نداشته است.

او عنوان کرد: بنابر اعلام راهداری استان، حجم ترددهای جاده ای (بین شهری) در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته که طبعا همین افزایش در ترددهای درون شهری استان هم وجود داشته است.

حیدری به تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی برای هدایت و راهنمایی رانندگان و مسافران نوروزی اشاره و بیان کرد: در طرح نوروزی پلیس راهور که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده، ۵۹ تیم گشتی، ۳۰ تیم موتوری و ۹۰ نیروی پیاده، معابر درون شهری استان را پوشش می دهند.

به گفته او، هسته اصلی پوشش پلیس راهور، تفرجگاه ها و اماکن پرتردد شهرهای استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ در جلسه شورای ترافیک استان کرمانشاه با بیان این‌که ۸۶ درصد تصادفات درون‌شهری استان مربوط به شهر کرمانشاه است، گفت: گرچه حدود ۶۰ درصد جمعیت استان در مرکز ساکن هستند اما این میزان تصادفات پذیرفتنی نیست و باید دستگاه‌های مربوطه یک آسیب‌شناسی مناسب در این زمینه انجام دهند.

«منوچهر فخری» افزود: ۷۶ درصد از میزان فوتی‌های عابران پیاده استان نیز مربوط به شهر کرمانشاه است که در این زمینه لازم است پلیس راهنمایی و شهرداری کرمانشاه در جلسه بعدی شورای ترافیک یک گزارش تحلیلی درباره علل و عوامل موضوع ارائه کنند تا تصمیمات مناسب درباره آن گرفته شود.

بنابر اعلام ستاد سفر استان کرمانشاه، از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین امسال بیش‌ از ۹۴ هزار مسافر در استان اسکان پیدا کرده اند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=23868

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.