• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5
بالاخره کرمانشاه هم صاحب شهردار شد

رخت خدمت برتن نادر

  • کد خبر : 21853
  • 28 دی 1400 - 11:38
رخت خدمت برتن نادر

عبدالله مرادی- میلکان نادر نوروزی پس از رای اعتماد از اعضاء شورای شهر کرمانشاه موفق به دریافت حکم شهرداری شهر کرمانشاه از وزیر کشور شد. به گزارش خبرنگار میلکان، در آیین معارفه ۶۲مین شهردار کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استانداری، جمعی از مدیران کل استان، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و پرسنل شهرداری کرمانشاه […]

عبدالله مرادی- میلکان
نادر نوروزی پس از رای اعتماد از اعضاء شورای شهر کرمانشاه موفق به دریافت حکم شهرداری شهر کرمانشاه از وزیر کشور شد.
به گزارش خبرنگار میلکان، در آیین معارفه ۶۲مین شهردار کرمانشاه که با حضور معاون عمرانی استانداری، جمعی از مدیران کل استان، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران و پرسنل شهرداری کرمانشاه برگزار شد اتفاقات نادری رخ داد. تاخیر یک ساعت در شروع مراسم شاید عادی ترین اتفاق این مراسم بود.
آیین معارفه نوروزی به عنوان شهردار کرمانشاه اولین مراسمی بود که طی این بیست سال من به خاطر دارم که بدون حضور استاندار یا یک مقام عالیرتبه از وزارت کشور برگزار می شود.
علیرغم اینکه معاون عمرانی استاندار به عنوان نماینده استانداری در این مراسم حضور پیدا کرده بود بارها و بارها از برادرِ امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه به عنوان جانشین و نماینده استاندار در این مراسم نام برده شد. حتی به دکتر منوچهر فخری معاون عمرانی استاندار که خود از رقبای اصلی نوروزی برای تصدی پست شهرداری بود وقت صحبت و سخنرانی نیز داده نشد.
مدیری که از وزارت کشور برای آیین معارفه شهردار کرمانشاه آمده بود مجبور شد بخش قابل توجهی از وقت و سخنرانی خود را به معرفی عنوان و جایگاه اداری خود در وزارت کشور اختصاص بدهد.
معمولاً پس از اهدای حکم وزیر کشور به شهردار و شروع به کار رسمی او است که سخنرانی و مراسم خاص دیگری انجام می گیرد، اما اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه در یک حرکت نادر دیگر قبل از ابلاغ حکم و اهداء آن اقدام به پوشاندن لباس خدمت برتن نوروزی کردند که پشت آن نوشته شده بود اهدایی شورای ششم. در این آیین علیرغم شیوع امیکرون در کرمانشاه و اخطارهایی که به واسطه سرعت انتشار این سویه از کرونا داده می شود علاوه بر اینکه تمام صندلی‌های سالن انتظار پر شده بود و هیچ گونه فاصله اجتماعی مد نظر قرار نگرفته بود، شهردار و بخش قابل توجهی از مدیران شهرداری از زدن ماسک هم امتناع می‌کردند.
نادر نوروزی در آیین معارفه خود که به عنوان آخرین سخنران پشت تریبون رفت گفت: کسانی که آمدند و حرف زدند خیلی خوب حرف زدند اما زیبا سخن گفتن تاثیر مثبتی برزندگی شهروندان ندارد.
شهردار کرمانشاه با کوتاه کردن سخن خود ادامه داد: تلاش می کنم کمتر سخن بگویم و بیشتر زیبا عمل کنم. در مراسم تودیعم نیز سخنرانی و گزارش عملکردی نمی دهم سعی می کنم در دوران خدمتم عملکردم را نشان بدهم.
وی تصریح کرد: در کرمانشاه در حوزه های مختلف از جمله ترافیک، فضای سبز،مشاغل شهری و… با مشکلاتی رو به رو هستیم که در تلاشیم با برنامه ریزی پیگیر حل این مسائل باشیم.
رسول آزادی رییس شورای شهر کرمانشاه گفت:پس از استعفای شهردار قبلی اعضا شورا جلسات متعددی برای انتخاب شهردار جدید برگزار کرد و درنهایت دکتر نادر نوروزی با کسب آرای موفق از همه اعضای شورا به عنوان شهردار انتخاب شد.
آزادی ادامه داد: رزومه کاری بیش از چهل نفر مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت روزمه و سابقه کاری آقای نوروزی نظر اعضای شورای شهر را معطوف به خود کرد.
وی افزود: مادامی‌که ایشان در مسیر توسعه شهر و قانون مداری حرکت کنند اعضای شورای شهر او را یاری خواهند کرد.
رییس شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: از شهردار جدید انتظار می‌رود ارتباط خود را با اعضای شورای شهر، مسئولین ومدیران استانی و در راس آن استانداری حفظ کنند و در مسیر اجرای مصوبات این پارلمان محلی قدم بردارند.
وی تاکید کرد: انتظار ویژه اعضای شورای شهر این است که شهردار کرمانشاه مسئله پرداخت اضافی کاری و تبدیل وضعیت کارمندان و کارگران زحمتکش شهرداری را برای امنیت شغلی پیگیری کنند. چرا که پرسنل و کارگران شهرداری با کمترین حقوق و مزایا ناچار به مقاومت در برابر تورم افسارگسیخته هستند.
در ادامه صمیمی نماینده وزارت کشور با اشاره به تعصب مردم کرمانشاه نسبت به شهرداری افزود: با توجه به ماده ۸۰ قانون‌شورا ها در ۳۲ بند ۴۰۰ وظیفه شهرداری را پوشش داده است.
صمیمی ادامه داد: پیچیدگی و تنوع کار شوراها بسیار زیاد است و چرا که ممکن است هر روز کار متنوعی انجام دهند.
وی افزود: نباید به شایسته سالاری بی‌توجه بود، مورد قابل توجه بعدی شایستگی سازمانی به معنای استفاده از منابع ومهارت افراد برای رسیدگی به اهداف سازمانی و در نهایت شایستگی راهبردی به معنای تدوام اقدامات و فعالیت است.
صمیمی در ادامه با گوشزد به شهردار جدید گفت: به مدیریت مصرف آب، مدیریت پسماند و پساب و مدیریت بحران، آسیب اجتماعی،بافت فرسوده شهر توجه داشته باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد:بر خلاف اینکه سه برابر ظرفیت شهرداری نیرو داریم اما همچنان با کمبود نیروی متخصص رو به رو هستیم و شهرداری نباید از این مسئله غافل شود.
در ادامه این مراسم هاشم درویشی عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: کرمانشاه به عنوان شهر زوار عتبات عالیات و محور مواصلاتی کریدور غرب همیشه پذیرایی مهمان است و ما آنها را مهمان نمی‌دانیم بلکه در مدت اقامتشان آن‌ها را کرمانشاهی می‌دانیم.
وی ادامه داد:درکرمانشاه با وضعیت آب هوایی، جغرافیایی، منابع بکر طبیعی داری ظریف گردشگری بسیاری است انقدر که اون را هندوستان ایران نمی‌دانیم بلکه کرمانشاه یک ایران کوچک است.
در ادامه هاشم درویشی به افتخارات مقاومت کرمانشاه و کرمانشاهیان اشاره کرد و افزود : کرمانشاه برای کشور دردسری نداشته و همیشه سعی کرده که مقاوم باشد و در روزگار نه چندان دور مرکز پنچ استان بوده است، لذا انتظار داریم توجه بیشتری به کرمانشاه شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21853

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.