• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
معاون اقتصادی استانداری خبر داد:

بهبود ٧ پله ای رتبه تورم کرمانشاه در سال ۱۴۰۰/ هدفگذاری برای جایگاه بهتر از میانگین کشور است/ از نظر تورم نقطه به نقطه نیز ۲۴ پله بهبود وضعیت داشته‌ایم

  • کد خبر : 21323
  • 10 مهر 1400 - 6:00
بهبود ٧ پله ای رتبه تورم کرمانشاه در سال ۱۴۰۰/ هدفگذاری برای جایگاه بهتر از میانگین کشور است/ از نظر تورم نقطه به نقطه نیز ۲۴ پله بهبود وضعیت داشته‌ایم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار کرمانشاه رتبه هشتم تورم را بین استان‌های کشور داشته، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال از نظر نرخ تورم به میانگین کشور برسیم. به گزارش میلکان به نقل از  ایسنا دکتر بهزاد باباخانی در گفت و […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار کرمانشاه رتبه هشتم تورم را بین استان‌های کشور داشته، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال از نظر نرخ تورم به میانگین کشور برسیم.

به گزارش میلکان به نقل از  ایسنا دکتر بهزاد باباخانی در گفت و گویی با بیان اینکه زمانی کرمانشاه از نظر نرخ تورم بدترین وضعیت را در کشور داشت، اظهار کرد: اسفند سال گذشته و فروردین امسال رتبه اول تورم کشور را هم در تورم نقطه به نقطه و هم تورم یکساله داشتیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه با تاکید استاندار اقدامات و برنامه‌ریزی‌های متعددی برای بهبود وضعیت نرخ تورم استان صورت گرفت، افزود: نتیجه این اقدامات باعث شد بر اساس آخرین وضعیت شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی کشور که از سوی مرکز آمار ایران تهیه و منتشر شده، استان کرمانشاه در شهریور ماه امسال از نظر تورم نقطه به نقطه (یعنی نسبت به ماه مشابه سال قبل) استان ۲۵ کشور باشد.

به گفته  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر اساس همین آمار کرمانشاه در شهریور ماه امسال بر اساس تورم ۱۲ ماه گذشته نیز استان هشتم کشور است.

باباخانی با اشاره به بهبود تورم یکساله و نقطه به نقطه در کرمانشاه، تاکید کرد: از نظر تورم نقطه به نقطه که زمانی استان اول کشور بودیم ۲۴ پله بهبود وضعیت داشته‌ایم و در تورم دوازده ماهه که شاخص اصلی‌تری محسوب می‌شود نیز جایگاه استان هفت پله بهتر شده است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم تابعی از اقتصاد کلان کشور است و نمی‌توان استان‌ها را به صورت جزیره‌ای در نظر گرفت، یادآور شد: برنامه ما این بود که در فضای اقتصادی متورمی که کشور با آن مواجه بوده، استان کرمانشاه رتبه اول را نداشته باشد.

باباخانی یادآور شد: در همین راستا و با تاکید استاندار جلسات تنظیم بازار به صورت مکرر در استان برگزار شد و کمیته‌ای برای کنترل نرخ تورم نیز تشکیل دادیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تحلیلی که بر وضعیت نرخ تورم استان صورت گرفت، ادامه داد: در این تحلیل مشخص شد تعدادی از رسته‌های صنفی و خدماتی شامل ۱۰ اتحادیه صنفی نرخ قیمت نامناسبی داشتند که بر وضعیت تورم استان بسیار تاثیر گذارد.

باباخانی با بیان اینکه در جلسات تنظیم بازار از تک تک این اتحادیه‌های صنفی دعوت شد، یادآوری کرد: این اتحادیه ها نیز همکاری خوبی داشتند و منجر به آن شد که در برخی موارد اصلاح رویه‌ها، اصلاح قیمت‌گذاری و یا افزایش نظارت و بازرسی‌ها را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در برخی از این اتحادیه‌ها طی دو، سه سال اخیر افزایش قیمت اعمال نشده بود و این باعث می شد تغییر قیمت خودسرانه در برخی کالاها و خدمات داشته باشیم که ساماندهی این موضوع باعث کنترل قیمت‌ها کنترل شد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تشدید نظارت ها و برخورد با متخلفین در بازار را نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بهبود نرخ تورم استان دانست.

وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات باشد اتفاقات خوبی در جایگاه تورم استان رخ دهد، گفت:همانطور که قول داده بودیم تلاش می کنیم تا آخر سال نرخ تورم استان کرمانشاه به میانگین کشور نزدیک و حتی از آن بهتر شود. همان طور که تلاش‌ها نتیجه داده و طی پنج ماه از رتبه یک کشور به رتبه هشتم رسیده‌ایم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=21323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.