• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان جوانرود:

بازارچه مرزی جوانرود نوروز امسال میزبان گردشگران زیادی خواهد بود

  • کد خبر : 37186
  • 27 اسفند 1402 - 11:06
بازارچه مرزی جوانرود نوروز امسال میزبان گردشگران زیادی خواهد بود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود این شهرستان را یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در کرمانشاه خواند و گفت: هرساله در ایام نوروز گردشگران زیادی برای خرید از بازارچه مرزی جوانرود به این شهرستان سفر می‌کنند. به‌گزارش میلکان، عبدالباسط رستمی روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه به معرفی مهمترین جاذبه‌های گردشگری جوانرود پرداخت و اظهارکرد: […]

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود این شهرستان را یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در کرمانشاه خواند و گفت: هرساله در ایام نوروز گردشگران زیادی برای خرید از بازارچه مرزی جوانرود به این شهرستان سفر می‌کنند.

به‌گزارش میلکان، عبدالباسط رستمی روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه به معرفی مهمترین جاذبه‌های گردشگری جوانرود پرداخت و اظهارکرد: شهرستان جوانرود واقع در منطقه ثبت جهانی شده اورامانات کرمانشاه یکی از مهمترین مقاصد گردشگری در این استان به شمار می‌رود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود تصریح کرد: یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان که هرساله گردشگران زیادی به واسطه آن به جوانرود سفر می‌کنند، وجود بازارچه‌ای مرزی است.

او افزود: بازارچه مرزی جوانرود حدود ۵۰۰ باب مغازه دارد که با توجه به اینکه در فروش خود درصد کمی سود از خریداران می‌گیرند، مشتریان زیادی از سراسر ایران دارند.

رستمی بیان کرد: از دیگر جاذبه‌های گردشگری در جوانرود می‌توان به منطقه گردشگری سفید برگ که کباب ماهی آن شهرت دارد، شروینه، روستاهای گردشگری بیله‌ای و عایشه دول اشاره کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود در ادامه اظهار کرد: در این شهرستان برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی یک هتل آپارتمان، پنج اقامتگاه بوم‌گردی و ۲۵ خانه مسافر دارای مجوز به همراه تعدادی از مدارس شهرستان فعالیت خواهند داشت.

او افزود: مردم جوانرود، مردمی خونگرم، میهمان نواز و اصیل هستند که با حفظ آداب و رسوم غنی خود در ایام نوروز می‌توانند میزبانان خوبی برای گردشگران باشند.

رستمی در پایان گفت: به منظور آشناسازی گردشگران با صنایع‌دستی اصیل این شهرستان در ایام نوروز غرفه‌های صنایع‌دستی را در ورودی شهر برپا خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.