• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

کاهش نرخ بیکاری استان در فصل زمستان یک رویداد امیدآفرین است

  • کد خبر : 34820
  • 27 فروردین 1402 - 11:40
کاهش نرخ بیکاری استان در فصل زمستان یک رویداد امیدآفرین است

  استاندار کرمانشاه عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری استان در فصل زمستان یک رویداد امید آفرین است و باید با یک همت و تلاش مضاعف این روند مثبت را در فصل بهار و تابستان همچنان حفظ کنیم. به گزارش میلکان؛ دکتر محمدطیب صحرایی در نشست شورای اداری استان که با حضور معاونين استاندار و مدیران […]

 

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری استان در فصل زمستان یک رویداد امید آفرین است و باید با یک همت و تلاش مضاعف این روند مثبت را در فصل بهار و تابستان همچنان حفظ کنیم.

به گزارش میلکان؛ دکتر محمدطیب صحرایی در نشست شورای اداری استان که با حضور معاونين استاندار و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ کاهش نرخ بیکاری استان در فصل زمستان را یک رویداد امید آفرین دانست و گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۱۴۰۱ به ۱۵.۱ درصد رسیده که پایین ترین نرخ طی سال های گذشته است و باید با یک تلاش مضاعف این روند مثبت را در فصل بهار و تابستان همچنان حفظ کنیم.

وی در ادامه به الزامات ۴ گانه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش برای تحقق شعار سال، الزامات مدیریتی ۴ گانه ای را ترسیم کردند که این موارد، دستور کار همه مدیران استانی است.

وی اولین الزام را همکاری و تعامل دستگاه‌ها با یکدیگر معرفی کرد و گفت: افزايش تولید، کنترل تورم و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه های استان است.

دکتر صحرایی ادامه داد: داشتن اولویت‌های کاری دومین الزام مدیریتی استان است و مدیران باید با دوری از کارهای پراکنده، به دنبال تحقق اهداف و اولویت های اصلی مجموعه خویش باشند.

وی پیگیری را دیگر الزام تحول آفرین مدیریتی دانست و گفت: گذراندن یک مصوبه خوب به تنهایی مشکلی را حل نمی کند بلکه باید با پیگیری های مداوم به دنبال به ثمر نشستن آن باشیم.

مقام عالی استان افزود: مردمی سازی یکی دیگر از الزامات موفقیت در کارهاست و باید زمینه حضور و مشارکت مردم را در همه عرصه‌ها فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، ایران را یک کشور با تمدن، تفکر و ارزش‌‌های فرهنگی دیرین توصیف کرد و گفت: هیچ سنگ نوشته و یا سند قابل استنادی در تاریخ ایران باستان و حتی پیش از آن، مبنی بر بی دینی مردم ایران وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه افزود: مردمان این سرزمین دین اسلام را با شوق و اختیار پذیرفتند و در این کشور هم وطنان معتقد به ادیان دیگر مانند زرتشتی با آسودگی زندگی می کنند.

وی تاکید کرد: ما همانگونه که خود را موظف به دفاع از مرزهای جغرافیایی می‌دانیم باید از هویت و ارزش های ملی و دینی و اعتقادی این آب و خاک در برابر تهاجم مغول های دنیای مدرن دفاع کنیم.

دکتر صحرایی خاطرنشان کرد: مبلغان واقعی بی حیایی و بی عفتی همان‌هایی هستند که تحریم‌های دارویی، پزشکی و اقتصادی را بر علیه این مردم انجام می دهند و حمایت می کنند.

وی یادآور شد: حجاب یک واجب شرعی و ملی است و در قرآن بر ضرورت رعایت آن توسط مومنین تاکید شده است.

استاندار کرمانشاه در عین حال پوشش و حجاب را یک سنت قدیمی و عرف متداول در جامعه کرمانشاهی دانست و گفت: سنگ نگاره‌های تاق بستان و بیستون گواهی می‌دهند زنان و مردان این منطقه، مردمانی با وقار، باحیا، بافرهنگ و با پوشش مناسب بوده اند و با برهنگی مخالف بوده‌اند.

وی ادامه گفت: مردم ایران کرمانشاه را به جوانمردی، غیرت، مردانگی و خانواده دوستی می‌شناسند و پوشش اسلامی یک سنت دیرین در این دیار است.

وی تاکید کرد: ترویح حجاب به عنوان یک پوشش اسلامی باید با نهایت احترام، حساسیت، برادری و انسجام اجتماعی باشد و قطعا همه نیز پذیرا خواهند بود‌.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=34820
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری
  • 109 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.