• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

مدارس استان روزانه پذیرای بیش از ۴ هزارو ۳۰۰ نفر گردشگر نوروزی خواهد بود

  • کد خبر : 33904
  • 08 اسفند 1401 - 11:57
مدارس استان روزانه پذیرای بیش از ۴ هزارو ۳۰۰ نفر گردشگر نوروزی خواهد بود

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده مدارس استان در ایام تعطیلات نوروزی روزانه پذیرای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر گردشگر خواهد بود. به گزارش میلکان، فردین یاوری با اعلام این خبر اظهار کرد: برای تعطیلات عید نوروز امسال آموزش و پرورش استان، ۸۶۳ اتاق […]

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده مدارس استان در ایام تعطیلات نوروزی روزانه پذیرای بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر گردشگر خواهد بود.

به گزارش میلکان، فردین یاوری با اعلام این خبر اظهار کرد: برای تعطیلات عید نوروز امسال آموزش و پرورش استان، ۸۶۳ اتاق را برای اسکان مسافران اعم از فرهنگی و غیر‌فرهنگی پیش‌بینی کرده است که این تعداد امسال در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این تعداد اتاق در قالب ۱۰۷ مرکز شامل مدارس، خانه‌های معلم و دیگر اماکن اسکان متعلق به آموزش و پرورش است که ۶۰۰ اتاق در شهر کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌ها واقع شده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان یادآور شد: از مجموع اتاق‌های پیش‌بینی شده ۵۷ اتاق در ۲ باب خانه معلم واقع شده است که در نظر داریم خانه معلم شماره سه شهر کرمانشاه را نیز که در طاق‌‌بستان واقع شده است را نیز تا پیش از تعطیلات عید نوروز تجهیز سازیم که در آن صورت ۳۲ اتاق دیگر نیز به ظرفیت خانه‌های معلم این شهر افزوده می‌شود.

یاوری گفت: اتاق‌های پیش‌بینی شده برای اسکان مسافران در سه رده تقسیم بندی شده است که شامل رده ویژه که دارای تخت، یخچال، تلویزیون و آشپزخانه مشترک است، رده الف که دارای همه امکانات رده ویژه به غیر از تخت است و رده ب که عمدتا در مناطق و شهرستان‌ها واقع شده اند شامل یخچال و تلویزیون مشترک است.

وی خاطر نشان ساخت: امسال برای رفاه حال گردشگران با هماهنگی‌هایی که با شهرداری کرمانشاه انجام شده است تورهای گردشگری برای خانه‌های معلم و اماکن گردشگری با رده ویژه در نظر گرفته شده است که مسافران می‌توانند با استفاده از این تورها از اماکن دیدنی و تاریخی این شهر به طور رایگان دیدن کنند.

گفتنی است؛ بیستون و طاق‌بستان، معبد آناهیتا، طاق‌گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، هرسم، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=33904
  • نویسنده : فرنگیس صفری
  • ارسال توسط :
  • منبع : اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه
  • 57 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.