• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2
مديركل امور خانواده و بانوان استانداري در نشست خبري:

پارك بانوان كرمانشاه تا پايان امسال افتتاح مي شود

  • کد خبر : 15814
  • 02 دی 1399 - 11:08
پارك بانوان كرمانشاه تا پايان امسال افتتاح مي شود

مديركل امور خانواده و بانوان استانداري گفت: خوشبختانه با دستور استاندار محترم و پيگيري هاي انجام شده زميني به وسعت ۷ هزار و ۷۳۰ متر در كنار بيمارستان حضرت معصومه(س) براي احداث پارك بانوان در شهر كرمانشاه در نظر گرفته شده و اين طرح كه داراي مجتمع هاي رفاهي، تفريحي، ورزشي و … براي زنان […]

مديركل امور خانواده و بانوان استانداري گفت: خوشبختانه با دستور استاندار محترم و پيگيري هاي انجام شده زميني به وسعت ۷ هزار و ۷۳۰ متر در كنار بيمارستان حضرت معصومه(س) براي احداث پارك بانوان در شهر كرمانشاه در نظر گرفته شده و اين طرح كه داراي مجتمع هاي رفاهي، تفريحي، ورزشي و … براي زنان مي باشد، هم اكنون بيش از ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تا پايان سالجاري افتتاح و به بهره برداري مي رسد.

 

به گزارش به میلکان آنلاین به نقل از  پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ زهره رستمي امروز در نشست خبري با خبرنگاران خبرگزاري ها كه مديركل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري نيز حضور داشت، طي سخناني با تبريك فرارسيدن ميلاد با سعادت حضرت زينب(س) و روز پرستار به تشريح اهداف و برنامه ها اين حوزه پرداخت و اظهار داشت: خوشبختانه برنامه ها و اقدامات خوبي از سوي اين دفتر براي بانوان استان در حال انجام است كه با جديت به دنبال اجراي اين برنامه هاي تاثيرگذار هستيم.

وي با اشاره به اجراي برنامه هاي مرتبط با عدالت جنسيتي تصريح كرد: اين موضوع به معناي دسترسي زنان و مردان به همه امكانات اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است به گونه اي كه ظلمي به هيچ از افراد جامعه نشود.

رستمي ادامه داد: ما بر اساس قانون ۱۰۱ و ۱۰۲ برنامه ششم توسعه ۱۷۹ شاخص را در استان شناسايي كرديم كه اين شاخص ها در ۸ محور مانند آموزش، سلامت و تندرستي، حقوق و امنيت كار، اقتصاد، مشاركت سياسي و فرهنگ و اجتماعي مورد بررسي قرار مي گيرند.

وي با بيان اينكه دفتر امور زنان و خانواده استانداري با جديت به ارزيابي شاخص ها و فعاليت هاي حوزه زنان مي پردازد، افزود: همچنين سند ارتقاي وضعيت زنان مصوب شوراي برنامه ريزي و توسعه استان را در دستور كار داريم و در همين راستا تمامي شاخص ها و فعاليت ها از سوي تمامي دستگاه هاي اجرايي در حوزه زنان رصد و بررسي مي شوند.

رستمي در ادامه از اقدامات انجام شده براي احداث پارك بانوان در تمامي شهرستان ها و شهرهاي استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با دستور استاندار محترم و پيگيري هاي انجام شده زميني به وسعت ۷ هزار و ۷۳۰ متر در كنار بيمارستان حضرت معصومه(س) براي احداث پارك بانوان در شهر كرمانشاه در نظر گرفته شده و اين طرح كه داراي مجتمع هاي رفاهي، تفريحي، ورزشي و … براي زنان مي باشد، هم اكنون بيش از ۶۰ درصد پيشرفت فيزيكي دارد و تا پايان سالجاري افتتاح و به بهره برداري مي رسد.

وي بيان داشت: پارك بانوان در شهر كرمانشاه با امكاناتي همچون مسير دوچرخه سواري، زمين ورزش، سالن نمايش فيلم، فضاي گفتمان و همچنين غرفه هاي عرضه محصولات بانوان ساخته خواهد شد.

مديركل امور خانواده و بانوان استانداري همچنين از افتتاح پارك بانوان در شهر سنقر تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: براي ديگر شهرها هم احداث پارك بانوان را در دستور كار داريم و پيگيري هاي لازم توسط اين دفتر براي احداث پارك با شهرداري ها در حال انجام است.

وي در ادامه با اشاره به برنامه هاي انجام شده براي افتتاح سراي محلات به منظور توانمند سازي زنان خود سرپرست و يا بد سرپرست در محلات مختلف شهر كرمانشاه به منظور عرضه محصولات و صنايع دستي بيان داشت: در نظر داريم كه اين گونه طرح ها در نقاط محروم شهر كرمانشاه مورد توجه بيشتري قرار گيرد.

رستمي همچنين از انعقاد تفاهم نامه با اداره پست استان به منظور تسريع و حل مشكلات عرضه محصولات خانگي زنان بد سرپرست به صورت رايگان خبر داد و گفت: خوشبختانه اين اقدام تاثير خيلي خوبي در عرصه توليدات استان داشته بطوريكه در حال حاضر زعفران استان حتي به اروپا هم صادر مي شود و از اين طريق زمينه مناسبي براي رونق اقتصادي استان محقق مي شود.

