مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ۴۹۷ هزار نفر در استان کرمانشاه در قالب دهک‌های کم برخوردار در شهرهایی با بیش از ۲۰ هزار جمعیت، زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.
به گزارش میلکان، رضا تحویلیان اظهار کرد: گسترش بیمه از جمله راهکارهای مردم محور برای نیل به جامعه سالم با سلامتی پایدار است و با گسترش و تعمیم بیمه ها تمام ابعاد زندگی فرد در جامعه تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از طرح های مهمی که سازمان بیمه سلامت ایران در دست اقدام دارد طرح پزشک خانواده شهری است.

تحویلیان گفت: ۴۹۷ هزار نفر در استان کرمانشاه در قالب دهک‌های کم برخوردار در شهرهای با بیش از ۲۰ هزار جمعیت، زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه این طرح به صورت گام به گام در شهر‌های استان کرمانشاه اجرا می‌شود، گفت: طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده بیمه سلامت همگانی برای افرادی اجرا می‌شود که رایگان از طریق بیمه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و تاکنون فقط مجوز استفاده از مراکز درمانی بخش دولتی را داشته اند.

وی ادامه داد: در این طرح به ازای هر ۴ هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی، یک نفر پزشک به عنوان پزشک خانواده معرفی می‌شود که فرد بیمار را مورد معاینه قرار می‌دهد و اگر بیمار نیاز به ارجاع به پزشک متخصص و یا فوق تخصص داشت، به همان پزشک ارجاع می‌کند.

تحویلیان از فعالیت ۱۸۳ پزشک خانواده طرف قرارداد بیمه سلامت خبر داد و خاطر نشان کرد: تا قبل از این بیمه شدگان می توانستند تنها به مراکز دولتی مراجعه کنند اما الان می توانند به پزشک مراجعه کرده و تنها ۷ هزار تومان هزینه کنند.