• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

مردم نسبت به علائم بیماری وبا هوشیار باشند

  • کد خبر : 27134
  • 06 تیر 1401 - 9:47
مردم نسبت به علائم بیماری وبا هوشیار باشند

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از بیماری وبا در استان ثبت نشده ، اما مردم باید برای جلوگیری از ابتلا و شیوع آن نکات بهداشتی را رعایت کنند . به گزارش میلکان؛ سارا شاه آبادی گفت: با توجه به هشدار‌ها و اگاهی‌هایی که از شبکه‌های مجازی صداو سیما به مردم داده […]

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تاکنون موردی از بیماری وبا در استان ثبت نشده ، اما مردم باید برای جلوگیری از ابتلا و شیوع آن نکات بهداشتی را رعایت کنند .

به گزارش میلکان؛ سارا شاه آبادی گفت: با توجه به هشدار‌ها و اگاهی‌هایی که از شبکه‌های مجازی صداو سیما به مردم داده شده موردی در استان نداشتیم، اما با توجه به گزارش این بیماری در استان کردستان و اقلیم عراق باید رعایت بهداشت در الویت باشد.

وی افزود: بیماری وبا قابل پیشگیری است و می‌توان آن را کنترل کرد عامل ایجاد کننده این بیماری باکتری است و درمان آنتی بیوتیکی می‌تواند از مرگ افراد جلوگیری کند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بیماری وبا بیماری گوارشی است که از طریق آب و مواد غذایی آلوده و تماس با ترشحات و وسایل فرد آلوده منتقل می‌شود.
دکتر سارا شاه ابادی ادامه داد:شستشوی مکرر دست‌ها قبل از غذا خوردن و پس از دستشویی با آب و صابون بسیار تاثیر گذار است.

وی بیان داشت: مواد غذایی باید به صورت کاملا پخته شده مصرف شود مواد غذایی سرد و خوب پخته نشده می‌تواند عامل انتقال بیماری باشد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت:از مصرف غذا‌های بیرون پرهیز شود سالاد سبزیجات میوه‌ها بر اساس اصول بهداشتی شسته و بعد مصرف شود.

دکتر شاه آبادی افزود: برای شستشوی سبزیجات ابتدا باید آن را به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد قرار داد تا گل و لای آن جداشود بعد ابکشی شود و بار دوم برای انگل زدایی  یک تا دو قطره مایع ظرفشویی به سه لیتر اب اضافه و ۵ دقیقه سبزی در آن قرار گیرد و پس از آن آبکشی شود.

وی ادامه داد:برای انگل زدایی از سبزیجات کاهو می‌توان از قرص کلر ،پرکلرین ، مایع ضدعفونی سبزیجات استفاده کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: علائم این بیماری با اسهال شدید آبکی و بد بو شروع می‌شود که باید سریعا به مراکز درمانی مراجعه شود تا اقدامات لازم برای کنترل آن انجام شود.
دکتر شاه آبادی گفت: زمان مراجعه بیمار به پزشک بسیار مهم است چراکه در این بیماری مایعات بدن در مدت کوتاهی از بین می‌رود و می‌تواند منجر به مرگ شود.

وی افزود: ملحفه و وسایل مورد استفاده بیمار باید از سایر اعضای خانواده جدا شود و با ابجوش و مواد شوینده شستشو شود حمام دستشویی و سایر مکان‌ها نیز باید ضدعفونی شود تا بیماری به افراد دیگر خانواده منتقل نشود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=27134

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.