• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

ثبت نام دانش آموزان پایه اول مشروط به قطعی نمودن فرآیند سنجش آمادگی تحصیلی است

  • کد خبر : 37268
  • 01 اردیبهشت 1403 - 15:32
ثبت نام دانش آموزان پایه اول مشروط به قطعی نمودن فرآیند سنجش آمادگی تحصیلی است

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به نزدیک شدن به ایام ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول به لزوم انجام فرآیند سنجش بدو ورود حداکثر تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تاکید کرد و افزود: اگر دانش‌آموزی فرآیند سنجش بدو ورود سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را انجام ندهد امکان ثبت‌نام وی میسر نخواهد بود. […]

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به نزدیک شدن به ایام ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول به لزوم انجام فرآیند سنجش بدو ورود حداکثر تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تاکید کرد و افزود: اگر دانش‌آموزی فرآیند سنجش بدو ورود سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را انجام ندهد امکان ثبت‌نام وی میسر نخواهد بود.

به گزارش میلکان؛ زهرا نجار طی نمودن فرآیند سنجش بدو ورود را به منزله دریچه ورود دانش‌آموز به آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: علی‌رغم اطلاع‌رسانی و تاکیدات صورت گرفته شده، در سطح نواحی سه‌گانه شهر کرمانشاه ۷۰۰۰ نوآموز سنجش نشده وجود دارد که لازم است مجددا تاکید لازم به اولیا، مؤسسان، مدیران و مربیان کودکستان‌های دوره دوم ( روستامهدها، کودکستان‌های ضمیمه مدرسه دولتی، غیردولتی، مستقل، ضمیمه چندپایه، نوآموزان روستایی و عشایری) و مدیران مدارس، راهبران آموزشی و تربیتی، مدیرآموزگاران و آموزگاران جهت توجیه و ترغیب والدین به انجام فرآیند سنجش فرزندشان در نزدیک‌ترین مرکز جامع، مراجعه صورت گیرد.
معاون آموزش ابتدایی استان کرمانشاه افزود: پس از انجام فرآیند سنجش است که قادر به ثبت‌نام دانش‌آموز و ثبت سفارش کتاب درسی برای وی خواهیم بود.
نجار با تاکید بر این نکته که با انجام دادن سنجش بدو ورود امکان انجام مداخلات به‌هنگام وجود خواهد داشت افزود: برای دومین سال متوالی نوبت‌گیری فرآیند سنجش بدو ورود از طریق سامانه my.medu.ir یا از پنجره خدمات الکترونیک در درگاه دولت با پرداخت مبلغ ۶۰ هزار تومان انجام می‌شود و فرآیند در مراکز جامع انجام می گیرد.

وی افزود: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، کمک به بهبود کیفی آموزش، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی از اهداف اصلی اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان است.
وی با اشاره به اینکه ترک تحصیل دانش‌آموزان در دوره ابتدایی پیام‌های منفی جامعه را در پی دارد، یادآوری کرد: عدم شناسایی و توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان می‌تواند سلامت کودکان را به مخاطره بیندازد و همچنین عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای دانش‌آموزان می‌شود و یکی از دلایل ترک تحصیل در این دوره عدم سنجش یا سنجش ناصحیح دانش‌آموز بوده است.
لازم به ذکر است در حال حاضر امکان اخذ نوبت در مراکز جامع ذیل برای نوآموزان ساکن شهر کرمانشاه به شرح ذیل فراهم می‌باشد:
مرکز شماره یک ناحیه یک، بلوار عشایر اول خیابان اربابی مدرسه قدیم شاهد زنگنه
مرکز شماره یک ناحیه دو، اول خیابان بازرگانی
مرکز شماره یک ناحیه سه، سه راه مسکن به سمت طاق بستان کوچه ۱۴۶
مرکز شماره دو ناحیه سه، بلوار طاقبستان . بریدگی مراد حاصل-کوی ۱۲۷جنب دبستان میلاد

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.