• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

پیش بینی برداشت ۸۰هزار تن چغندرقند پاییزه ازمزارع گرمسیری کرمانشاه

  • کد خبر : 35704
  • 07 خرداد 1402 - 13:37
پیش بینی برداشت ۸۰هزار تن چغندرقند پاییزه ازمزارع گرمسیری کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت چغندر قند از مناطق گرمسیری ۸۰ هزار تن محصول برداشت شود . به گزارش میلکان، مهندس چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بااشاره به اینکه برداشت چغندرقند از مناطق گرمسیری استان تا تیر ادامه دارد افزود: در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ بیش از […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه پیش بینی کرد تا پایان فصل برداشت چغندر قند از مناطق گرمسیری ۸۰ هزار تن محصول برداشت شود .
به گزارش میلکان، مهندس چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه بااشاره به اینکه برداشت چغندرقند از مناطق گرمسیری استان تا تیر ادامه دارد افزود: در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه چغندرقند پاییزه کشت شده است.

وی افزود: عمده چغندرقند پاییزه استان در شهرستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین کشت شده و عمده کشت نیز مربوط به شهرستان سرپل ذهاب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: چغندرقند پاییزه استان کرمانشاه به صورت خرید تضمینی با قیمت هر کیلوگرم۲ هزار و ۷۰۲ تومان توسط کارخانه قند بیستون خریداری می‌شود.

چاله چاله با بیان اینکه کاشت و برداشت چغندرقند کاملاً مکانیزه است، گفت: ۲۱ دستگاه برداشت در شهرستان جهت برداشت چغندر قند فعال هستند.

مصرف آب کمتر، استفاده از نزولات آسمانی، راندمان بالای آبیاری به دلیل تبخیر و تعریق کم و تناوب با غلات از مزایای چغندرقند پاییزه است و رعایت تاریخ کاشت و برداشت به موقع چغندرقند به زارعان توصیه شده تا عملکرد محصول حفظ شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=35704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.