• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

عملیات اجرایی احداث قرارگاه اربعین وزارت نیرو در مرز خسروی آغاز شد

  • کد خبر : 28797
  • 15 مرداد 1401 - 15:22
عملیات اجرایی احداث قرارگاه اربعین وزارت نیرو در مرز خسروی آغاز شد

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی احداث قرارگاه اربعین در مرز خسروی شهرستان مرزی قصرشیرین با حضور معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو خبر داد. به گزارش میلکان؛ «رضا داودی» در حاشیه این مراسم، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور ارائه خدمات بهتر و در […]

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی احداث قرارگاه اربعین در مرز خسروی شهرستان مرزی قصرشیرین با حضور معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو خبر داد.

به گزارش میلکان؛ «رضا داودی» در حاشیه این مراسم، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور ارائه خدمات بهتر و در شان زائرین اربعین حسینی یک قطعه زمین به مساحت ۳.۴۶ هکتار را در خسروی جهت احداث قرارگاه اربعین در اختیار وزارت نیرو قرار داد و امروز شاهد آغار عملیات اجرایی آن هستیم.

وی اظهار داشت: مرز خسروی به عنوان نزدیک ترین مرز به عتبات عالیات کشور عراق است و با تمهیدات اندیشیده شده و فراهم کردن زیرساخت های لازم توسط وزارت نیرو در مرز خسروی، این پایانه عبوری اربعین آماده استقبال از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان با اشاره به نقش کلیدی احداث قرارگاه اربعین در خدمات رسانی هر چه بهتر به هم وطنان افزود:  شرکت های صنعت آب و برق استان کرمانشاه هم به صورت مستمر نشست هایی را به منظور آمادگی برای میزبانی از زائران اربعین در مرز خسروی برگزار می کنند.

داودی اضافه کرد: به طور قطع با همراهی سایر همکاران دستگاه های اجرایی استان تمامی امکانات رفاهی لازم جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم پیاده روی اربعین فراهم خواهد شد.

در این مراسم معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو، مشاور وزیر نیرو و مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات وزارت نیرو، نماینده مردم شریف شهرستان های غرب استان و مدیران عامل صنعت آب و برق استان کرمانشاه و فرمانداران قصرشیرین و گیلانغرب حضور داشتند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی  – منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=28797

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.