وي در ادامه از اقدامات انجام شده با همكاري انجمن زنان كارآفرين به منظور فروش توليدات و محصولات زنان سرپرست خانوار استان در استان سليمانيه عراق خبر داد و افزود: هم اكنون اين توليدات در پاساژهاي سليمانيه به فروش مي رسد و همچنين طي برنامه اي در نظر داريم كه زمينه مناسبي براي فروش محصولات زنان سرپرست خانوار كل كشور با محوريت كرمانشاه در استان سليمانيه فراهم شود.

مديركل امورخانواده و بانوان استانداري ادامه داد: با همكاري انجمن زنان كارآفرين، كارهاي خوبي در راستاي شناسايي روستاهاي داراي ظرفيت با هدف اشتغالزايي و آموزش زنان خانواده به منظور بازار يابي، بازار سازي و خريد تضميني محصولات در ۱۸ محصول كه شرايط مجاز آلاينده ها را دريافت كرده اند، انجام داده ايم و در اين زمينه اولين استاني هستيم كه محصولات ارگانيك را توسط زنان استان توليد مي كنيم.

رستمي گفت: در استان بيش از هزار و ۱۴۳ صندوق خرد زنان روستايي تشكيل شده كه بيش از ۴ هزار نفر عضو اين صندوق مي باشند كه خوشبختانه استان كرمانشاه در اين زمينه هم جزء استان هاي پيشرو كشور است.

وي اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ تاكنون براي اشتغال زنان بيش از ۵ هزار طرح با اعتبار ۳۲۴ ميليارد تومان و اشتغالزايي ۶ هزار و ۳۲۲ نفر به صورت مستقيم از محل اعتبارات روستايي و عشايري استان در بخش هاي كشاورزي، صنعت و خدمات به تصويب رسيده و ايجاد اشتغال براي زنان يكي از برنامه هاي اجرايي ما در اين حوزه مي باشد.

وي گفت: در پارك علم و فناوري در مجموع ۳۴ هسته فناور با راهبري و مديريت بانوان در كل شهرستان هاي استان تشكيل شده و تعداد ايجاد اشتغال توسط اين بخش ۲۹۶ نفر اشتغال مستقيم و ۷۰۰ نفر اشتغال غير مستقيم بوده است.

مديركل امور خانواده و بانوان استانداري ادامه داد: همچنين در حوزه مشاغل خانگي تسهيلاتي كه به حوزه زنان داده شده تقريبا ۲۶۸ ميليارد تومان با اشتغالزايي ۳ هزار و ۷۶۰ نفر مي باشد و تسهيلاتي كه به دختران فاقد ازدواج نيز داده شده هزار و ۷ فقره تسهيلات با اعتبار ۳ ميليارد و ۲۷۵ ميليون تومان مي باشد.

رستمي بيان داشت: در دو سال گذشته اقدامات خوبي براي انعقاد تفاهم نامه با آموزش فني و حرفه اي استان براي ارائه آموزش به زنان در سكونتگاه هاي غير رسمي انجام شده و در اين زمينه ۷۵۰ نفر نيز آموزش هاي لازم را ديده اند.

به گفته وي همچنين براي ارتقاي تاب آوري در جوامع مردي به ۱۶۰۰ نفر در محله هاي مختلف آموزش هاي لازم ارائه شده است.

مديركل امور خانواده و بانوان استانداري تصريح كرد: يك طرح گفتگوي خانواده در روستاهاي كرمانشاه، سرپل ذهاب و ثلاث باباجاني تشكيل شده و پيگير هستيم كه اين طرح در سالجاري و سال آينده در بيشتر نقاط استان اجرايي و تشكيل شود.

وي همچنين از برگزاري كنفرانس حقوق كودك و همچنين مدرسه پاييزه حقوق كودك در سال گذشته و امسال در استان خبر داد.

مديركل امور خانواده و بانوان استانداري گفت: همچنين در تلاش هستيم كه شهرهايي از استان كرمانشاه را به عنوان دوستدار كودك از طريق يونيسف به كل جهان معرفي كنيم و خوشبختانه در اين زمينه به نتايج خوبي نيز دست پيدا كرده ايم.

وي در ادامه از پيگيري هاي صورت گرفته براي توزيع پك بهداشتي بين كودكان نيازمند در حاشيه شهرهاي استان خبر داد و گفت: اولين استاني بوديم كه اين اقلام را از يونيسف دريافت و بين كودكان نيازمند توزيع كرديم.

رستمي همچنين گزارشاتي در خصوص تلاش هاي صورت گرفته براي بحث سلامت زنان، نامگذاري كوچه و خيابان ها به نام زنان شهيده در استان و افزايش سواد زنان گزارشاتي ارائه كرد.

وي در پايان سخنان خود گفت: ما نهايت تلاش و اهتمام خود را براي توجه ويژه به حوزه زنان استان بكار گرفته ايم و طبق برنامه هاي مصوب و تدوين شده تلاش خواهيم كرد كه زمينه مناسبي براي گسترش اشتغال، ورزش و حوزه هاي فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي زنان استان كه بسيار توانمند و خلاق مي باشند، فراهم شود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=15814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.