• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
1
استاندار کرمانشاه در ستاد مدیریت بحران:

کرمانشاه وارث افتتاح‌ها و جشن بازسازی‌های نمایشی است

  • کد خبر : 37423
  • 09 اردیبهشت 1403 - 10:27
کرمانشاه وارث افتتاح‌ها و جشن بازسازی‌های نمایشی است

استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور، با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه وارث برخی افتتاح ها و جشن پایان‌کارهای نمایشی است، عنوان کرد: یکی از پررنگ ترین نمود این کارهای نمایشی، پایان زودهنگام بازسازی زلزله سال ۹۶ و افتتاح نمایشی راه آهن بود. به گزارش […]

استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور، با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه وارث برخی افتتاح ها و جشن پایان‌کارهای نمایشی است، عنوان کرد: یکی از پررنگ ترین نمود این کارهای نمایشی، پایان زودهنگام بازسازی زلزله سال ۹۶ و افتتاح نمایشی راه آهن بود.

به گزارش میلکان، محمدطیب صحرایی روز ۸ اردیبهشت ماه در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مدیران عضو برگزار شد؛ بر مدیریت عالمانه و کنترل به موقع بحران‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه طی ماه های اخیر مانورهای خوبی در حوزه‌های مختلف توسط مدیریت بحران استان برگزار شده و آمادگی خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی شاهد حوادث و بحران های مختلفی بوده است در ادامه گفت؛ در سال ۹۶ شاهد زلزله بزرگ سرپل ذهاب بودیم و در بهار سال ۹۸ سیلاب خسارت زیادی به کشاورزی و برخی خانه های مسکونی وارد کرد همچنین به دلیل اقلیم کوهستانی منطقه، استان کرمانشاه در رتبه‌های بالای حوادث کوهستان قرار دارد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های های مناسب امسال، شاهد پوشش گیاهی مناسبی در عرصه منابع طبیعی هستیم و باید برای مهار آتش سوزی ها کاملا آماده باشیم و همچنین استان با تهدید ریزگردها هم مواجه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه وارث برخی افتتاح ها و جشن پایان کارهای نمایشی است در ادامه عنوان کرد: یکی از پررنگ ترین نمود این کارهای نمایشی، پایان زودهنگام بازسازی زلزله سال ۹۶ بود در حالیکه هنوز ده‌ها اداره و مجموعه دولتی، عام المنفعه، فرهنگی و مذهبی و آموزشی هنوز بازسازی نشده بودند و همچنان ناتمام و باقی مانده اند‌.

صحرایی یادآور شد: راه آهن کرمانشاه در حالی در سال ۹۶ در حالی افتتاح شد که هنوز در بخش هایی از آن نیازمند رفع نقص بود که با هزینه امروز رفع این مشکلات نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه این‌‌ کارهای نمایشی هزینه های بسیاری بر دوش پروسه پیشرفت کرمانشاه گذاشته است.

مدیر ارشد استان در ادامه عنوان کرد: بر اساس توافقات قبلی صورت گرفته امیدواریم به زودی شاهد شکل گیری مرکز تخصصی آموزش امداد و نجات کوهستان در کرمانشاه باشیم.

وی ادامه داد: همچنین کرمانشاه به عنوان قطب منطقه‌ای امداد و نجات و هلال احمر در غرب کشور می تواند به استان‌های همسایه در مواقع بحرانی کمک کند.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش موضوع امهال تسهیلات در شهرستان های زلزله زده را یکی از اولویت های مهم استان دانست و گفت: مردم منطقه در زمان زلزله برای دریافت تسهیلات ضامن یکدیگر شده‌اند و با توجه به سختگیری‌های بانک‌ها امکان استفاده از تسهیلات جدید مرتبط با بافت فرسوده، وام ازدواج و … را ندارند.

وی گفت: امهال این وام‌ها کمک بسیار بزرگی به معیشت و اقتصاد مردم منطقه است.

استاندار کرمانشاه افزود: همچنین استان برای بازسازی ساختمان های زلزله زده اداری و آموزشی و مذهبی نیازمند اعتبارات مناسب است تا این مجموعه ها بر اساس اولویت آماده خدمات رسانی به مردم شوند.

وی رودخانه قره سو را یک ظرفیت ممتاز برای کلانشهر کرمانشاه دانست و گفت: در صورت تخصیص اعتبار مناسب برای لایروبی و کانال کشی، این رودخانه تبدیل به یکی از زیباترین بخش‌های شهر و یک فرصت‌ گردشگری می‌شود همچنین ساماندهی آبشوران به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی کلان شهر کرمانشاه باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه همچنین خواهان کمک سازمان مدیریت بحران کشور به ایجاد خط لوله پساب به صنایع شرق استان و کاهش سطح استفاده از آب‌های زیر زمینی شد‌.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای انجام این برنامه‌هایی است که در بالا عنوان شد و حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان آن به مناطق زلزله زده اختصاص دارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37423

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.