• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

تأکید استاندار بر پیگیری جدی حق مناطق جنگی بازنشستگان کرمانشاه

  • کد خبر : 21678
  • 09 دی 1400 - 21:56
تأکید استاندار بر پیگیری جدی حق مناطق جنگی بازنشستگان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته برای برخورداری کارکنان دستگاه های اجرایی از حق مناطق جنگی گفت: مطالبه فرهنگیان و معلمان بازنشسته برای پرداخت حق مناطق جنگی جزو حقوق مسلم آنهاست و این موضوع به صورت جدی در دستور کار استان قرار دارد. «مهندس بازوند» در دیدار با بازنشستگان آموزش و پرورش اظهار داشت: […]

استاندار کرمانشاه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته برای برخورداری کارکنان دستگاه های اجرایی از حق مناطق جنگی گفت: مطالبه فرهنگیان و معلمان بازنشسته برای پرداخت حق مناطق جنگی جزو حقوق مسلم آنهاست و این موضوع به صورت جدی در دستور کار استان قرار دارد.

«مهندس بازوند» در دیدار با بازنشستگان آموزش و پرورش اظهار داشت: برای نتیجه دادن پیگیری ها جهت برقرار شدن حق مناطق جنگی بازنشستگان کرمانشاه هر کاری که لازم باشد انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در وهله نخست تلاش می کنیم با رفع ایرادات و مذاکره با مسوولان عالی کشور برخی قوانین که نیاز به اصلاح داشته باشد را انجام دهیم اما اگر نشد پیشنهاد خواهیم داد تا از محل اعتبارات عمرانی استان کاسته و به جای آن حق مناطق جنگی بازنشستگان پرداخت شود.

بازوند تصریح کرد: این پیشنهاد را در زمان شیوع کرونا هم مطرح شد و اعلام کردیم استان حاضر است از اعتبارات عمرانی آن کاسته و در مقابل به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود چرا که نجات جان همشهریان مهم تر از ساخت چند جاده و اجرای پروژه هاست.

استاندار کرمانشاه افزود: اینکه امروز یک بازنشسته زحمتکش آن هم از قشر معلمان مشکل مالی فراوانی داشته باشد و حقوقی که دریافت می کند کفاف هزینه های زندگیش را ندهد یک درد و نگرانی بزرگ برای همه ماست.

وی با بیان اینکه حل شدن موضوع منطقه جنگی بازنشستگان یک دغدغه بزرگ برای استان است، یادآور شد: از همان ابتدای کار و مطرح شدن موضوع به صورت جدی پیگیر کار بودیم و صحبت های مفصلی با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صورت گرفت.

بازوند خاطرنشان کرد: در دیداری که زمان حضور سرلشکر باقری در مناطق زلزله زده کرمانشاه داشتم از ایشان خواستم تا اقدامات لازم برای برخورداری کارکنان استان از حق منطقه جنگی را انجام دهند که در پاسخ گفتند این موضوع باید به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و تامین اعتبار از سوی دولت انجام شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با تلاش ها و پیگیری های فراوان سرانجام با استناد به عملیات مرصاد، هفت روز حق منطقه جنگی برای کرمانشاه تصویب شد و با وجودی که رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد منبعی برای پرداخت این هزینه که حدود ۱۹۰ میلیارد ریال می شد، ندارد در نهایت موفق شدیم برای کارکنان آن را برقرار کنیم.

وی گفت: حالا مشکل اصلی عدم پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان است و زمانی که موضوع را با رئیس وقت مجلس در میان گذاشتم عنوان کردند چون موضوع پرداخت تنها مربوط به کارکنان است و در قانون برنامه ششم آمده اصلاح و تغییر این قانون نیاز به ۲ سوم رای نمایندگان مجلس دارد.

بازوند خاطرنشان کرد: نمی توان الان قولی به بازنشستگان داد که آیا این موضوع برای آن ها نیز اجرایی می شود یا نه اما این قول را می دهم که با همه توان موضوع را دنبال و همانگونه هم که اعلام کردم پیشنهاد کاهش بودجه عمرانی را مطرح خواهم کرد تا بلکه بازنشستگان استان که در زمان جنگ و بمباران  حضور داشته اند از این حق قانونی برخوردار شوند.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع شورای عالی استان ها اشاره و اظهار کرد: اعضای این شوراها پس از چند سالی که از عمر آن می گذرد هنوز قادر نیستند یک لایحه را تهیه و به مجلس ارائه کنند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای عالی استان ها دچار فقر مطالبه گری هستند، گفت: همین موضوع و پیگیری مسائل خُرد باعث شده تا نمایندگان مجلس مجبور شوند کارهای پارلمان محلی شهرها را پیگیری کنند.

بازوند در پایان با اشاره به مشکلات تعاونی مسکن فرهنگیان، تصریح کرد: جلساتی به زودی با حضور اعضا و مسئولان این تعاونی ها برگزار و برای رفع و احصا برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.