• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز استان برچیده می‌شوند

  • کد خبر : 33112
  • 10 بهمن 1401 - 18:14
مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش‌آموز استان برچیده می‌شوند

به گزارش میلکان، سلمان محمدی،  در نشست شورای آموزش و پرورش در استانداری با بیان این‌که استان کرمانشاه ۲۵۰ مدرسه کانکسی دارد، گفت:قرار شده با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ظرف امسال و سال آینده مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز استان برچیده شوند. محمدی همچنین با اشاره به بالا بودن سرانه […]

به گزارش میلکان، سلمان محمدی،  در نشست شورای آموزش و پرورش در استانداری با بیان این‌که استان کرمانشاه ۲۵۰ مدرسه کانکسی دارد، گفت:قرار شده با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ظرف امسال و سال آینده مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ دانش آموز استان برچیده شوند.

محمدی همچنین با اشاره به بالا بودن سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه در مقایسه با میانگین کشوری، افزود: با حمایت خیرین مدرسه ساز و تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجموعه نوسازی مدارس استان در ساخت و سازهای بعد از زلزله سال ۱۳۹۶ هم‌اکنون سرانه فضای آموزشی استان ۶.۴ مترمربع است که میانگین کشوری آن ۵.۲۱ مترمربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به در دست اجرا بودن طرح شهید سلیمانی در راستای توسعه سرانه ورزشی مدارس، اظهارداشت: با اجرای کامل این طرح که از ابتدای شروع کار دولت سیزدهم با ساخت زمین چمن مصنوعی در مدارس پسرانه و سالن ورزشی در مدارس دخترانه شروع شده، در مجموع ۵۰درصد به فضاهای ورزشی مدارس استان اضافه خواهد شد.

محمدی یادآور شد: سرانه ورزشی مدارس استان ۳۶ صدم مترمربع است که عدد کشوری آن هم در همین حدود است.

وی اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را یک اتفاق بزرگ دانست و گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان برای تمامی همکاران استان در مرحله اول ابلاغ شده و فرآیند اجرایی شدن ۱۰۰ درصد آن نیز در حال انجام است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یکی دیگر از اقدامات خوب این دولت را اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح، ساخت چمن مصنوعی داخل مدارس پسرانه و سالن ورزشی در مدارس دخترانه در دست انجام است و با این کار ۵۰ درصد به سرانه ورزشی کشور اضافه خواهد شد.
وی اظهار داشت: به هر میزان که در ۴۰ سال گذشته به سرانه ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ درصد دیگر به آن افزوده می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام این‌که تاکید ما بر این است که همه دانش‌آموزان رایگان تحصیل کنند، عنوان کرد: قانون شورای آموزش و پرورش به این موضوع اشاره دارد که خانواده‌ها به صورت داوطلبانه می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند.
وی پراکندگی اعتبارات فرهنگی در دستگاه‌های مختلف را به عنوان یک چالش عنوان کرد و گفت: بهتر است که تمامی این اعتبارات به سمت آموزش و پرورش داده شود تا از موازی کاری جلوگیری شود.
محمدی در ادامه عنوان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دنبال تربیت و رشد چند بعدی دانش‌آموزان هستیم اما مطالبه خانواده‌ها و افکار عمومی تنها آموزش دروس و کنکور است و دیگر تربیت را فراموش کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان ساخت: نقشه راه ما سند تحول بنیادین، بیانیه دوم گام انقلاب و سیاست کلی نظام است و براساس آنها می‌خواهیم دانش‌آموزانی در تراز نیازهای جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم که بتوانند زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

وی در ادامه با بیان این‌که در پساکرونا در حوزه مسائل آموزشی ‌و پرورشی مشکلات عدیده‌ای داریم، بیان کرد: درخواست تشکیل ستاد ملی در حوزه آموزش و پرورش در پساکرونا برای حل مشکلات تعلیم و تربیت کشور را داریم.

گفتنی است؛ برنامه‌ریزی برای هدایت تحصیلی صحیح دانش‌آموزان و سمت و سو دادن آن‌ها به تحصیل در رشته‌های ریاضی و فنی و حرفه‌ای، اعلام برنامه های سوادآموزی و … از دیگر مباحثی بود که در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه مطرح شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=33112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.