• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مصوبات خوب «قرارگاه ملی اشتغال کرمانشاه» بزودی ابلاغ می‌شود

  • کد خبر : 33356
  • 14 بهمن 1401 - 13:31
مصوبات خوب «قرارگاه ملی اشتغال کرمانشاه» بزودی ابلاغ می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زمینه سازی برای حضور صندوق های بازنشستگی و بانک های وابسته به این وزارتخانه در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مصوبات خوب «قرارگاه ملی اشتغال کرمانشاه» بزودی ابلاغ می‌شود. به گزارش میلکان؛ دکتر سید “صولت مرتضوی”در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان  اظهار داشت: مردم کرمانشاه آنچه را […]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از زمینه سازی برای حضور صندوق های بازنشستگی و بانک های وابسته به این وزارتخانه در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: مصوبات خوب «قرارگاه ملی اشتغال کرمانشاه» بزودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش میلکان؛ دکتر سید “صولت مرتضوی”در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان  اظهار داشت: مردم کرمانشاه آنچه را که در توان داشتند برای انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشتند و همین همت ها و ایثارگری ها سبب شد که مقام معظم رهبری، کرمانشاه را به “سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی” توصیف کنند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی، استعدادها و منابع انسانی استان کرمانشاه بیان داشت: این استان با همه این توانمندی ها، نباید دارای نرخ بیکاری بالا باشد و همه باید کمک کنیم تا نرخ بیکاری استان کاهش یابد.

وی به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در سفر دکتر رئیسی به استان کرمانشاه مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید و برای اولین بار “بحث قرارگاه ملی اشتغال کرمانشاه” مورد توجه قرار گرفت و در جلسات آن مصوبات خوبی برای رفع مشکل بیکاری استان مصوب شد که این مصوبات به زودی به استان ابلاغ خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه متولی اشتغال است، گفت: برای رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال در دنیا و آخرت باید پاسخگو باشیم.

دکتر مرتضوی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور محترم به استان طرح های راکد از جمله اسیدسیتریک و کاغذ غرب ارزیابی و بررسی شد که امروز هم ما آنها را پیگیری کردیم و دنبال می کنیم که این طرح ها به نتیجه برسند. برای توسعه سیمان غرب هم برنامه ریزی لازم دنبال خواهد شد.

وی از ادغام تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال آینده خبر داد و گفت: از مجلس محترم شورای اسلامی می خواهیم که در این زمینه با دولت همکاری داشته باشد تا به برنامه ریزی های لحاظ شده برسیم.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد توازن در کشور هستیم افزود: باید اطلس اشتغال استان ها را بر اساس اسناد آمایش و مزیت های نسبی هر استان تهیه و تصویب کنیم.

دکتر مرتضوی اظهار داشت: بر اساس سند اشتغال با جدیت به دنبال کاهش نرخ بیکاری در کشور هستیم و به مقوله های بهره وری نیز توجه ویژه داریم.

وی بیان داشت: هر طرحی که مختص بانک توسعه تعاون و بانک رفاه کارگران در کرمانشاه باشد مصوب شده تلقی شود و دیگر طرح ها را هم با تمامی توان برای تصویب پیگیری خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ پیگیری خواهیم کرد که کسورات بیمه ای و بازنشستگی سهم کارفرما درباره جوانان متاهل دارای دو فرزند در سطح استان هر تعداد که باشند به مدت یکسال را به صورت متمرکز از طریق دولت پرداخت کنیم.

وی بیان داشت: حتماً در آینده ای نزدیک با حضور استاندار محترم کرمانشاه و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی، نشستی را برای ایجاد زمینه حضور و سرمایه گذاری بانک های عامل و صندوق های بازنشستگی وزارت تعاون در استان کرمانشاه برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: از استاندار کرمانشاه که از نیروهای متعهد، مخلص، خلاق، مبتکر و توانمند است، تقدیر و تشکر می کنیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=33356
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 59 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.