• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

مراقب باشید ! آپنه شما را در خواب نَبَرَد

  • کد خبر : 36542
  • 07 بهمن 1402 - 14:19
مراقب باشید ! آپنه شما را در خواب نَبَرَد

یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد؛ آپنه انسدادی خواب ( وقفه تنفسی خواب) می تواند باعث افزایش چربی خون و ایجاد بیماری های قلبی عروقی و متابولیک در بدن و منجر به مرگ افراد هنگام خواب شود. به گزارش میلکان؛ این طرح تحقیقاتی که توسط دکتر مهدی سلیمی در معاونت تحقیقات و […]

یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد؛ آپنه انسدادی خواب ( وقفه تنفسی خواب) می تواند باعث افزایش چربی خون و ایجاد بیماری های قلبی عروقی و متابولیک در بدن و منجر به مرگ افراد هنگام خواب شود.

به گزارش میلکان؛ این طرح تحقیقاتی که توسط دکتر مهدی سلیمی در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، بر روی مبتلایان به آپنه انسدادی خواب مراجعه کننده به مرکز اختلالات خواب این دانشگاه انجام شد مشخص گردید آپنه انسدادی خواب باعث اختلالات چربی خون شده و می‌تواند زمینه ساز ایجاد اختلالات قلبی عروقی و متابولیک فراوان باشد و در نهایت موجب مرگ شبانه افراد مبتلا به این بیماری در خواب شود.

در این مطالعه تاکید شده است با توجه به شیوع بالای وقفه تنفسی خواب در جامعه و همراهی آن با اختلالات پروفایل لیپیدی و اختلالات قلبی و عروقی و متابولیک و همچنین نقش این بیماری در پیچیده کردن درمان بسیاری از بیماری ها توصیه میشود که در بیماران با علایم مشکوک این بیماری تست های تشخیصی قطعی به عمل آمده و تلاش برای درمان هرچه سریع تر آغاز گردد .

شایان ذکر است درمان آپنه انسدادی میتواند جلو ایجاد عوارض همراهی کننده آپنه را بگیرد ضمن اینکه اصلاح پروفایل لیپیدی که خود ریسک فاکتوری مستقل در ایجاد اختلالات قلبی و عروقی و متابولیک حاصله است را نیز به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.