• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

رتبه برتر کرمانشاه درحوزه محرومیت زدایی آب روستایی

  • کد خبر : 37154
  • 21 اسفند 1402 - 12:47
رتبه برتر کرمانشاه درحوزه محرومیت زدایی آب روستایی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ما در حوزه محرومیت زدایی آب روستایی در کشور با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی رتبه اول را داریم. به گزارش خبرنگار میلکان؛مهندس داوودی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های گذر از تنش آبی تابستان سال ۱۴۰۳ افزود: پروژه‌های محرومیت زدایی مهم‌ترین و اثرگذارترین […]

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ما در حوزه محرومیت زدایی آب روستایی در کشور با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی رتبه اول را داریم.
به گزارش خبرنگار میلکان؛مهندس داوودی در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های گذر از تنش آبی تابستان سال ۱۴۰۳ افزود: پروژه‌های محرومیت زدایی مهم‌ترین و اثرگذارترین پروژه‌های اجرایی ما درحوزه آب روستایی هستند که در این راستا طبق دو قرارداد در قالب محرومیت زدایی و برنامه‌ای که طراحی شده تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۵ به شرط تامین اعتبار کافی می‌توانیم ۸۶۰ روستا را به مدار بهره‌برداری برسانیم.
وی تصریح کرد: قرارداد اول شامل ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان می‌باشد که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرارداد دوم شامل ۵۱۱ روستا با اعتبار یک هزارو۹۲۰ میلیارد تومان می‌باشد که به تازگی ابلاغ شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه‌های استانی که هر سال با سازمان مدیریت استان صورت می‌گیرد و پروژه‌های ملی که از صندوق توسعه ملی اعتبار دریافت می‌کنند را از دیگر پروژه‌های اجرایی در حوزه روستایی استان عنوان کرد.
وی خاطرنشان ساخت: در نیمه دوم سال ۴۰۱ تا ۴۰۲تعداد ۷۰۳ روستا را در حوزه اجرا داشته‌ایم که ۳۱۲ روستا آماده افتتاح می‌باشد.
مهندس داوودی با اشاره به ۴۵۰ کیلومتر لوله گذاری، ساخت ۱۲۰ باب مخزن و اجرای ۴۸ ایستگاه پمپاژ گفت: شهرستان‌های کنگاور،هرسین، کرمانشاه،صحنه، سنقر و اسلام آباد توسط سپاه نبی اکرم و ۸ شهرستان دیگر به وسیله قرارگاه منطقه نجف اشرف به عنوان دو معین در حال اجرا می‌باشند.
وی محروم‌ترین شهر در حوزه آب را شهرستان کرمانشاه عنوان کرد و بیان داشت: به همین دلیل پروژه‌های متعددی در کرمانشاه تعریف کرده‌ایم؛ازجمله:دو پروژه امام علی ۱ شامل ۲۳ روستا که در فصل بهار افتتاح می‌شود و پروژه امام علی ۲ شامل ۵۴روستا که بخشی از اعتبار آن تامین شده است. وی با بیان اینکه در قالب آبرسانی روستایی در ۱۸ ماه گذشته ۶۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است گفت: هم اکنون ۱۰۰ روستای دیگر را در قالب قرارداد دوم وارد عملیات کرده‌ایم.
داوودی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه‌های اجرایی در حوزه آب شهری پرداخت و گفت: در حال حاضر ما در ۱۶ شهر دارای تنش آبی هستیم.
به گفته وی شهرهای کوچک سرمست، بانه وره، میرآباد و نوسود از جمله شهرهایی هستند که سالیان سال دارای تنش آبی بوده اند که در تابستان سال ۱۴۰۳ آب این چهارشهر پایدار می‌شود.
وی شهرهای کرمانشاه،هرسین، جوانرود،کرندو کنگاور را از جمله شهرهای اولویت‌دار در رفع تنش آبی عنوان کرد و افزود: خاک شهر کنگاور به تازگی رانشی شده به همین دلیل ما تاکنون دو چاه را از دست داده و یک چاه را بازسازی کردیم در برنامه داریم که سه حلقه چاه را برای این شهر حفر کنیم. درشهرستان جوانرود که با مشکلات جدی روبروست دو حلقه چاه حفرکرده ایم که پیشرفت ۷۵ درصدی دارد و باعث اضافه شدن ۵۰ لیتر در ثانیه آب خواهد شد که پایان فروردین به اتمام می‌رسد،همچنین در منطقه ده سرخ جوانرود ما با یک میدان آبی بسیار خوب روبرو هستیم که طبق برنامه بلند مدت ۶ حلقه چاه را در آنجا حفرمی‌کنیم تا ۲۵ سال آینده شهر جوانرود با مشکلی روبرو نباشد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان کرمانشاه در خصوص مشکلات تامین آب شهرستان هرسین نیز بیان داشت: شهرهرسین با دو مشکل روبروست؛ در برخی نقاط سطح شهر هرسین بالاتر از مخزن آب است بنابراین آبگیری به سختی صورت می‌گیرد برای حل این مشکل مخزن ۳۰۰۰ متر مکعبی، ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و خط آب بر طراحی کرده‌ایم که پیشرفت ۹۷ درصدی داشته است تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۴۰۳ این مشکل رفع شود. مشکل دیگر این شهر تک منبعی بودن آن است که ازسراب شهر هرسین تامین می‌شود ، در دو سال گذشته به دلیل خشکسالی با افت شدید آب مواجه شده است استراتژی ما طراحی منبع دومی است در منطقه گمرک در ۳ کیلومتری هرسین با حفر ۸ حلقه چاه، با سطح انتقال ۷ کیلومتر که ۸۰ تا ۱۲۰ لیتر آب این شهر را تامین خواهد کرد. داوودی با بیان اینکه شهر کرمانشاه در شمال شرق،جنوب غرب و جنوب شرق با تنش شدید آبی روبروست تصریح کرد: ما برای این سه نقطه استراتژی ویژه طراحی کردیم که برای همیشه این مشکل را حل کنیم بدین منظور یک خط غرب را طراحی اجرا و به اتمام رسانده‌ایم که نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که به طور کامل از آن بهره‌مند شویم همچنین ازمخزن چمن به جمهوری یک انتقال بین حوزه‌ای صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه کرمانشاه در حال حاضر با ۵۰ درصد کمبود مخزن رو به روست گفت: ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه گذاری آب در شهر کرمانشاه با ۴۰ درصد فرسودگی همراه است که این فرسودگی بافشاری که فصل تابستان به شبکه وارد می‌شود منجر به شکستگی می‌شود.داوودی در پایان از مردم خواست با شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه همکاری کرده و با تعبیه پمپ و مخزن برای منازل خود تا حدودی فشار بر شبکه‌های آب شهر کرمانشاه را کاهش دهند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.