• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

توان تولید روزانه ۶۰۰هزار ماسک در کرمانشاه وجود دارد

  • کد خبر : 13777
  • 20 مهر 1399 - 7:06
توان تولید روزانه ۶۰۰هزار ماسک در کرمانشاه وجود دارد

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از توان تولیدکنندگان استان برای تولید ۶۰۰ هزار عدد ماسک در روز خبر داد و از ستاد کرونا تقاضا کرد که واردات ماسک به کرمانشاه را ممنوع کند. به گزارش میلکان آنلانین به نقل از ایرنا ، بخش از زیادی از جلسه روز شنبه ستاد کرونای استان […]

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از توان تولیدکنندگان استان برای تولید ۶۰۰ هزار عدد ماسک در روز خبر داد و از ستاد کرونا تقاضا کرد که واردات ماسک به کرمانشاه را ممنوع کند.

به گزارش میلکان آنلانین به نقل از ایرنا ، بخش از زیادی از جلسه روز شنبه ستاد کرونای استان کرمانشاه به موضوع تولید و توزیع ماسک با قیمت مناسب در استان اختصاص یافت.

در این جلسه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه تولیدکنندگان کرمانشاهی توان تولید ماسک مورد نیاز همه شهروندان را دارند، گفت: ما از ستاد کرونای استان تقاضا داریم واردات ماسک به استان را ممنوع کند.

«محسن دارابی» افزود: اگر این اقدام صورت گیرد ما تعهد می‌کنیم که ماسک مورد نیاز مردم را با قیمت هزار و ۳۰۰ تومان در داخل استان تولید و در اختیار آنان قرار دهیم.

او گفت: وقتی تولیدکنندگان استان توان و ظرفیت لازم برای تامین نیاز بازار را دارند چرا باید با واردات ماسک‌های بی‌کیفیت و غیر استاندارد آنها را در شرایط سخت قرار دهیم و عرصه تولید را بر آنها تنگ کنیم.

دارابی اظهار کرد: اگر ما از تولیدکنندگان استان حمایت نکنیم ممکن است آنان ظرفیت خود را کاهش دهند یا حتی تولید را متوقف کنند در این صورت چه تضمینی وجود دارد که واردات ماسک به استان همچنان ادامه داشته باشد و در آینده ما با کمبود ماسک روبرو نشویم.

اگر ماسک گران‌تر شد، چه؟

همه این استدلال‌ها البته برای استاندار کرمانشاه قابل قبول نبود؛ هوشنگ بازوند در پاسخ به دارابی گفت: اکنون قیمت ماسک در داروخانه‌ها هزار و ۶۰۰ و هزار و ۸۰۰ تومان است و در واحدهای صنفی حتی بیشتر از سه هزار تومان نیز فروخته می‌شود حالا شما چگونه می‌خواهید با ممنوعیت واردات، تضمین کنید که قیمت فعلی ماسک کاهش یابد و به نرخ هزار و ۳۰۰ تومان عرضه شود.

او اظهار کرد: اگر با ممنوع کردن واردات ماسک به استان قیمت عرضه آن افزایش پیدا کند، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

استاندار کرمانشاه خطاب به دارابی گفت: مگر واحدهای صنفی زیر نظر شما نیستند، پس چرا آنها ماسک را به قیمت هزار و ۳۰۰ تومان عرضه نمی‌کنند؟

قول می‌دهیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پاسخ گفت: ما تعهد می‌کنیم و قول می‌دهیم که ماسک مورد نیاز همه شهروندان استان را به قیمت هزار و ۳۰۰ تومان در اختیار آنها بگذاریم.

دارابی همچنین از ستاد کرونای استان درخواست کرد که اجازه تشکیل یک کمیته مشترک با حضور سازمان صمت، تعزیرات و معاونت غذا و دارو برای نظارت بر داروخانه‌ها با هدف جلوگیری از عرضه ماسک های وارداتی به استان داده شود.

به گفته دارابی اکنون هشت واحد تولیدی بزرگ در استان کرمانشاه در حال تهیه ماسک استاندارد برای عرضه با قیمت مصوب هستند که واردات ماسک‌های غیراستاندارد به استان سبب دپو شدن میلیونی تولیدات داخلی در انبارها شده است.

ممنوعیت واردات، ریسک بزرگی است

برخی اعضای ستاد کرونای کرمانشاه هم معتقدند بودند که ممنوع کردن واردات ماسک به استان یک اقدام پرخطر است.

امید قادری، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در این زمینه اظهار کرد: هر گونه اخلالی در تولید و توزیع ماسک و ممنوعیت واردات آن به استان یک ریسک بزرگ است و می‌تواند سبب گرانی ماسک شود.

در بخش دیگری از جلسه استاندار کرمانشاه خطاب به رئیس سازمان صمت استان گفت: واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند که لازم است شما بر این موضوع نظارت و پیگیر اجرای مصوبات ستاد استانی کرونا باشید.

در پایان جلسه امروز استاندار کرمانشاه گرچه با ممنوعیت واردات ماسک به استان مخالفت کرد اما به سازمان صمت اجازه داد که با همکاری تعزیرات و معاونت غذا و دارو بر توزیع ماسک در استان نظارت و از توزیع ماسک‌های غیر استاندارد وارداتی جلوگیری کند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=13777

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.