• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

پروژه عظیم بازسازی زلزله، یک سند افتخار برای کرمانشاه است / تهدیدها در بحران زلزله تبدیل به فرصتی برای توسعه شدند

  • کد خبر : 14701
  • 24 آبان 1399 - 6:45
پروژه عظیم بازسازی زلزله، یک سند افتخار برای کرمانشاه است / تهدیدها در بحران زلزله تبدیل به فرصتی برای توسعه شدند

معاون عمرانی استاندار گفت: امروز با گذشت سه سال از زلزله ویرانگر آبان ۹۶، زندگی در شهرها و روستاهای زلزله زده کاملا جاری است. به گزارش پايگاه خبری میلکان آنلاین ؛ مهرداد سالاری در نشست شورای برنامه ریزی استان که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: بخش اصلی این موفقیت به فرماندهی مدبرانه […]

معاون عمرانی استاندار گفت: امروز با گذشت سه سال از زلزله ویرانگر آبان ۹۶، زندگی در شهرها و روستاهای زلزله زده کاملا جاری است.

به گزارش پايگاه خبری میلکان آنلاین ؛ مهرداد سالاری در نشست شورای برنامه ریزی استان که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: بخش اصلی این موفقیت به فرماندهی مدبرانه و حضور میدانی استاندار کرمانشاه در بحران زلزله بازمی گردد و استاندار کرمانشاه با کمک مدیران زیرمجموعه ابعاد مختلف بازسازی ویرانه‌ها، اعطای تسهیلات، ارائه کمک‌های معیشتی و کاهش آسیب های روحی و روانی را به خوبی مدیریت کردند.

معاون عمرانی استانداری تاکید کرد: با توجه به حجم ویرانی ها و محدودیت های مالی و امکاناتی موجود، تهدیدها تبدیل به فرصتی برای توسعه شدند.

وی بیان کرد: در این زلزله ۱۱۰ هزار واحد مسکونی با جمعیت حدود نیم میلیون نفری و در یک پهنه بسیار بزرگ دچار آسیب شدند که در عمل ابعادی برابر با ۱۱ شهر متوسط را داشت. مجموع این ویرانی ها به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت بازسازی شد.

معاون عمرانی استاندار، زلزله سرپل ذهاب را مصداق عینی تبدیل تهدید به فرصت در ابعاد عظیم دانست و گفت: در این زلزله ۱۹هزار واحد تخریب شدند که در روند بازسازی عملا ۴۱ هزار واحد ساخته شد.

وی افزود: بنیاد مسکن بر اساس تعهدات، سال ۲ هزار واحد را با مشارکت مردم مقاوم سازی می کند ولی در زلزله سرپل ذهاب به اندازه ۱۱ سال خانه های ایمن و مقاوم ساخته شد.

معاون استاندار یکی دیگر از ابعاد افتخار آمیز عملیات بازسازی زلزله را ساخت خانه های با کیفیت و ایمن دانست و گفت: دو پس لرزه بزرگ ۵.۹ ریشتر و ۶.۴ ریشتر در منطقه اتفاق افتاد ولی حتی یک واحد مسکونی بازسازی شده هم آسیب نشد که بزرگترین آزمایش برای کیفیت این سازه‌ها بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جمع آوری کانکس ها پرداخت و گفت: در ایام زلزله حدود ۲۸ هزار کانکس در منطقه مستقر شد که بسیاری جمع آوری آن را غیرممکن می دانستند.

سالاری افزود: امروز از آن ۲۸ هزار کانکس تنها ۱۴۰ کانکس باقی مانده است که تعداد از آن ها متعلق به کارگران غیربومی است.

وی خاطرنشان ساخت: خدمات بسیار بزرگ، درخشان و ماندگاری در عملیات عظیم بازسازی ویرانی های زلزله آبان ۹۶ صورت گرفت که اکنون به عنوان یک سند افتخار برای کشور و کرمانشاه در تاریخ ثبت شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=14701

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.