• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبرداد:

اجرای “طرح کاغذ‌های ماندگار” در تمامی مدارس دوره اول متوسطه

  • کد خبر : 35698
  • 07 خرداد 1402 - 13:30
اجرای “طرح کاغذ‌های ماندگار” در تمامی مدارس دوره اول متوسطه

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خبرداد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه منابع و جلوگیری از اسراف و برای استفاده صحیح و اصولی از بازیافت کاغذهای باطله، آموزش و پرورش استان در نظر دارد با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و شهرداری نسبت به اجرای طرح” کاغذهای ماندگار” اقدام کرده […]

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خبرداد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه منابع و جلوگیری از اسراف و برای استفاده صحیح و اصولی از بازیافت کاغذهای باطله، آموزش و پرورش استان در نظر دارد با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و شهرداری نسبت به اجرای طرح” کاغذهای ماندگار” اقدام کرده و عواید حاصل از اجرای طرح را صرف توسعه و تجهیز سیستم‌های رایانه‌ای مدارس کند.

به گزارش میلکان، ماشاءالله پروین با اعلام این خبر اظهارکرد: برای تولید هر تن کاغذ باید ۱۷ اصله درخت را قطع کنیم که هر درخت به طور متوسط قادر است سالانه ۶ کیلوگرم دی‌اکسیدکربن را به اکسیژن تبدیل کند. لذا امروزه بهترین راه برای این‌که از نابود شدن جنگل‌ها برای تولید کاغذ جلوگیری شود بازیافت کاغذ می‌باشد.
وی افزود: نهادینه سازی فرهنگ بازیافت کاغذ، مقوا، پلاستیک و فلزات موجب فراهم کردن زمینه حصول عوایدی برای آموزش وپرورش در جهت تأمین بخشی از هزینه‌ها و تهیه تجهیزات ضروری مدارس خواهدشد.

پروین یادآور شد: جامعه هدف این طرح، تمامی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه می‌باشد و در مرحله اول اجرای طرح، تمامی مدیران مدارس دوره اول متوسطه بعد از پایان امتحانات نوبت دوم از هفته چهارم خرداد ماه تا ۱۵ تیرماه سال جاری اقدام به جمع‌آوری کاغذهای ماندگار وکتب دانش‌آموزان خواهندکرد و در مرحله دوم طرح از ۲۰ شهریور ماه تا پایان هفته اول مهرماه۱۴۰۲کاغذهای ماندگار وکتب دانش‌آموزان از مدارس جمع آوری و تحویل شرکت طرف قرارداد بازیافت خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=35698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.