• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان،جهت کاهش تخلفات ساختمانی

  • کد خبر : 37145
  • 19 اسفند 1402 - 23:12
آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان،جهت کاهش تخلفات ساختمانی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: هدف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان طراحی و نظارت بر احداث سازه های ایمنی است که جان و مال مردم را محافظت می کند‌. به‌گزارش میلکان، نورالدین زارعی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه در جلسه چالش‌های پیش‌روی ساخت و ساز در شهر کرمانشاه که در […]

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: هدف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان طراحی و نظارت بر احداث سازه های ایمنی است که جان و مال مردم را محافظت می کند‌.
به‌گزارش میلکان، نورالدین زارعی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه در جلسه چالش‌های پیش‌روی ساخت و ساز در شهر کرمانشاه که در محل شهرداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: هدف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان طراحی و نظارت بر احداث سازه های ایمنی است که جان و مال مردم را محافظت می کند‌.

نورالدین زارعی اظهارداشت: مجموعه ارگان‌های موثر در ساخت‌وساز باید به نقطه‌ای برسند که تخلفات ساختمانی به صفر برسد.

زارعی افزود: افزایش جریمه ماده ۱۰۰ به تنهایی نمی‌تواند مانع از تخلفات مالک و سازنده شود زیرا در نهایت سازنده هزینه‌ها را به مردم و خریداران مسکن تحمیل می‌کند.

زارعی تاکید کرد: یکی از ابزارهای جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز و یا اضافه بنا، ترتیب اثر به گزارشات مهندسان ناظر است که متاسفانه در اغلب موارد با وجود گزارش ناظران سازمان درخصوص تخلفات ساختمانی، در شهرداری به آن توجهی نشده و گزارش‌ها بایگانی می شود.

وی بیان کرد: ابزار دیگر در جهت کاهش تخلفات ساختمانی، افزایش تراکم ساختمانی است بگونه‌ای که همسو با ضوابط شهرسازی شهر کرمانشاه باشد و از طرف دیگر جوابگوی منافع سازنده هم باشد.

رئیس سازمان در پایان تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمانی آمادگی کامل در جهت تعامل با ارگانهای ذیربط برای کاهش تخلفات ساختمانی را دارد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه و‌ میزبان جلسه اظهار داشت: قریب به اتفاق پروانه‌های ساختمانی بعلت تخلف ساختمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می‌شود‌ و در مجموعه شهرداری کرمانشاه به این نتیجه رسیدیم که میزان جرائم بازدارنده نیست و با مصوبه شورای شهر، آنرا افزایش دادیم.

نوروزی افزود: از سوی دیگر می‌توان با صدور بیشتر پروانه‌های ساختمانی از نظر تعداد طبقات و سطح اشغال تخلفات ساختمانی را کاهش داد.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: در بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم گزارشات مهندسان ناظر درخصوص تخلفات ساختمانی در شهرداری متوقف شده و انباشت می شود.

وی تصریح کرد: در صورتیکه پس از گزارش باید پلیس ساختمان نظارت مضاعفی کرده و در صورت صحت گزارش ناظران، پس از بازدید از محل نسبت به جلوگیری از تخلف اقدام نماید.

وی افزود: با راه اندازی سامانه سانا و ارسال آنلاین گزارشات مهندسان ناظر و به مرور در سال آینده امیدواریم که این مشکلات برطرف شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=37145
  • نویسنده : عبدالله مرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)
  • 87 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.