• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

انتشار یک نوع هپاتیت جدید با علت نامعلوم در اطفال در ۳۵ کشور دنیا

  • کد خبر : 28608
  • 09 مرداد 1401 - 12:32
انتشار یک نوع هپاتیت جدید با علت نامعلوم در اطفال در ۳۵ کشور دنیا

 متخصص بیماریهای عفونی گفت: سازمان جهانی بهداشت ۲۸ جولای مصادف با ۶ مرداد هرسال را روز جهانی هپاتیت معرفی کرده که به این مناسبت آگاهی مردم را در خصوص هپاتیت های ویروسی بالا ببرد.  به گزارش میلکان؛ دکتر بابک صیاد گفت:هپاتیت های ویروسی موجب طیف وسیعی از بیماری های کبدی می شوند و هپاتیت های برق […]

 متخصص بیماریهای عفونی گفت: سازمان جهانی بهداشت ۲۸ جولای مصادف با ۶ مرداد هرسال را روز جهانی هپاتیت معرفی کرده که به این مناسبت آگاهی مردم را در خصوص هپاتیت های ویروسی بالا ببرد.

 به گزارش میلکان؛ دکتر بابک صیاد گفت:هپاتیت های ویروسی موجب طیف وسیعی از بیماری های کبدی می شوند و هپاتیت های برق آسا و حاد نیز می توانند ایجاد کنند و ظرف مدت کوتاهی موجب مرگ بیمار می شوند از طرف دیگر می توانند هپاتیت های مزمن ایجاد کنند که منجر به نارسایی کبد و سرطان میشود.
وی اظهار داشت: ویروسهای شناخته شده عامل هپاتیت های ویروسی در دنیا هستند که شامل هپاتیت E،D،C، B، A هستند این در حالیست که امسال یک نوع هپاتیت با علت نامعلوم در اطفال بروز پیدا کرده که  تاکنون ۱۰۱۰ کودک را در ۳۵ کشور دنیا مبتلا کرده که  ۲۲ مورد آن منجر به مرگ شده است ، این جای نگرانی دارد و سازمان جهانی بهداشت و دانشمندان در کشورهای مختلف دنیا که درگیر این بیماری هستند به دنبال عامل این هپاتیت جدید می باشند.
به گفته وی در حال حاضر تلاش جهانی بر حذف هپاتیت های D، C، B که چند دهه در فرد به طول می انجامد و تبعات فراوانی دارد و این نوع هپاتیتها موجب بیش از یک میلیون مرگ و میر در سال در دنیا هستند این سه عامل بیش از ۹۵ درصد مرگ ناشی از هپاتیت های ویروسی هستند و به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت تمام تمرکز خود را بر حذف این سه دسته هپاتیت ویروسی دارد .
دکتر صیاد گفت: شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۲ دسترسی آسان به مراقبت ها و درمان هپاتیت در مراکز درمانی و سطح جامعه است. به طور کلی در ایران یک میلیون و چهارصد و چهل و پنج هزار فرد آلوده به ویروس هپاتیت b وجود دارد هپاتیت C شیوع کمتری دارد و تعداد ۵۱۰ هزار نفر در ایران مبتلا هستند.
وی اظهار داشت: در ایران هپاتیت B درمان های خوب و موثر و روشهای پیشگیری خوبی برای آن وجوددارد که مهمترین آن همان واکسیناسیون می باشد که از همان بدو تولد در کشور ما برای نوزادان انجام می شود اماچنانچه  فردی مبتلا به هپاتیت B شود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند و درمان آن را دریافت کند ،  همچنین کسانی که در معرض خطر هستند مثل افرادی که در مراکز بهداشتی فعالیت می کنند میبایست واکسن هپاتیت را دریافت نمایند.
وی افزود: درمانهای موثر و آسانی برای هپاتیت  C در کشور وجود دارد این درحالیست که سالها قبل گمان می رفت که این بیماری درمان ندارد اما اگر بیماران به موقع مراجعه کنند با استفاده از روزانه یک قرص بین ۲ تا ۶ ماه به طور کامل مداوا می شوند بنابراین توصیه می شود اگر فردی به هپاتیت C مبتلا شد حتماً درمان خود را آغاز کند.
به گفته وی هپاتیت از طریق خون و محصولات خونی ،  مادر به نوزاد و تماس جنسی منتقل می شود و همچنین احتمال بروز آن در افرادی که سابقه خانوادگی دارند و یا خون و محصولات خونی دریافت می کنند و یا سابقه  اعتیاد ، خالکوبی و حجامت دارند بیشتر است .
دکتر صیاد اظهار داشت: کسانی که به هر طریق خون و محصولات خونی را دریافت می کنند به ویژه کسانی که قبل از سال ۱۳۷۵ خون و محصولات خونی دریافت نمودند مثل جانبازان و مجروحین جنگ تحمیلی ، چون غربالگری درستی در آن زمان‌انجام نمیشد حتماً باید از عدم اطلاع خودشان به هپاتیت مطلع شوند.
وی افزود: کسانی که به ابتلای خودشان به هپاتیت مشکوک هستند  می توانند با یک تست ساده و ارزان قیمت اطمینان حاصل نمایند و  از خدمات خوب و موثر درمانی بهره مند شوند و از تبعات این بیماری جلوگیری کنند.
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28608

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.