• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تمامی مراکز یادگیری محلی استان فعال و آماده خدمت رسانی به بی‌سوادان است

  • کد خبر : 37261
  • 29 فروردین 1403 - 13:59
تمامی مراکز یادگیری محلی استان فعال و آماده خدمت رسانی به بی‌سوادان است

معاون سوادآموزی استان امروز در نشست مدیران مراکز یادگیری محلی که به صورت مجازی در بستر شاد برگزار شد گفت: تمامی مراکز یادگیری محلی استان فعال و آماده خدمت‌رسانی به بی‌سوادان است. به گزارش میلکان؛ یاسرکرمی توضیح داد: در استان کرمانشاه چهارده مرکز یادگیری محلی دولتی و دو مرکز مشارکتی در زندان‌های استان مشغول به […]

معاون سوادآموزی استان امروز در نشست مدیران مراکز یادگیری محلی که به صورت مجازی در بستر شاد برگزار شد گفت: تمامی مراکز یادگیری محلی استان فعال و آماده خدمت‌رسانی به بی‌سوادان است.
به گزارش میلکان؛ یاسرکرمی توضیح داد: در استان کرمانشاه چهارده مرکز یادگیری محلی دولتی و دو مرکز مشارکتی در زندان‌های استان مشغول به فعالیت هستند که با این احتساب استان کرمانشاه بیشترین آمار مراکز یادگیری محلی در کل کشور را دارد.
کرمی افزود: در مراکز یادگیری محلی با آموزش سواد و حرفه آموزی، سواد ازحالت معمول خارج شده و با آموزش مهارت‌های مختلف، کیفیت زندگی افراد ارتقاء می‌یابد که این موضوع مهم به‌صورت محسوس قابل مشاهده است.
وی همچنین اشاره کرد: در مراکز یادگیری محلی به دنبال ترویج فرهنگ تعاون، گسترش فرصت‌های یادگیری و مهارت‌آموزی برای همه، خودگردانی و کاربردی کردن آموزش و مهارت‌ها، تسهیل در اجرای برنامه توسعه پایدار اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و همسو سازی خدمات دستگاه‌های اجرایی برای افزایش سواد و مهارت آموزی به شهروندان هستیم.
کرمی با اشاره به این‌که سوادآموزی فرصت دوم یادگیری است، تصریح کرد: در مراکز یادگیری محلی تلاش خواهد شد در کنار آموزش سواد پایه مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی، مهارت‌های فردی و مهارت‌های شغلی نیز به سوادآموزان آموزش داده شود و از این طریق تلاش می‌گردد تا ارتباط معناداری بین سواد پایه و مهارت برقرار شود تا مخاطبان این حوزه بتواند به نحو شایسته‌تر وظایف مسئولیت‌ها و نقش‌های اجتماعی خود را ایفا کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37261

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.