• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2
استاندار کرمانشاه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان:

برای رفع تنش آبی در استان یک اقدام منحصر به فرد آغاز شده است

  • کد خبر : 36604
  • 09 بهمن 1402 - 14:57
برای رفع تنش آبی در استان یک اقدام منحصر به فرد آغاز شده است

استاندار کرمانشاه گفت: با یک همکاری جمعی و هم افزایی و انعقاد یک تفاهم نامه ویژه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به عنوان تنها استان کشور، یک اقدام منحصر به فرد برای رفع تنش آبی در استان و آبرسانی پایدار به ۸۶۰ روستای استان شکل گرفته است. به گزارش میلکان؛ محمد طیب صحرایی در جلسه […]

استاندار کرمانشاه گفت: با یک همکاری جمعی و هم افزایی و انعقاد یک تفاهم نامه ویژه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به عنوان تنها استان کشور، یک اقدام منحصر به فرد برای رفع تنش آبی در استان و آبرسانی پایدار به ۸۶۰ روستای استان شکل گرفته است.

به گزارش میلکان؛ محمد طیب صحرایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصارف آب از تمامی دستگاه های اجرایی استان خواست که به این موضوع دقت ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با یک اقدام موثر و منحصر به فرد، آبرسانی پایدار به ۸۶۰ روستای استان در حال انجام است که این موضوع با همکاری جمعی و انعقاد یک تفاهم نامه با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) شکل گرفته که ۳۰ درصد اعتبارات این طرح از طرف استان و ۷۰ درصد مابقی توسط قرارگاه تامین خواهد شد.

وی از مهمترین و اولویت دارترین کار در استان را توجه ویژه به موضوع آب برشمرد و گفت: ضرورت دارد که به اجرای پروژه های آب سرعت بدهیم و حتما تخصیص طرح های آب نسبت به دیگر بخش ها باید ۱۰ درصد بیشتر باشد زیرا اولویت مهم استان تامین آب است و تنش آبی در استان باید مدیریت شود.

وی بیان داشت: توجه به اجرای پروژه های آب در استان به معنای بی توجهی و یا کم توجهی به دیگر پروژه ها نیست.

وی همچنین گفت: توافقات خوبی برای اجرای تصفیه خانه ها در استان و شهر کرمانشاه صورت گرفته که با نهایی شدن تصفیه خانه شهر کرمانشاه حدود ۲۵ میلیون متر معکب باقیمانده فاضلاب این شهردر مدار تصفیه خانه قرار می گیرد و می توانیم آب شرب را ذخیره کنیم.

مقام عالی استان ادامه داد: طرح های صنایع و کشاورزی باید از پساپ  تصفیه شده استفاده کنند زیرا اولویت استان تضمین تامین آب شرب سالم و پایدار برای مردم شریف استان است.

وی همچنین با تاکید بر توجه به صرفه جویی در مصارف آب توسط شهرداری ها و ادارات استان گفت: شهرداری ها و ادارات در نگهداری از فضای سبز باید به موضوع صرفه جویی آب توجه کنند و با ظرافت و خلاقیت نسبت به توسعه و نگهداری فضای های سبز اقدام کنند که کمترین نیاز به آب وجود داشته باشد.

صحرایی اظهار داشت: مسله آب بسیار جدی است که باید مصرف بهینه از منابع آبی را جزء مهمترین برنامه های خود بدانیم.

وی همچنین از دستگاه های متولی آب خواست که اگر مشکل و شکستگی در خطوط انتقال آب رخ می دهد با جدیت و در اسرع وقت نسبت به تعمیر و رفع مشکل آن اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود به توسعه امکانات ورزشی در مناطق کم برخوردار شهر کرمانشاه مانند حکمت آباد، ملا حسینی، دولت آباد، باغ ابریشم و … تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال، این اقدام را از برنامه های اساسی و مهم برای پرداختن به نیازهای استان از جمله کمک به روند اشتغال در استان عنوان کرد.

مقام عالی استان تاکید کرد: اجرای اصلی این اقدام با اداره کل فنآوری اطلاعات و ارتباطات استان است که این اداره باید برای جلسه بعد این شورا سند اجرای اقتصاد دیجیتال در استان را آماده وارائه کند.

وی با اشاره به وجود برج فنآوری و پارک علم و فنآوری در استان، اجرای طرح اقتصاد دیجیتال را برای توسعه علم و دانش مهم و از ضروریات استان برشمرد.

وی در پایان بر تدوین طرح اقتصاد گردشگری برای کمک به رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=36604
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 102 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.