• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

پیشرفت قابل توجه در حدنگاری و صدور اسناد اراضی زراعی استان کرمانشاه/ هشدار جدی رئیس کل دادگستری به دستگاههای خدمات رسان

  • کد خبر : 37258
  • 29 فروردین 1403 - 13:55
پیشرفت قابل توجه در حدنگاری و صدور اسناد اراضی زراعی استان کرمانشاه/ هشدار جدی رئیس کل دادگستری به دستگاههای خدمات رسان

اولین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال با محوریت قانون جامع حدنگار (کاداستر) خاصه در امور اراضی زراعی و کشاورزی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای متولی برگزار شد به گزارش میلکان؛ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه […]

اولین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت المال با محوریت قانون جامع حدنگار (کاداستر) خاصه در امور اراضی زراعی و کشاورزی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای متولی برگزار شد
به گزارش میلکان؛ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تبریک به مناسبت عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیستی و نمایش پرافتخار اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران و پس از ارائه گزارش مدیران حاضر در جلسه در خصوص روند اجرایی شدن طرح کاداستر در بخش‌های مختلف از جمله اراضی زراعی، این طرح را از جمله طرح‌های مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه خواند و گفت: تا ۲۵ اسفند سال گذشته ۴۰ درصد از اراضی زراعی استان حدنگاری شده بود و طبق گزارش اداره ثبت اسناد استان، در ۲۷ فروردین سال جاری با رشد بیش از ۵ درصد در عرض یک ماه به ۴۵/۲ درصد رسیده است.

دکتر کرمی در ادامه افزود: میانگین کشوری صدور اسناد اراضی زراعی ۵۱ درصد می باشد و انتظار و توقع ما این است که با تلاش جهادی مسئولین مرتبط تا هفته قوه قضاییه حدنگاری استان به بیش از ۶۰ درصد و بالاتر از میانگین کشوری برسد.

وی ادامه داد: ۹۳ درصد از اراضی استان در قالب ۱۶۰۰ پلاک رفع تداخل شده است. همچنین در خصوص برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۲۰۰ مورد دستور موقت و ۳۰۰ مورد احکام قطعی صادر شده است و در این زمینه در کشور پیشرو هستیم.

دکتر کرمی در خصوص صیانت از منابع آبی گفت: انسداد ۵۰۰ تا ۶۰۰ چاه غیرمجاز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان ضمن هشدار جدی به دستگاه های خدمات رسان خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به هر طریق به افرادی که درصدد تصرف، ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز یا حفر چاه های غیرمجاز و… هستند جرم است و دستگاههایی که مرتکب این جرم شوند تحت تعقیب قرار می گیرند.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن اشاره به پیگیری موضوع انسداد چاه های غیرمجاز، گفت: در نیمه دوم سال گذشته مشکلاتی وجود داشت که با تدبیر و جدیت دستگاه قضایی پیگیری و برطرف شد، لذا استمرار این امر ضروریست و اگر وقفه ای داشته باشد ممکن است در انجام کار اخلال ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف مسئولین متولی امر افزود: دستور توقیف دستگاههای حفاری غیرمجاز با دادستانی و تعیین تکلیف آن بر عهده دادگاه می باشد.

در پایان جلسه مصوباتی در خصوص تسریع در روند اجرایی طرح کاداستر خاصه در حوزه اراضی کشاورزی، پیشگیری از وقوع جرایمی مانندحفر چاه غیرمجاز، تغییر کاربری اراضی، تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز و … به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37258

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.