• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1
استاندار کرمانشاه خبر داد:

روز ملی کرمانشاه به یک رویداد فراگیر گردشگری تبدیل می شود

  • کد خبر : 34363
  • 28 اسفند 1401 - 11:33
روز ملی کرمانشاه به یک رویداد فراگیر گردشگری تبدیل می شود

دکتر محمدطیب صحرایی روز ملی کرمانشاه را یک رویداد بسیار مهم برای استان توصیف کرد و گفت: روز ملی کرمانشاه به عنوان یک نقطه عطف، باید به یک رویداد فراگیر گردشگری در ابعاد مختلف تبدیل شود. به گزارش میلکان، استاندار کرمانشاه در آخرین نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان در سال ۱۴۰۱ که با حضور […]

دکتر محمدطیب صحرایی روز ملی کرمانشاه را یک رویداد بسیار مهم برای استان توصیف کرد و گفت: روز ملی کرمانشاه به عنوان یک نقطه عطف، باید به یک رویداد فراگیر گردشگری در ابعاد مختلف تبدیل شود.

به گزارش میلکان، استاندار کرمانشاه در آخرین نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان در سال ۱۴۰۱ که با حضور معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو برگزار گردید؛ عنوان کرد: حوزه گردشگری یکی از ظرفیت‌های بسیار مناسب کرمانشاه برای پیشرفت و ایجاد یک رونق اقتصادی است.

وی افزود: حوزه گردشگری باید به عنوان‌ یک اولویت در برنامه‌های تمامی ادارات و نهادهای استان دنبال شود و همه تلاش کنند که این حوزه به کانونی برای برگزاری رویدادهای تحول‌آفرین تبدیل شود.

دکتر صحرایی با تاکید بر اینکه برای رونق گردشگری نیازمند ایجاد قله‌هایی در این حوزه هستیم در ادامه عنوان کرد: این نقطه اوج می‌تواند روز ملی کرمانشاه باشد و با رایزنی های صورت گرفته در آینده نزدیک این روز در تقویم کشور هم گنجانده می‌شود.

وی ادامه داد: برای باشکوه تر برگزار کردن روز ملی کرمانشاه، رایزنی ها و پیگیری‌های ثمربخشی را با استان‌های غرب کشور و در سطح ملی آغاز کرده‌ایم.

مدیر ارشد استان عنوان کرد: در سطح استانی نیز برنامه ها و جشنواره‌های متعددی با محوریت حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، هنری، صنعتی و ورزشی در ایام پیش از روز ملی کرمانشاه و آغاز ماه محرم در استان اجرا می شود.

وی با تاکید براینکه برای گسترش گردشگری در استان نیازمند تقویت زیرساخت‌های این حوزه هستیم در ادامه عنوان کرد: با وزیر راه و شهرسازی پیرامون بازسازی فرودگاه و دیگر پروژه‌ها، نشست های راهگشایی برگزار شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مناقصه به نتیجه رسیده و به زودی عملیات اجرایی باند اصلی فرودگاه آغاز می شود. همچنین توافقاتی پیرامون افزایش پروازهای موجود و همچنین راه اندازی پروازهای کرمانشاه به بغداد، نجف و سلیمانیه انجام شده است.

دکتر صحرایی گفت: همچنین با تامین اعتبار لازم کارگاه پروژه بسیار مهم راه‌آهن کرمانشاه – خسروی دوباره فعال می‌شود و توافقات نهایی برای ایجاد ۴۰۰ کیلومتر راه مبادلاتی در استان انجام شده که به‌ رونق گردشگری استان کمک می‌کند.

در ادامه این نشست از پوستر اولین جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه هم رونمایی شد.

اولین جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه توسط پارک علم و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و چند دستگاه اجرایی استان در ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

در این نشست شرکت آبفای استان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گزارشی از عملکرد خود در زمینه جذب اعتبارات ردیف های متفرقه و متمرکز قانون بودجه سال ۱۴۰۱‌ارائه کردند.

همچنین آیین نامه اجرایی مولد سازی دارایی‌های دولت و گزارش طرح‌های عمرانی نیمه تمام مورد نظر دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از ظرفیت مولد سازی از جمله مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=34363
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 49 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.