• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

کرمانشاه آماده جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی

  • کد خبر : 22633
  • 25 بهمن 1400 - 11:24
کرمانشاه آماده جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی

فرزاد نویدی _ سرپرست ایرنا کرمانشاه اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن کرمانشاه توسط شرکتی چینی هفته گذشته به بار نشست و کارخانه «فروسیلیکو منگنز» در شهرستان اسلام‌آبادغرب به صورت رسمی افتتاح شد، شروع به کار این کارخانه بسترها را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بعدی در این استان فراهم کرده است. مسوولان استان کرمانشاه با […]

فرزاد نویدی _ سرپرست ایرنا کرمانشاه
اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن کرمانشاه توسط شرکتی چینی هفته گذشته به بار نشست و کارخانه «فروسیلیکو منگنز» در شهرستان اسلام‌آبادغرب به صورت رسمی افتتاح شد، شروع به کار این کارخانه بسترها را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی بعدی در این استان فراهم کرده است.

مسوولان استان کرمانشاه با افتتاح اولین طرح سرمایه‌گذاری خارجی، آمادگی خود را برای حمایت از ورود سرمایه‌های جدید اعلام کردند و امید می‌رود با این رویکرد امیدآفرین، توسعه این استان مرزی و کمتربرخوردار با کمک دولت و بخش خصوصی شتاب بیشتری به خود بگیرد.

کارخانه «فروسیلیکو منگنز» در شهرستان اسلام‌آبادغرب به عنوان اولین سرمایه‌گذاری خارجی بخش صنعت و معدن استان کرمانشاه با ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در مرحله اول ۲۰۰ شغل مستقیم و حدود ۵۰۰ شغل غیرمستقیم،  اواخر هفته گذشته با حضور معاونان وزارت امور اقتصاد و دارایی و استاندار کرمانشاه در مراسمی افتتاح شد.

به گفته «امیرحمزه حیدریان» مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه این کارخانه سالانه ۱۵ هزار تُن محصول تولید می‌کند که این تولید ۱۰ درصد از نیاز ۶۴ درصدی کشور به واردات را کاهش می‌دهد و ۳۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

درمان درد بیکاری کرمانشاه، جذب سرمایه‌گذاری به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی است و در صورت تحقق آن، هم فناوری‌های جدید وارد استان می‌شود و هم شاهد اشتغال‌زایی در کرمانشاه خواهیم بود.

آخرین آمارهای رسمی حکایت از نرخ ۱۴.۹ درصدی بیکاری در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه می دهد. استانی که براساس اعلام مسوولان ۱۵۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی بیکار دارد اما کارشناسان معتقدند میزان بیکاری و نرخ آن در این استان بیشتر از آمارهای اعلام شده است.

آمار بالای بیکاری در این استان مرزی در حالی بالا است که ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در آن بسیار بالا و داشته هایش فراوان است. کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و چهار بازارچه مرزی فعال است و این ظرفیت بزرگی برای صادرات محصولات تولیدی استان و همچنین ترانزیت کالاهای تولیدی سایر استانها است.

با نگاهی بر مولفه‌های موثر بر توسعه در می‌یابیم که کرمانشاه تمام شاخصه‌ها و مولفه های لازم را دارد. امنیت پایدار که کارشناسان از آن به عنوان زیربنای اصلی توسعه نام می‌برند در این استان وسیع و بزرگ مرزی با مشارکت مردم و تلاش بانیان امنیت برقرار است و این خود بزرگترین زمینه برای ورود سرمایه به شمار می‌رود از طرف دیگر زیرساخت های لازم از جمله آب، برق، گاز، راه های ارتباطی مانند فرودگاه، راه آهن، جاده و بزرگراه نیز در این استان وجود دارد و سرمایه گذاران در این بخش نیز با مشکلی روبرو نخواهند شد.

در کنار این زیرساخت ها و بسترها، سرمایه گذاران در سالهای اخیر از روند طولانی صدور مجوزها گلایه مند بودند و بروکراسی اداری را از مهمترین موانع بر سر راه سرمایه گذاری در استان می‌دانستند که با استقرار دولت سیزدهم و قول مساعد مسوولان این مورد نیز در حال برطرف شدن است و استاندار کرمانشاه نیز دستورهای لازم برای کاهش زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری و تسهیل در این بخش را صادر کرده است.

