• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
1
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

طرح نور (عفاف و حجاب) مطالبه جدی عموم جامعه می باشد

  • کد خبر : 37443
  • 09 اردیبهشت 1403 - 11:13
طرح نور (عفاف و حجاب) مطالبه جدی عموم جامعه می باشد

نشست مشترک قضایی_انتظامی جهت تعامل و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ قضایی و پلیس با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، فرمانده انتظامی استان، رؤسای دادگستری، دادستانها و فرماندهان انتظامی شهرستانها و دیگر مسئولین ارشد قضایی و انتظامی استان در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد. به گزارش میلکان؛ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه […]

نشست مشترک قضایی_انتظامی جهت تعامل و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ قضایی و پلیس با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، فرمانده انتظامی استان، رؤسای دادگستری، دادستانها و فرماندهان انتظامی شهرستانها و دیگر مسئولین ارشد قضایی و انتظامی استان در سالن جلسات دادگستری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش میلکان؛ رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ابتدا با اعلام حمایت و پشتیبانی قاطع دستگاه قضائی استان از اقدامات امنیت آفرین پلیس و ماموران انتظامی از جمله طرح نور، گفت: طرح نور که ریاست محترم قوه قضاییه نیز بر اجرای آن تأکید زیادی دارند و توسط نیروهای پرتلاش فراجا در حال اجراست، یک مطالبه عمومی است که نیازمند توجه همه مسئولین در این مسأله است.

دکتر کرمی افزود: توجه به امر عفاف و حجاب و صیانت از آن، توجه به امنیت عاطفی کانون خانواده است و امروز یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها می باشد.

وی با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعل حرام محسوب می شود خاطرنشان کرد: اجرای طرح عفاف و حجاب به همراه تدبیر، مدیریت و صبوری با رویکرد پیشگیرانه به پلیس و دستگاه قضایی کمک می کند تا مسئله‌ای که خارج از ضوابط و قوانین باشد صورت نگیرد.

دکتر کرمی با تأکید جدی به راه اندازی سامانه کنترل تردد در تمام مراجع قضایی و انتظامی استان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم سند تحول قضایی، اجرای سریع و مؤثر احکام صادره و دستگیری محکومان متواری است. لذا یکی از برنامه‌های مورد تأکید در این رابطه استفاده از سامانه کنترل تردد در تمامی واحدهای قضایی و انتظامی استان و ثبت مشخصات مراجعین در بدو ورود به این واحدها به منظور رصد محکومان و افراد تحت تعقیب است.

عالیترین مقام قضایی استان در ادامه با تأکید بر ضرورت تعامل میان دستگاه قضایی و انتظامی گفت: بر اساس تأکید ریاست محترم قوه قضاییه ضروریست هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف خودروهای رسوبی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه موضوع صیانت از حقوق عامه یک وظیفه قانونی و ملی و شرعی است افزود: می توانیم از ظرفیت پلیس مقتدر در جهت حفظ و صیانت از حقوق عامه استفاده کنیم.

دکتر کرمی با اشاره به اینکه در سال گذشته، ۶۱۰ هزار پرونده قضایی در دادگستری استان تشکیل شده، افزود: با تعامل و همکاری هرچه بیشتر قضایی_انتظامی و تدبیر و حسن ظن، اهداف نظم امنیت و عدالت را با حداکثر توان اجرا خواهیم کرد.

در ادامه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تقدیر از حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی از مأموریت ها و وظایف پلیس گفت: هم افزایی و ارتباط نزدیک میان دستگاه قضایی و انتظامی در اجرای مأموریتهای مشترک بسیار مؤثر است.

سردار حاجیان با بیان اینکه در اوایل سال گذشته رشد سرقت در کرمانشاه ۱۷ درصد بود گفت: با اجرای طرح‌های علمی و پیشگیرانه رشد شتابان سرقت در کرمانشاه متوقف و در پایان سال با منفی ۳ درصد بسته شد.

وی ضمن اشاره به لزوم برقراری امنیت در سطح استان یادآور شد: نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش سرقت منازل و ۲۰ درصد کاهش سرقت اتومبیل داشتیم، لذا شاهد هستیم که مردم بیشتر از گذشته احساس امنیت می کنند.

سردار حاجیان از اجرای موفق دو طرح پلیس تحت عناوین طرح ائتلافی کشف جرم و طرح هر کلانتری یک شهر با هدف کشف سریع جرم و پایش هدفمند محلات شهر خبر داد و افزود: در کشف جرم، از استانهای پیشرو در کشور هستیم.

وی در ادامه دستور تشکیل قرارگاه جلب محکومین متواری را صادر کرد.

فرمانده انتظامی استان در پایان ضمن تشکر از حمایت قاطع دستگاه قضایی از طرح عفاف و حجاب، گفت: خوشبختانه بانوان کرمانشاهی خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می دانند چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است. لذا با اجرای طرح نور وضعیت عفاف و حجاب در سطح استان نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر شده و قطعاً در ادامه نیز روند بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37443

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.