• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2
انتقاد سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه از تداوم مشکلات مرز پرویزخان

باید تجار عراقی هم درگیر تجارت با کرمانشاه شوند

  • کد خبر : 33427
  • 17 بهمن 1401 - 9:59
باید تجار عراقی هم درگیر تجارت با کرمانشاه شوند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با انتقاد از عملکرد قرنطینه نباتی و استاندارد، بر استقرار آزمایشگاه و خدمات مطلوب در مرز پرویزخان توسط این ۲ واحد تاکید کرد و گفت: در کوتاه مدت باید نسبت به سامان دهی وضعیت موجود اقدام شود چون شرایط موجود در شان کشور، استان و مرز پرویزخان نیست. […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با انتقاد از عملکرد قرنطینه نباتی و استاندارد، بر استقرار آزمایشگاه و خدمات مطلوب در مرز پرویزخان توسط این ۲ واحد تاکید کرد و گفت: در کوتاه مدت باید نسبت به سامان دهی وضعیت موجود اقدام شود چون شرایط موجود در شان کشور، استان و مرز پرویزخان نیست.

به گزارش میلکان، دکتر عبدالوحید محمدی  در کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی، افزود: قبل از این جلسه از مرز پرویزخان و روند صادرات و مشکلات و مسائل موجود بازدیدی داشتم. روند فعلی مرز قابل قبول نیست و ما باید با احصای مشکلات و ارائه راهکار درست برای حل آن ها از وضعیت موجود بهترین استفاده و بهترین خروجی را برای مردم داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با محوریت فرماندار باید مشکلات در یک بازه ی زمانی احصا و هر دستگاه متولی نسبت به رفع آن برای خروجی مناسب اقدام کند و هر دستگاهی نیز باید نظارت کامل را بر رفع مشکلات داشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: هر مدیر و مسئولی که در بخش دولتی نمی تواند جهادی کار کند بدون تعارف جای خود را به فردی دهد که کار می کند. در زمینه بخش خصوصی نیز باید سرمایه گذار خدمات لازم را ارائه دهد و در صورت عدم ارائه ی خدمات در مرز، لازم است جایگزین شود.

محمدی در ادامه با انتقاد از عملکرد قرنطینه نباتی و استاندارد بر استقرار آزمایشگاه و خدمات مطلوب در مرز توسط این ۲ واحد تاکید کرد و گفت: در کوتاه مدت باید نسبت به سامان دهی وضعیت موجود اقدام شود چون وضعیت موجود در شان کشور، استان و مرز پرویزخان نیست.

او با بیان اینکه فرایند فعلی برای دیب گیری و اندازه گیری سوخت سوخت کامیون ها زمان بر است گفت: شرایط فعلی باعث ایجاد ترافیک در مرز و کندی تخلیه و بارگیری شده است ضمن اینکه باید تعرفه کالاهای صادراتی در مرزهای خسروی و پرویزخان نیز مانند مرزهای جنوبی ۲۵ درصد باشد چون این روند باعث کاهش صادرات شده است.

وی گفت: در زمینه ی صادرات باید تاجر عراقی نیز درگیر شود چون درگیر شدن تجار عراق و منتفع شدن آن ها باعث افزایش تقاضا و حجم مراودات تجاری و صادرات و شکوفایی و پویایی مرز می شود.

او اضافه کرد: ما باید با برنامه ریزی و راهکار مناسب نسبت به سامان دهی مشکلات اقدام کنیم چون با حرف زدن و شعار کار انجام نمی گیرد.

نماینده مردم قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: همه باید کمک کنیم تا وضعیت صادرات و مشکلات موجود در مرز به یک سامان مناسب برسد.

«شهریار حیدری» با انتقاد از وضعیت موجود در مرز و روند کاهش صادرات گفت: آمارها نگران کننده و نشان از کم کاری است از این رو همه وظیفه داریم با نصب العین قرار دادن فرمایش رهبری برای رشد عقب ماندگی موجود تلاش کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب بدون فعالیت بنگاه های خصوصی کشور اداره نمی شود.

سرپرست فرمانداری نیز با تبریک دهه فجر گفت: مرز خسروی یک ظرفیت بالقوه ای دارد که باعث تولید قدرت اقتصادی استان در منظومه ی تجارت ملی ما با کشور عراق است و در توافق اخیر با طرف عراقی قرار بر این شد که ۱۵ روز کار تخلیه و بارگیری در ابتدای ماه برای طرف عراقی و ۱۵ روز پایانی ماه برای طرف ایرانی باشد و این اقدام باعث اشتغالزایی و توفیقی برای ما جهت رونق شهرستان خواهد شد.

«محمد حیدری »افزود: ما باید با ایجاد مقدمات کار و یک برنامه ریزی مناسب و ایجاد مکان مناسب برای تخلیه و بارگیری در یک چارچوب معماری نوین تجربه ی بی نظمی تخلیه و بارگیری مرز پرویزخان را تکرار نکنیم بلکه طوری این مهم به سرانجام برشد که بتوانیم از آن برای مرز پرویزخان نیز الگو برداری کنیم.

معاون فنی اداره کل گمرکات استان کرمانشاه نیز با اشاره به  ۲میلیارد و ۲۳۸میلیون دلاری کالا به ارزش وزنی پنج میلیون و ۶۸۲ هزار و ۲۴۰ تنی کالا از مرزهای

اقتصادی استان در ۱۰ماه سپری شده از سال جاری، گفت: این میزان در سال جاری نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته از نظر وزنی ۷ درصد و از نظر ارزشی سه درصد رشد داشته است که عمده کالاهای صادراتی شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف است.

«مسلم احمدی نصر» افزود: بیشترین حجم صادرات از مرز پرویزخان به میزان یک میلیون و ۹۱۶ هزار و ۲۱۳ تن به ارزش ۷۳۵ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۲۱۱ دلار بوده است.

وی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه ی نخست سال در مجموع ۲۸۸ هزار و ۴۹۹ کامیون در مرزهای پنج گانه استان کرمانشاه تردد داشته اند که بیشترین حجم تردد مربوط به مرز پرویزخان با ۱۰۲ هزار و ۷۸۷ دستگاه بوده است.

معاون فنی اداره کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در ۱۰ ماه امسال ۲۹۳هزار و ۳۷۳مسافر ورودی و ۳۳۴ هزار و ۱۵۶ مسافر از مرزهای پرویزخان، خسروی و کرمانشاه به خارج از کشور عزیمت کرده اند که از نظر خروجی ۸۴۰ درصد و از نظر ورودی ۶۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته ایم که این مرهون بازگشایی مرز خسروی برای تردد زوار اربعین در امسال بود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=33427
  • نویسنده : بهزاد خالوندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه
  • 67 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.