• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 22 November - 2025
3
معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران:

پیشگیری سطح چهار تا دو سال آینده به بالاترین سطح توجه در نظام سلامت می رسد

  • کد خبر : 39402
  • 04 تیر 1403 - 11:40
پیشگیری سطح چهار تا دو سال آینده به بالاترین سطح توجه در نظام سلامت می رسد

به گزارش میلکان؛ فرشید عابدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر پایه سلامت، مأموریت دارد با اتخاذ راهبردهای پیشگیرانه  و ساز و کار کاهش مخاطرات مالی در قبال هزینه های سلامت و ارتقا سلامت بیمه […]

به گزارش میلکان؛ فرشید عابدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر پایه سلامت، مأموریت دارد با اتخاذ راهبردهای پیشگیرانه  و ساز و کار کاهش مخاطرات مالی در قبال هزینه های سلامت و ارتقا سلامت بیمه شدگان را فراهم نماید. در این راستا طی سال های 1403 تا 1405، اقدامات اساسی را در حوزه پیشگیری سطح چهار در نظام سلامت اعمال می کند.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: به پاسداشت اصول و ارزش های انسانی و اخلاقی، سازمان بیمه سلامت ایران در اتخاذ و اجرای راهبردهای پیشگیرانه بر ارزش‌های قانون مداری، اخلاق مداری، دانش محوری، عدالت محوری، سلامت محوری، خلاقیت و نوآوری، شفافیت و پاسخگوئی، هوشمندی و آینده نگری و حفظ و رعایت کرامت انساني تاکید دارد.

وی با اشاره به موضوعات راهبردی بیمه سلامت در پیشگیری سطح چهار تصریح کرد: از جمله موارد مهم و مرتبط با پیشگیری سطح چهار می توان به کاهش میزان مواجهه با سیستم خدمات پزشکی، کاهش سطح مواجهه با ارائه خدمات و پیشگیری از آسیب های ناشی از خدمات اشاره کرد در واقع پیشگیری سطح چهار، پیشگیری از کلیه اقدامات تشخیصی درمانی است که منجر به ضرر و زیان بیمار می شود.

عابدی در خصوص اسناد بالادستی در موضوع پیشگیری اظهار داشت: توجه به پیشگیری در سند چشم انداز، سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه هفتم پیشرفت و اساسنامه سازمان بیمه سلامت کاملا مشخص است که با استقرار کامل پزشکی خانواده در سطح جامع، فرصت خوبی برای گسترش پیشگیری فراهم می شود.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مشکلات اصلی در پیاده سازی پیشگیری سطح چهار، مقاومت بخشی از بیمه شدگان سازمان، مقاومت بخشی از مراکز طرف قرار داد سازمان، اجرائی نشدن راهنماهای بالینی، نبود ساز و کار و مجوز پرداخت های تشویقی و کمبود ساز و کار نظارتی بر عملکرد مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیصی درمانی می باشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=39402
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : بیمه سلامت استان کرمانشاه
  • 152 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.