• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

بیمه حوادث مانند بیمه خودرو، باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود

  • کد خبر : 34737
  • 22 فروردین 1402 - 11:57
بیمه حوادث مانند بیمه خودرو، باید به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به وجود مخاطرات طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی در استان کرمانشاه باید تلاش کنیم بیمه حوادث هم مانند بیمه های خودرو، به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود. به گزارش میلکان؛ افشین یگانه در نشست بررسی وضعیت بیمه منازل مسکونی شهری و روستایی و افزایش […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به وجود مخاطرات طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی در استان کرمانشاه باید تلاش کنیم بیمه حوادث هم مانند بیمه های خودرو، به یک فرهنگ فراگیر تبدیل شود.

به گزارش میلکان؛ افشین یگانه در نشست بررسی وضعیت بیمه منازل مسکونی شهری و روستایی و افزایش ضریب نفوذ بیمه ای استان که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: از میان بیش از ۵۰ مخاطره طبیعی در کشور امکان وقوع ۱۴رخداد آن در استان کرمانشاه وجود دارد و این رقم بسیار نگران کننده است.

وی افزود: هر چند استان کرمانشاه تجربه تلخ وقوع حوادث ویرانگری مانند زلزله، سیل و یا آتش سوزی را دارد ولی متاسفانه میزان ضریب نفود بیمه در برابر حوادث در استان کرمانشاه در مقایسه با استان هایی مانند اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی بسیار کم است.

یگانه یادآور شد: حتی کسانی که منزل مسکونی آن ها در زلزله آبان ۹۶ ، خسارت دیده است نیز تمایل چندانی به استفاده از بیمه های حوادث ندارند.

وی ادامه داد: در زلزله سرپل ذهاب، مجموعه های پرورش ماهی به دلیل اینکه تحت پوشش بیمه نبودند، دچار ضررهای مالی زیادی شدند و چنین اتفاق های مشابهی در آتش سوزی و یا سیل هم رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این حوادث ناگوار سرمایه های افراد بسیاری برباد رفته بدون اینکه آن ها تحت پوشش بیمه خاصی باشند تا در بزنگاه های اینچنینی از آن استفاده کنند.

وی گفت: بخشی از این عدم اقبال به ضعف در فرهنگ سازی و همچنین اطلاع رسانی ضعیف پیرامون مزیت های بیمه های حوادث بازمی گردد و بسیاری از مردم از این مزایای حمایتی بی اطلاع هستند که باید از طریق رسانه ها در این زمینه اقدام شود.

یگانه ادامه داد: شرکتهای بیمه ای با مجموعه ها و شرکت های دولتی و خصوصی برای بیمه کارکنان آن ها، قراردادهای سالیانه دارند و می‌توانند مواردی مانند بیمه ساختمان مسکونی در مقابل حوادث را هم در این قراردادها بگنجانند.

وی ادامه داد: همچنین این شرکت ها می توانند با ارایه مشوق هایی مانند تخفیف های مناسب و یا قسطی کردن مبلغ بیمه، مردم را تشویق به استفاده از این بیمه ها کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه همچنین بر ضرورت عمل به مفاد قرارداد ها توسط صندوق های بیمه تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی از مجموعه های بیمه ای در زمان بروز خسارت به تعهدات بیمه ای خود به شکل کامل عمل نمی کنند و به همین دلیل زیان های اقتصادی قابل توجهی متوجه فرد بیمه شونده می شود و اینگونه موارد باعث عدم اقبال مردم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت ورود دولت برای الزامی کردن بیمه های حوادث اشاره کرد وگفت: با توجه به زلزله خیز بودن استان و اهمیت سلامت شهروندان، باید انجام بیمه حوادث برای واحدهای مسکونی، از سوی دولت الزامی شود. مشابه اتفاقی که در مورد بیمه خودرو رخ داده است .

در این نشست مقرر شد اداره اقتصاد و دارایی یک برنامه مدون برای گسترش ضریب نفوذ بیمه در جامعه تدوین و ارایه دهد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=34737
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 73 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.