• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

مقدمات راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان “توکو فوبیا” کشور در استان کرمانشاه

  • کد خبر : 37252
  • 29 فروردین 1403 - 13:20
مقدمات راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان “توکو فوبیا” کشور در استان کرمانشاه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان “توکو فوبیا”  کشور در استان کرمانشاه خبر داد. به گزارش میلکان؛ دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه به ترس از بارداری و زایمان، توکوفوبیا (Tokophobia) می‌گویند گفت: زنانی که به این فوبیا مبتلا هستند، ممکن است علیرغم علاقه‌ای که […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه اندازی اولین مرکز ترس از زایمان “توکو فوبیا”  کشور در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش میلکان؛ دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه به ترس از بارداری و زایمان، توکوفوبیا (Tokophobia) می‌گویند گفت: زنانی که به این فوبیا مبتلا هستند، ممکن است علیرغم علاقه‌ای که به بچه‌دار شدن دارند، از باردار شدن امتناع کنند یا در صورت وقوع بارداری سزارین را به زایمان طبیعی ترجیح دهند.
وی اعلام کرد: به زودی مرکز توکوفوبیا در بخشی از ساختمان کلینیک تخصصی مادر و کودک منزه  با همکاری معاونت  بهداشت درمان، گروه سلامت باروری دانشکده پرستاری مامایی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه  راه اندازی می شود.
به گفته وی بدین منظور جا نمایی این مرکز با حضور نمایندگانی از گروه های فوق الذکر انجام شد.
دکتر شکیبا افزود: در این مرکز از مادرانی پذیرش می گردد که بدون علت پزشکی خواهان زایمان به روش سزارین بوده و یا دارای ترس از زایمان (متوسط به بالا) می باشند و از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بهداشتی ارجاع شده اند.

با توجه به ماده ۵۰ قانون جمعیت جوانی جمعیت و لزوم ترویج زایمان طبیعی، بیشترین علت تمایل مادران به سزارین ترس از درد زایمان طبیعی  است.
بارداری از اتفاقات مهم زندگی زنان است که هم می‌تواند شادی زیادی را به دنبال داشته باشد و هم ممکن است منبع استرس و اضطراب باشد.
 نگرانی اغلب زنان به درد زایمان و اشتباهاتی که ممکن است در طول این فرآیند رخ دهد، مربوط می‌شود.
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.