• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با میلکان مطرح کرد:

در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰ هزار کارگاه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند/ ۳۵۰۰ بیمه شده جدید از این طریق بازرسی از کارگاه‌ها بیمه تامین اجتماعی شدند

  • کد خبر : 34779
  • 26 فروردین 1402 - 12:44
در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰ هزار کارگاه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند/ ۳۵۰۰ بیمه شده جدید از این طریق بازرسی از کارگاه‌ها بیمه تامین اجتماعی شدند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تعداد بیمه شده‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی ۲۶۱ هزار نفر افزایش یافت و تعداد مستمری بگیران از مرز ۸۰ هزار مستمری بگیر اصلی گذشت. اسکندرکاکایی با حضور در دفتر گروه رسانه‌ای میلکان در گفتگو با خبرنگار میلکان با اشاره به جمعیت ۷۸۱ هزار نفری تحت پوشش بیمه با احتساب […]

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تعداد بیمه شده‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی ۲۶۱ هزار نفر افزایش یافت و تعداد مستمری بگیران از مرز ۸۰ هزار مستمری بگیر اصلی گذشت.
اسکندرکاکایی با حضور در دفتر گروه رسانه‌ای میلکان در گفتگو با خبرنگار میلکان با اشاره به جمعیت ۷۸۱ هزار نفری تحت پوشش بیمه با احتساب افراد تبعی افزود: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰ هزار کارگاه تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که حدود ۵۰ هزار بازرسی از این کارگاه‌ها به عمل آمده ضمن اینکه افزون بر ۳۵۰۰ بیمه شده جدید از این طریق وارد بحث بیمه تامین اجتماعی شده اند.
وی با اعلام پرداخت تمامی معوقات حق بیمه ها و حقوق مستمری ها تا پایان سال ۱۴۰۱ گفت: به طور میانگین ما در سال گذشته ماهانه ۳۸۹ میلیارد تومان بابت هزینه های کوتاه مدت شامل:(بیمه بیکاری، کمک هزینه بارداری،غرامت دستمزد و….) و حمایت های بلند مدت شامل:( حقوق مستمری ها، بازنشستگی، ازکارافتادگی و….)به شرکای اجتماعی خود پرداخت کرده‌ایم.
وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن بیمه ایرانیان درسال‌های اخیرگفت: فلسفه سازمان تامین اجتماعی بحث اشتغال در کارگاه‌ها بوده است به عبارتی در سنوات گذشته کمتر کسی داشتیم که در راستای بیمه خود اشتغالی حق بیمه پرداخت کرده باشد اما اکنون تمامی افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.
به گفته رئیس سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته در راستای شفافیت سازی و اطلاع رسانی سامانه ۱۴۲۰ تکمیل تر شده و به صورت ۲۴ ساعته جهت پاسخگویی به سوالات و ابهامات در خدمت شرکای اجتماعی می‌باشد همچنین سامانه غیر حضوری جهت معرفی خدمات سازمان تامین اجتماعی در دسترس آحاد مردم خواهد بود.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان این مطلب که کرمانشاه بیشترین آمار جذب بیمه کشاورزان در سال گذشته را داشته است افزود:در سال گذشته۲۶ درصد از جذب بیمه شده های جدید از محل بیمه کشاورزان انجام گرفته است.
‏وی خاطرنشان کرد: کشاورزان دارای مجوز به شرط داشتن کارگرانی که در زمین مشغول به کار باشند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.
وی هدف از بیمه کشاورزان را جلوگیری از مهاجرت، کمک به تولید و معیشت آنان دانست.
کاکایی میزان رشد بیمه پردازی ها در سال ۱۴۰۱ را۱/۷ دانست و افزود: میزان رشد مستمری بگیران ۶/۳۵درصد، تعداد بیمه شده‌های کارگران ساختمانی ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر و تعداد بیمه شده‌های اجباری ۱۵۲ هزارو۷۴۶ نفر بوده است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در پاسخ به سوال خبرنگار میلکان در خصوص وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: اولویت، در تحت پوشش قرار دادن کارگران دارای مهارت است که تعیین سطح این مهارت کار توسط سازمان فنی حرفه ای انجام میشود استادکار مورد آزمایش قرار گرفته و کارت مهارت برای او صادر می شود. در راستای بیمه پردازی درسه گروه تخصصی، نیمه تخصصی و غیر مهارت دسته بندی می شوند لذا کسانی که در صنف ساختمانی باشند باید از طریق فنی حرفه ای گذر کرده و از طرفی انجمن صنفی شغل آنها را مورد تایید قرار دهد، بنابراین امروزه این کنترل دقیق تر انجام می شود و کسانی که در این صنف نباشند نمی توانند به راحتی از این طریق خود را بیمه کنند.
وی در خصوص اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای ارتقای فرهنگ بیمه در استان کرمانشاه گفت: این سازمان سامانه های متعددی در این راستا طراحی کرده و سعی بر این است که در استان از ظرفیت رسانه ها استفاده نموده و از طریق تبلیغات خدمات سازمان تامین اجتماعی را در معرض استفاده بیمه شده ها و مردم قرار دهیم امیدواریم با تبلیغاتی که انجام می گیرد و حمایت رسانه ها جامعه کرمانشاه را مجاب کنیم که از این مزایا نهایت استفاده را کرده و بیمه را نه به عنوان هزینه بلکه به عنوان سرمایه گذاری و امنیت در نظر بگیرند.
وی بیمه زنان خانه دار، بیمه دانشجویان، پرداخت هزینه سفر به بیمارانی که به خاطر نبود خدمات درمانی به مراکز درمانی سایر شهرها انتقال داده می شوند را از جمله دیگر خدمات سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.
کاکایی۳۰ درصد از بودجه کل کشور رامعادل بودجه سازمان تامین اجتماعی درسال ۱۴۰۲دانست و افزود: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی دولت باید هزینه مستمری بازنشستگی، فوت، بازماندگی، درمان، سالمندی و بیکاری را پرداخت کند که این هزینه ها توسط شرکای اجتماعی،کارفرماها و بیمه پردازی ها و از طریق منابع مردمی پرداخت می‌شود.
متاسفانه دولت نه تنها حقوق خود را پرداخت نمی‌کند بلکه مطالبات معوقه خود را نیز که علاوه بر کاهش ارزش ریالی سودی به آن تعلق نمی‌گیرد را نیز پرداخت نمی‌کند در نتیجه منابع ما تحلیل رفته و سازمان از عهده پرداخت هزینه‌ها بر نخواهد آمد.لذا سرمایه گذاری بهتر سازمان تامین اجتماعی منوط به پرداخت مطالبات و معوقات دولت می باشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=34779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.