• امروز : چهارشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 30 April - 2025
5

اصلی ترین کمیته‌ موکب مردمی امداد زائر سامانه تلفنی ۳۱۳۸ -۰۸۳ است

  • کد خبر : 40922
  • 22 مرداد 1403 - 12:40
اصلی ترین کمیته‌ موکب مردمی امداد زائر سامانه تلفنی ۳۱۳۸ -۰۸۳ است

مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه‌ گفت: کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه کربلا و میزبان و گذرگاه اصلی تردد زوار اباعبدالله الحسین شناخته شده است که بیش از ۲۰ استان برای رفتن به سفر عتبات عالیات به کربلای معلی از مرز خسروی و مرز مهران از استان کرمانشاه عبور می‌کنند که این […]

مدیر اجرایی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه‌ گفت: کرمانشاه از دیرباز به عنوان دروازه کربلا و میزبان و گذرگاه اصلی تردد زوار اباعبدالله الحسین شناخته شده است که بیش از ۲۰ استان برای رفتن به سفر عتبات عالیات به کربلای معلی از مرز خسروی و مرز مهران از استان کرمانشاه عبور می‌کنند که این امر رسالت و خدمت رسانی ما به زوار اباعبدالله الحسین را چند برابر می‌کند.

امیر فرهنگیان گفت: سامانه امداد زائر از سال ۹۷ به صورت رسمی آغاز به کار کرده است که این موکب مردمی این دغدغه را دارد که کاری فراتر از مواکب را انجام دهد و یک پلی مابین مردم و زائرین و مواکب باشد.

وی کمیته اصلی امداد زائر را کمیته سامانه دانست و گفت: این کمیته به محض اینکه زائرین وارد حریم استان کرمانشاه می‌شوند از طریق اپراتورهای مخابرات یک پیامک با محتوای«موکب امداد زائر ورود شما به استان کرمانشاه را خوش آمد می‌گوید و جهت اطلاعات اسکان و هرگونه اطلاعاتی با سامانه ۳۱۳۸ -۰۸۳تماس بگیرید» برای آنها ارسال می‌کند و زائرین با تماس با این سامانه می‌توانند به راحتی اطلاعاتی اعم از اسکان مواکبی که اطعام دارند، اطلاعات مرزی ، اطلاعات ناوگان خصوصی عمومی، قیمت‌ها و هر اطلاعاتی که در رابطه با اربعین باشد را به وسیله این اپراتور ۲۴ ساعته دریافت کنند.

وی یکی دیگر از کمیته‌های مردمی امداد زائر را کمیته استقبال بدرقه میدانی دانست و گفت: در ورودی‌های شهر کرمانشاه، ورودی‌های شهرستان‌ها و مرز خادمان حضور دارند و راهنمایی زائرین را انجام می‌دهند.

فرهنگیان کمیته‌های اصلی را چهار بخش دانست و گفت: کمیته‌های اصلی به چهار بخش سامانه میدانی یا استقبال کمیته، آشپزخانه،  امداد زائر و رسانه و فضای تقسیم می‌شوند و در کمیته آشپزخانه کمیته‌هایی داریم که در ایام اربعین تنها می‌تواند اسکان بدهد و توانایی پخت غذا را ندارند که امداد زائر استان برای این مواکب در ایام اربعین گاهاً تا ۲۵۰۰ پرس غذا در شبانه روز فراهم کرده‌ است و کمیته رسانه و فضای مجازی هم کارهای  زیادی از جمله تبلیغات محیطی و میدانی (بنرهایی که در سطح شهر تا  مرز خسروی) را برای جذب خدمت به زائرین انجام داده است.

مدیر اجرائی موکب مردمی امداد زائر استان کرمانشاه از همشهریان کرمانشاهی که خواستار ارائه خدمت به زائرین هستند گفت: همشهریانی که هنری دارند و می‌خواهند به زائرین در موکب‌ها خدمت کنند می‌توانند با ما همکاری کنند که در این راستا یک فراخوان جذب خدمت را ارایه دادیم که امیدواریم با این کار فضای خادمی اربعین را در استان کرمانشاه گسترش دهیم.

وی گفت: موکب ما از بعد مسافت و زمان بزرگترین موکب کشور است چون سریعترین خدمات را به زائرین ارائه می‌دهد و از لحاظ مسافتی از ورودی شهرستان کنگاور که ورودی استان کرمانشاه است تا مرز خسروی و مرز منذریه عراق خدمات را ارائه می‌دهد و کل استان را سامانه تلفنی پوشش می‌دهد و خارج از مرز در کشور عراق ایستگاه‌های راهنمای زائر با کارگروه و کمیته فرهنگی از طریق ویدیو وال و بنرها زائرین را راهنمایی می‌کنند.

وی هدف از این کمیته را رونق اربعین، تقویت مرز خسروی و احیاء نام کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا دانست و گفت: تهیج و تشویق مردم به خدمت رسانی به زائران به نحوی که هم زائر باشند و هم خادم مدنظر موکب مردمی امداد زائر است که کار مواکب مردمی امداد زائر از دو هفته قبل از اربعین شروع می‌شود و تا دو هفته بعد از اربعین و تقریبا یک ماه ادامه دارد و کار را تا آخرین زائر پوشش می‌دهد.

فرهنگیان در رابطه با پویش‌هایی که در قالب فراخوان جذب خدمت طراحی شده‌است گفت: این پویش‌ها شهروندان کرمانشاهی را درگیر کار اربعین می‌کند یکی از این پویش‌ها پویش بیت الحسین است که مردم با در اختیار گذاشتن منازلشان در ایام اربعین به جهت سکونت و میزبانی زائرین می‌توانند به آنها خدمت کنند و یکی دیگر از پویش ها یک لقمه عشق است که مردم می‌توانند با تهیه لقمه‌های خانگی و ارسال آن به نماینده‌های موکب که در میادین اصلی استان حضور دارند به زائرین خدمت کنند.

وی یکی دیگر از پویش ها را پویش یک آشپزخانه یک موکب دانست و گفت: مردم می‌توانند با پخت غذا در منزل و ارسال آن به مواکبی که میزبان زائرین هستند و  غذایشان به اتمام رسیده یا توانایی پخت غذا را ندارند به زائرین خدمت رسانی کنند.

وی از جمله پویش‌های دیگر را پویش زیارت نیابتی، زائر خبرنگار و اهداء هدایا به زوار دانست و گفت: کار دیگری که در موکب‌ها انجام می‌گیرد بحث آسیب شناسی است که در صورتی زائرین مشکلی ( نواقص خدمات رسانی) با ادارات داشته باشند امداد زائر به صورت یک پل بین زائر و ادارات مربوط عمل می‌کند که سال گذشته ۱۰ هزار تماس منجر به راهنمایی داشتیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=40922

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.