• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

نخود سهم بسزایی در اراضی دیم استان دارد

  • کد خبر : 35726
  • 10 خرداد 1402 - 17:21
نخود سهم بسزایی در اراضی دیم استان دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:کشاورزی کرمانشاه مبتنی بر زراعت دیم است و نخود سهم بسزایی در اراضی دیم استان دارد. به گزارش میلکان؛ مهندس علی چاله چاله در مراسم روز ملی مزرعه نخود در شهرستان روانسر گفت: طی سال های اخیر محققین مرکز تحقیقات کشاورزی دیم سرارود موفق شده اند با کار بر […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:کشاورزی کرمانشاه مبتنی بر زراعت دیم است و نخود سهم بسزایی در اراضی دیم استان دارد.
به گزارش میلکان؛ مهندس علی چاله چاله در مراسم روز ملی مزرعه نخود در شهرستان روانسر گفت: طی سال های اخیر محققین مرکز تحقیقات کشاورزی دیم سرارود موفق شده اند با کار بر روی ارقام دیم نخود بویژه عادل و منصور پیشرفت خوبی را در کشت نخود دیم و مکانیزه کردن برداشت نخود رقم بزنند.
چاله چاله ارقام معرفی شده توسط محققین مرکز تحقیقات را جهت بهبود عملکرد در واحد سطح ارقامی موثر به حساب آورد و گفت: یکی از دغدغه های کشاورزان نخود کار استان مشکل برداشت غیر مکانیزه ارقام محلی بود که با ثبت ارقام پا بلند امروزه شاهد استقبال کشاورزان در بحث برداشت مکانیزه نخود و گذر از مرحله سخت برداشت دستی هستیم.

مهندس چاله چاله سپس یکی از ویژگی های دیگر کشت نخود در اراضی دیم را توجه به کشاورزی حفاظتی به حساب آورد و افزود: حفظ خاک و آب در کشاورزی استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی هدف از برگزاری جشنواره نخود را افزایش ضریب نفوذ دانش در کشت های دیم به خصوص نخود برشمرد و افزود: خوشبختانه همه دستگاه‌ها در برپایی جشنواره نقش داشتند که از همه تشکر می کنم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه به برنامه های جشنواره طی دو روز اخیر پرداخت و آنها را تشریح کرد.

مهندس چاله چاله استقبال عموم مردم از جشنواره را بی نظیر دانست و تصریح کرد: قطعا این حضور مردمی بستر ساز توسعه کشت این محصول خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=35726

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.