«بهمن امیری مقدم» استاندار جدید کرمانشاه که یک ماه از فعالیتش می‌گذرد دیدگاه پیگیرانه‌ای در حوزه سرمایه‌گذاری دارد و از روز اول خود را حامی سرمایه گذاران معرفی کرد و با اعلام استقبال از ورود سرمایه‌های جدید به استان گفت: درمان درد رفع بیکاری استان کرمانشاه جذب سرمایه گذاری است و از همه صاحبان سرمایه برای فعالیت در این استان دعوت می‌کنیم.

امیری‌مقدم در مراسم افتتاح کارخانه فرو آلیاژ متحد شرق آسیا در شهرستان اسلام آباد غرب با بیان این‌که درهای اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری به روی همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باز است، هم گفت: هر مانعی را که در مسیر سرمایه‌گذاری و اشتعال استان وجود داشته باشد، برخواهیم داشت.

او تاکید کرد: ما بی‌محلی های صورت‌گرفته به سرمایه‌گذاران را جبران خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که همه سرمایه‌گذاران کرمانشاهی از سراسر ایران در استان حضور پیدا کنند و در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار دولت سیزدهم در کرمانشاه در ادامه تشریح رویکردهای خود، سرمایه‌گذاری در استان را امری مطلوب و به نوعی خدمت به همشهریان و رونق اقتصاد استان دانست و افزود: بر این اساس سال آینده همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه را با میزبانی گروه صنعتی مدلل برگزار خواهیم کرد.

امیری مقدم عنوان کرد که براساس اسناد مطالعاتی و آمایش سرزمینی ظرفیت‌های متنوع و قابلیت‌های ویژه‌ کرمانشاه را باید به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و کرمانشاهیان دلسوز و دغدغه مند توسعه این دیار معرفی می‌کنیم و از آنان به صورت ویژه برای ایجاد اشتغال پایدار حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: وجود ویژگی‌های طبیعی، دشت های خرم، مناطق غنی و عظیم، آب و خاک پربرکت و پرطراوات و ظرفیت‌های بی نظیر در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، بازرگانی، مبادلات مرزی و گردشگری مسیر توسعه استان را با همراهی و همدلی دولت، مردم و بخش خصوصی هموار می‌سازد.

این اظهارنظرهای حمایتی نماینده عالی دولت سیزدهم در استان کرمانشاه با استقبال بخش خصوصی و سرمایه گذاران روبرو شده و در شبکه های اجتماعی بازتاب خوبی داشته و همگان را به روزهای خوب در انتظار استان کرمانشاه امیدوارتر کرده است.

سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی از شعار و حرف خسته شده‌اند و تنها دوای درد آنها احترام، تسهیل در روند و کاهش بروکراسی اداری است تا آنها ترغیب به سرمایه گذاری در استان کرمانشاه شوند. این موضوع را استاندار کرمانشاه به خوبی درک کرده تا جایی که در جریان افتتاح یکی از طرح های بخش خصوصی در دهه فجر با تاکید بر اینکه نباید هیچ مانعی بر سر راه فعالیت بخش خصوصی در استان ایجاد شود از فعالان این بخش برای سرمایه‌گذاری در استان دعوت کرد و گفت: هرگونه مانعی بر سر راه فعالیت بخش خصوصی در استان را بر می‌داریم.

امیری‌مقدم همچنین با تاکید بر اینکه بنابراین است که حرف و شعار ندهیم و عمل کنیم، افزود: مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه در عمل حامی و پشتیبان بخش خصوصی است و از سرمایه‌گذاری این بخش در استان استقبال می‌کند.

وی گفت: برای عبور از بحران بیکاری در استان کرمانشاه نیاز جدی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داریم و از فعالان این بخش می‌خواهیم که وارد میدان شوند و در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه به دولت و مردم استان کمک کنند.

با این رویکرد امیدبخش دولت سیزدهم هم مردم و هم فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران امیدوارنه به فردای بهتر استان می اندیشند اما در این راه سخت اما ممکن استاندار نیاز به تیمی قوی و همراه دارد تا بتواند برنامه های خود را برای توسعه استان و رفع مشکلات و تنگناها عملیاتی سازد.

امید مردم کرمانشاه به مانند سایر هموطنان با روی کار آمدن دولت سیزدهم و برنامه های عدالت محورانه دولتمردان بیش از پیش شده و جا دارد مسوولان استانی نیز خود را با ماموریت های دولت و رئیس جمهور تطبیق دهند تا گره ای از مشکلات مردم باز شود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=22633

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.