• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
3
نارضایتی استاندار کرمانشاه از نبود یک برنامه هدفمند برای کاهش حوادث رانندگی

بیان آمار تصادفات، گره‌گشای مشکل نیست

  • کد خبر : 32565
  • 19 دی 1401 - 10:02
بیان آمار تصادفات، گره‌گشای مشکل نیست

  استاندار کرمانشاه با ابراز نارضایتی از نبود یک برنامه هدفمند برای کاهش حوادث رانندگی، گفت: اجرای برنامه های اثربخش برای کاهش تصادفات جاده ای و رفع نقاط حادثه خیز با هدف حفظ جان و سلامتی مردم و تسهیل تردد و امنیت گردشگران، از اولویت های کاری در استان است. به گزارش میلکان؛ “دکتر محمد […]

 

استاندار کرمانشاه با ابراز نارضایتی از نبود یک برنامه هدفمند برای کاهش حوادث رانندگی، گفت: اجرای برنامه های اثربخش برای کاهش تصادفات جاده ای و رفع نقاط حادثه خیز با هدف حفظ جان و سلامتی مردم و تسهیل تردد و امنیت گردشگران، از اولویت های کاری در استان است.

به گزارش میلکان؛ “دکتر محمد طیب صحرایی” در نشست شورای راهبری کاهش تصادفات رانندگی استان که با حضور سردار حسن مومنی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی کشور و فرمانده انتظامی استان و جمعی از فرماندهان و مدیران اجرایی ذیربط در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسات با ده ها آمار از سوی مسئولین دستگاه های مختلف مواجه می شویم که تنها بیان این آمارها برای بهبود وضع بهتر موثر نبوده و امروز شاهد افزایش فوتی ها و مجروحان تصادفی هستیم.

وی با تاکید بر این مطلب که انبوه آمارها باید منجر به یک تحلیل منطبق بر راهبردهای علمی شود، ادامه داد: حتماً باید نیازمندی های موثر برای کاهش تصادفات جاده ای اولویت بندی شوند و ما در جلسات بعدی این روش را برای پرداختن به کاهش تصادفات در نظر خواهیم گرفت.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: ضرورت دارد که دستگاه های ذیربط به یک کار ترکیبی هدفمند و کارشناسی شده برای رسیدن به یک تحلیل و با اولویت های مشخص برسند و یک کار چند وجهی را دستور کار قرار دهند.

مقام عالی استان با اشاره به وجود ۲۹ نقطه حادثه خیز در استان، خواستار تلاش موثر برای رفع این نقاط شد و گفت: برای رفع این نقاط متاسفانه کاری صورت نگرفته که غیر قابل قبول است و در این نشست ها باید به یک کار جمعی و مشخص برای تسریع در رفع این نقاط بپردازیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مصوبات این جلسات در سلامتی و حفظ جان مردم تصریح کرد: مصوبات این جلسات باید به سرعت اجرایی شود و کوتاهی در روند اجرای آنها پذیرفته نخواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای توسعه بخش گردشگری استان اظهار داشت: از اهداف مهم کرمانشاه تلاش برای افزایش محسوس و چشمگیر گردشگری است که اجرای برنامه های اثربخش برای کاهش تصادفات جاده ای و رفع نقاط حادثه خیز قطعاً در این زمینه بسیار مهم است.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: ما اعتبارات استانی را برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص خواهیم داد اما دستگاه های ذیربط هم موظف به پیگیری برای دریافت اعتبارات ملی هستند.

دکتر صحرایی به معضل ترافیک و عدم توجه به اصول راهنمایی و رانندگی در خیابان های شهر گفت: باید به تقویت فرهنگ ترافیک به صورت جدی توجه شود چون این بی توجهی در بزرگراه ها منجر به تصادفات و اتفاقات ناگوار برای دیگر شهروندان می شود.

وی در پایان تاکید کرد: باید به اجرای کارهای اثربخش در کاهش تصادفات هم در داخل شهرها و هم بیرون شهرها توجه ویژه شود و با اقدامات اساسی و بر پایه توسعه فرهنگ ترافیک و مباحث علمی به سمت حفظ سلامتی و تندرستی مردم گام برداریم.

سردار «حسن مومنی»، رییس پلیس راه راهور فراجا کشور هم در این نشست با بیان اینکه سالیانه حدود ۱۷ هزار نفر در تصادفات در کشور کشته می‌شوند، گفت: امسال در مجلس شورای اسلامی پنج هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز که یکی از دلایل اصلی تصادفات محسوب می‌شود مصوب شده که تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=32565
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 58 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.